LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] teveel betalen door fout van vgz

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
sarina1988
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2018 16:58

teveel betalen door fout van vgz

Ongelezen bericht door sarina1988 »

Hier mijn verhaal hoe ik het naar vgz heb gestuurd.

Ik zal even beginnen vanaf het beginnen.
We hebben ooit een rekening gekregen van jullie en die zijn we vergeten te betalen dat is onze fout.
Later zijn we in een verhuizing terecht gekomen en dus de brief helemaal kwijt geraakt.
Ik heb netjes de adreswijzing gedaan waar door u niet naar gekeken is want aanmaningen zijn naar het oude adres gestuurd.
Wat niet onze fout is geweest,
Later stond dus aan het goede adres een deurwaarder aan de deur. Waarop we dus een rekening kregen die dik 200 euro meer was.Ik heb toen contact gehad met jullie en werd van kastje naar de muur gestuurd. Oke nou prima wij netjes voor de tijd van de rechtzitting betaald daar moesten we een deel betalen en de rest wat nog open zou staan zou door jullie betaald worden dus wij dachten dat hier de boel mee klaar was.
Nou nee dus niet. Ik krijg dus even te horen dat er beslag gelegd gaat worden op me loon omdat er nog een bedrag open stond.
Ik heb direct met het incasso bureau contact gehad en toen kreeg ik te horen dat het niet betaald was en dat het dus weer een bedrag is van bijna 200 euro dus dan komen we al op een bedrag van bijna 400 euro wat we in totaal al extra moeten betalen.
Daarna heb ik contact gehad met jullie en jullie konden niks vinden over een bedrag wat er nog open stond.
Kreeg ik te horen dat ik maar een klacht in moest gaan dienen.
Ik heb dat gedaan ik heb nog niks gehoord. ik hoop zo dat jullie zo snel mogelijk contact met me opnemen en dat er een oplossing kan komen want het is uiteindelijk jullie fout omdat jullie het al die tijd naar het verkeerde adres hebben gestuurd en ik vind het niet leuk dat ik voor de kosten op moet draaien.
Echt heel jammer en dat na al dik 20 jaar dat ik bij jullie zit altijd alles netjes betaald en nu dit.

bijna 2 weken later

bericht gekregen van vgz.
hier weer mijn bericht wat ik naar vgz heb gestuurd.

Zo zo nou naar trekken en doen betaald vgz nog maar een klein bedrag uit om mij tegemoet te komen echt belachelijk na een fout bij hun.
IK BEN ER ECHT KLAAR MEE. !!!!!!!!!
Met heel vgz jullie zien ons volgend jaar niet meer terug.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: teveel betalen door fout van vgz

Ongelezen bericht door Moneyman »

sarina1988 schreef:
18 sep 2018 17:05
Hier mijn verhaal hoe ik het naar vgz heb gestuurd.

Ik zal even beginnen vanaf het beginnen.
We hebben ooit een rekening gekregen van jullie en die zijn we vergeten te betalen dat is onze fout.
Later zijn we in een verhuizing terecht gekomen en dus de brief helemaal kwijt geraakt.
Ik heb netjes de adreswijzing gedaan waar door u niet naar gekeken is want aanmaningen zijn naar het oude adres gestuurd.
Wat niet onze fout is geweest,
Later stond dus aan het goede adres een deurwaarder aan de deur. Waarop we dus een rekening kregen die dik 200 euro meer was.Ik heb toen contact gehad met jullie en werd van kastje naar de muur gestuurd. Oke nou prima wij netjes voor de tijd van de rechtzitting betaald daar moesten we een deel betalen en de rest wat nog open zou staan zou door jullie betaald worden dus wij dachten dat hier de boel mee klaar was.
Nou nee dus niet. Ik krijg dus even te horen dat er beslag gelegd gaat worden op me loon omdat er nog een bedrag open stond.
Ik heb direct met het incasso bureau contact gehad en toen kreeg ik te horen dat het niet betaald was en dat het dus weer een bedrag is van bijna 200 euro dus dan komen we al op een bedrag van bijna 400 euro wat we in totaal al extra moeten betalen.
Daarna heb ik contact gehad met jullie en jullie konden niks vinden over een bedrag wat er nog open stond.
Kreeg ik te horen dat ik maar een klacht in moest gaan dienen.
Ik heb dat gedaan ik heb nog niks gehoord. ik hoop zo dat jullie zo snel mogelijk contact met me opnemen en dat er een oplossing kan komen want het is uiteindelijk jullie fout omdat jullie het al die tijd naar het verkeerde adres hebben gestuurd en ik vind het niet leuk dat ik voor de kosten op moet draaien.
Echt heel jammer en dat na al dik 20 jaar dat ik bij jullie zit altijd alles netjes betaald en nu dit.

