LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transparante en klantvriendelijke zorgverzekeraar gezocht

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
wimmulder82
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2017 19:14
Contacteer:

Transparante en klantvriendelijke zorgverzekeraar gezocht

Ongelezen bericht door wimmulder82 »

Onder transparant versta ik een zorgverzekeraar, die aangeeft of hij vaak ivm. de prijs van medicijnmerk verandert. Welke zorgverzekeraars veranderen het minst vaak van medicijnmerk?
Klantvriendelijk is voor mij een zorgverzekeraar waar je laagdrempelig direct contact mee op kunt nemen via de telefoon of per email.
En niet dat je dan een kwartier moet wachten aan de telefoon en de verbinding vervolgens verbroken wordt. Dan probeer je het opnieuw enz.
We hebben nu VGZ en daar moet je via allerlei moeilijke, tijdrovende en onpersoonlijke acties contact mee opnemen en dan krijg je nog geen bevredigend antwoord.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Transparante en klantvriendelijke zorgverzekeraar gezocht

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tip: plaats je topic in het juiste forum-onderdeel (verzekeringen).

Los daarvan denk ik niet dat je een zinnig antwoord zult krijgen, dit soort vragen zal je aan de verzekeraar zelf moeten stellen (en dan nog denk ik niet dat je bruikbare antwoorden krijgt).

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Transparante en klantvriendelijke zorgverzekeraar gezocht

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Prijsaanpassingen van een medicijn ligt niet in het vermogen van een verzekeraar. Ze kunnen prijzen afspreken, maar als daar een aanpassing in komt, dan is dat zo. Daar kunnen zij ook niets aan doen.
Contact opnemen verschilt ook op welk moment je dat doet. Bij de beste verzekeraar kan je soms lang in de wacht staan terwijl je bij de slechtste direct iemand aan de lijn kan krijgen.
Een zorgverzekering is maatwerk. Om een verzekeraar te kiezen vanwege hun vaste prijzen en contactmogelijkheid lijkt mij niet de beste keuze. Het gaat er om wat u verzekerd wil hebben.

De tijd dringt, maar het beste lijkt mij om een overzicht te maken met waar u verzekerd voor wil zijn en dan gaan kijken welke verzekeraars overblijven. De basisverzekeringen zijn overal hetzelfde, de aanvullende dekkingen kunnen anders zijn. Kijk dan welke pakketten het beste bij u past en maak dan een selectie uit die verzekeraars.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Transparante en klantvriendelijke zorgverzekeraar gezocht

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Zorgverzekeringen kosten veel geld en iedereen betaalt knarsetandend, en nu zoekt u een zorgverzekeraar die transparant en klantvriendelijk is, en stervens duur neem ik dan aan. De marketingpropositie die u voorstelt bestaat simpelweg niet bij gebrek aan belangstelling. U zult het met goedkopere en niet zo klantvriendelijke zorgverzekeraars moeten doen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Transparante en klantvriendelijke zorgverzekeraar gezocht

Ongelezen bericht door grun »

TS heeft een maand de tijd om in alle rust een geschikte verzekering te vinden die dan met terugwerkende kracht per 1 januari ingaat. Belangrijk is dat hij dan VGZ nog dit jaar opzegt.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Transparante en klantvriendelijke zorgverzekeraar gezocht

Ongelezen bericht door criticus2 »

Ik zou zeggen, kies in de eerste plaats voor een restititieverzekering. De grenzen van naturapolissen worden steeds meer strakker aangetrokken, in de zin dat zodra iets er naar mening verzekeraar buiten valt je extra declaraties voor eigen bijdrage zal krijgen. Per saldo zijn voor velen naturapolissen niet zo goedkoop als ze lijken te zijn.
Veel zorgverzekeraars nemen het ook niet zo nauw met de regels mbt oa inkoop en informatie. NZA doet er naar het lijkt ook weinig aan , omdat het wel handelingen zijn die voor de staat geld besparen.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Transparante en klantvriendelijke zorgverzekeraar gezocht

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

wimmulder82 schreef:
29 dec 2020 16:05
Onder transparant versta ik een zorgverzekeraar, die aangeeft of hij vaak ivm. de prijs van medicijnmerk verandert. Welke zorgverzekeraars veranderen het minst vaak van medicijnmerk?
Klantvriendelijk is voor mij een zorgverzekeraar waar je laagdrempelig direct contact mee op kunt nemen via de telefoon of per email.
En niet dat je dan een kwartier moet wachten aan de telefoon en de verbinding vervolgens verbroken wordt. Dan probeer je het opnieuw enz.
We hebben nu VGZ en daar moet je via allerlei moeilijke, tijdrovende en onpersoonlijke acties contact mee opnemen en dan krijg je nog geen bevredigend antwoord.
De zorgverzekeraar die je zoekt is DSW (natura) of StadHolland ( restitutie) , beiden uit dezelfde keuken.

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Transparante en klantvriendelijke zorgverzekeraar gezocht

Ongelezen bericht door WZZ »

Als het gaat om klantcontact is CZ een prima verzekering.

Gesloten