bijna 2 weken later

bericht gekregen van vgz.
hier weer mijn bericht wat ik naar vgz heb gestuurd.

Zo zo nou naar trekken en doen betaald vgz nog maar een klein bedrag uit om mij tegemoet te komen echt belachelijk na een fout bij hun.
IK BEN ER ECHT KLAAR MEE. !!!!!!!!!
Met heel vgz jullie zien ons volgend jaar niet meer terug.
Beetje te vaag verhaal om concreet advies te geven (als je daar al op zit te wachten).

Je claimt bepaalde afspraken. Kan je die hard maken, of kan het ook gewoon zo zijn dat je zaken verkeerd begrepen hebt? Als niet de hele vordering vóór de zitting is voldaan, zal die in beginsel doorgang vinden - wat extra kosten met zich meebrengt. Als er andere afspraken zouden zijn gemaakt is dat zo bijzonder dat die ook schriftelijk bevestigd zouden moeten worden.

Als je niets kunt bewijzen, en veroordeeld bent, kan je niets anders dan betalen - of eventueel in verzet gaan, als dat nog zou kunnen.

Overstappen heeft overigens totaal geen nut: dit zou je bij iedere zorgverzekeraar kunnen overkomen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: teveel betalen door fout van vgz

Ongelezen bericht door scontra »

sarina1988 schreef:
18 sep 2018 17:05
Hier mijn verhaal hoe ik het naar vgz heb gestuurd.

Ik zal even beginnen vanaf het beginnen.
We hebben ooit een rekening gekregen van jullie en die zijn we vergeten te betalen dat is onze fout.
Later zijn we in een verhuizing terecht gekomen en dus de brief helemaal kwijt geraakt.
Ik heb netjes de adreswijzing gedaan waar door u niet naar gekeken is want aanmaningen zijn naar het oude adres gestuurd.
Wat niet onze fout is geweest,
Later stond dus aan het goede adres een deurwaarder aan de deur. Waarop we dus een rekening kregen die dik 200 euro meer was.Ik heb toen contact gehad met jullie en werd van kastje naar de muur gestuurd. Oke nou prima wij netjes voor de tijd van de rechtzitting betaald daar moesten we een deel betalen en de rest wat nog open zou staan zou door jullie betaald worden dus wij dachten dat hier de boel mee klaar was.
Nou nee dus niet. Ik krijg dus even te horen dat er beslag gelegd gaat worden op me loon omdat er nog een bedrag open stond.
Ik heb direct met het incasso bureau contact gehad en toen kreeg ik te horen dat het niet betaald was en dat het dus weer een bedrag is van bijna 200 euro dus dan komen we al op een bedrag van bijna 400 euro wat we in totaal al extra moeten betalen.
Daarna heb ik contact gehad met jullie en jullie konden niks vinden over een bedrag wat er nog open stond.
Kreeg ik te horen dat ik maar een klacht in moest gaan dienen.
Ik heb dat gedaan ik heb nog niks gehoord. ik hoop zo dat jullie zo snel mogelijk contact met me opnemen en dat er een oplossing kan komen want het is uiteindelijk jullie fout omdat jullie het al die tijd naar het verkeerde adres hebben gestuurd en ik vind het niet leuk dat ik voor de kosten op moet draaien.
Echt heel jammer en dat na al dik 20 jaar dat ik bij jullie zit altijd alles netjes betaald en nu dit.

bijna 2 weken later

bericht gekregen van vgz.
hier weer mijn bericht wat ik naar vgz heb gestuurd.

Zo zo nou naar trekken en doen betaald vgz nog maar een klein bedrag uit om mij tegemoet te komen echt belachelijk na een fout bij hun.
IK BEN ER ECHT KLAAR MEE. !!!!!!!!!
Met heel vgz jullie zien ons volgend jaar niet meer terug.
Overstappen met een schuld aan VGZ zal zo eenvoudig niet blijken te zijn.
Ga met het incasso bureau of de deurwaarder in overleg over een betalingsregeling en kom die dan ook netjes na.
Zet vooraf, voor u zelf, eens duidelijk op papier uit welke bedragen de schuld is opgebouwd, zodat u bij een aanvraag voor een betalingsregeling weet war u het nu echt over heeft. Meestentijds kloppen de cijfertjes bij de deurwaarder beter dan bij u zelf.
Los dit probleem snel en daadkrachtig op, anders wordt het alleen maar erger en dat moet u niet willen.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: teveel betalen door fout van vgz

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Overstappen KAN niet zolang je een schuld hebt bij je zorgverzekeraar.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: teveel betalen door fout van vgz

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

fonsflons schreef:
19 sep 2018 11:36
ZeerPrivé schreef:
19 sep 2018 10:52
Overstappen KAN niet zolang je een schuld hebt bij je zorgverzekeraar.
Overstappen kan NIET zolang je een schuld hebt bij je zorgverzekeraar.

Of: Overstappen KAN NIET zolang je een schuld hebt bij je zorgverzekeraar.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: teveel betalen door fout van vgz

Ongelezen bericht door sylvesterb »

sarina1988 schreef:
18 sep 2018 17:05
Hier mijn verhaal hoe ik het naar vgz heb gestuurd.
Als je € 200,00 incassokosten moet betalen dan is de vordering wat hoger dan 1 simpele factuur. Los dat in uw verhaal niet duidelijk wordt waarom VGZ een deel van de rekening zou betalen? Wat ze ook niet hebben gedaan.

Daarnaast bent u vergeten de rekening te betalen hier ligt het probleem. Daarna zijn de herinnering en aanmaning ook naar dit adres gestuurd, want dit is het adres op de factuur die niet betaald is. Dit is geen fout van VGZ het is uw fout dat u niet heeft geregeld via de Post dat deze wordt doorgestuurd.

VGZ zal u mail waarschijn negeren, uw zaak is bij de rechtbank geweest en u bent veroordeeld. U wist van de rechtziiting maar ben niet komen opdagen. Als u niet kunt bewijzen dat u een afspraak had dan heeft verzet aantekenen ook weinig zin, immers was u op de hoogte van de datum/tijd van de zitting en heeft u verstek laten gaan.

De enige oplossing voor nu is om alles gewoon te betalen en kijken of je hierna nog iets kunt achterhalen. Dreigen dat u overstapt zal op VGZ geen indruk maken geen enkel bedrijf wilt een klant die facturen neit betaald.

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: teveel betalen door fout van vgz

Ongelezen bericht door criticus2 »

ZeerPrivé schreef:
19 sep 2018 10:52
Overstappen KAN niet zolang je een schuld hebt bij je zorgverzekeraar.
wie zegt dat er nu nog een schuld aan zorgverzekeraar is? laatste opmerking over geld is dat VGZ een klein deel (van incassokosten neem ik aan?) terug gaat betalen. Dan lijkt het mij sterk dat er nog sprake is van een schuld aan VGZ. En al zou die er wel zijn: er is nog een paar maanden in dit jaar om dat helemaal weg te werken, op tijd voor een overstap naar een andere.

Maar idd : wanneer daar niet betaald wordt krijg je hetzelfde probleem...

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: teveel betalen door fout van vgz

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumgebruikers,

Er zijn enkele reacties verwijderd die offtopic zijn. Houd de conversatie alsjeblieft relevant aan het onderwerp en meld reacties die niet aan de huisregels voldoen, in plaats van er zelf mee de discussie aan te gaan.

Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie

Gesloten