LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tussentijds uitschrijven

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
quicksilver83
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2011 13:16

Tussentijds uitschrijven

Ongelezen bericht door quicksilver83 »

Hoi,

Ik wil me me per 1/1 inschrijven voor een zorgverzekering met tandarts verzekering. Over een paar maanden ga ik echter voor langere duur naar het buitenland en zal daar ook een zorgverzekering hebben. Het uitschrijven van de normale zorgverzekering is geen punt, ik heb dat al eens gedaan namelijk. Ik voldoe aan de wettelijke voorwaarden. Echter is het voor de tandarts verzekering ook mogelijk om me dan uit te schrijven?

Thanks

Michael

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tussentijds uitschrijven

Ongelezen bericht door witte angora »

Leg de vraag eens voor bij je zorgverzekeraar? Die kunnen het je het beste vertellen denk ik. Weet ik wel zeker eigenlijk.

quicksilver83
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2011 13:16

Re: Tussentijds uitschrijven

Ongelezen bericht door quicksilver83 »

Yes ik ben een beetje bang om dit te vragen omdat ze het namelijk niet leuk zullen vinden als je een verzekering tussentijds stopt...

MAXIEM

Re: Tussentijds uitschrijven

Ongelezen bericht door MAXIEM »

quicksilver83

(dubbelop)

Maxiem.

quicksilver83
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2011 13:16

Re: Tussentijds uitschrijven

Ongelezen bericht door quicksilver83 »

dubbelop?

the_hurricane
Berichten: 164
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:55

Re: Tussentijds uitschrijven

Ongelezen bericht door the_hurricane »

waarschijnlijk wilde Maxiem hetzelfde zeggen als witte angora.

Maar als je daar bang voor bent dan vraag je toch gewoon dat je misschien in de toekomst naar het buitenland gaat en of je je dan ook kunt uitschrijven voor die verzekering. Of doe het eventueel via de mail als dat makkelijker is. En dan heb je het ook altijd op papier

quicksilver83
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2011 13:16

Re: Tussentijds uitschrijven

Ongelezen bericht door quicksilver83 »

Hoi,

Thanks the_hurricane. Ik heb net onder een andere naam het Zilveren Kruis gebeld en het gevraagd. Het blijkt dus dat je naar het buitenland gaat en daar gaat werken, je je tandarts verzekering ook kan stopzetten. Ik heb gevraagd of ik dat ook kon terugvinden in de voorwaarden maar na navraag bleek het daar niet te staan maar dat het in de wet stond en dat het gewoon mogelijk is. Ik zou het inderdaad ook nog eens per e-mail vragen omdat je het dan inderdaad zwart op wit hebt. Mijn ervaring is dat ze wanneer puntje bij paaltje komt altijd andere dingen zeggen.

Dat was ook zo met Unive. Ik gaf vooraf aan dat ik de verzekering maar een paar maanden zou hebben i.v.m vertrek naar het buitenland. Toen zeiden ze dat dat geen probleem was en dat ik alleen maar een belletje moest geven. In realiteit duurde het opzeggen bijna 10 maanden en had het vele aangetekende emails, brieven en een hoop hoofdpijn gekost.

Michael

MAXIEM

Re: Tussentijds uitschrijven

Ongelezen bericht door MAXIEM »

quicksilver83
Dat was ook zo met Unive. Ik gaf vooraf aan, dat ik de verzekering maar een paar maanden zou hebben i.v.m vertrek naar het buitenland. Toen zeiden ze, dat dat geen probleem was en dat ik alleen maar een belletje moest geven. In realiteit duurde het opzeggen bijna 10 maanden en had het vele emails, aangetekende brieven en een hoop hoofdpijn gekost.
Daar plukt U de wrange vruchten van!!!............................maar zij zijn wél de "beste" verzekeraar van 2011 (zeggen ze op de radio).

Maxiem.

briany
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 jul 2011 08:17

Re: Tussentijds uitschrijven

Ongelezen bericht door briany »

quicksilver83 schreef: Dat was ook zo met Unive. Ik gaf vooraf aan dat ik de verzekering maar een paar maanden zou hebben i.v.m vertrek naar het buitenland. Toen zeiden ze dat dat geen probleem was en dat ik alleen maar een belletje moest geven. In realiteit duurde het opzeggen bijna 10 maanden en had het vele aangetekende emails, brieven en een hoop hoofdpijn gekost.

Michael
Nou zeg, het is wel een hopeloze toestand daar bij dat Unive. Het verhaal komt me bekend voor trouwens.
Vanwege de belabberde SUR rechtsbijstandsverzekering heb ik vorig jaar al mijn Unive verzekeringen overgezet. De afdeling waar ik de verzekeringen had afgesloten had mooie praatjes maar intussen deden ze niets.

Als je mooie praatjes wilt moet je naar Unive of SUR rechtsbijstandsverzekering gaan. :wink:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tussentijds uitschrijven

Ongelezen bericht door ciske »

Als je mooie praatjes wilt moet je naar Unive of SUR rechtsbijstandsverzekering gaan.
Ik heb met Univé rechtsbijstand verzekering juist goede ervaringen.

quicksilver83
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2011 13:16

Re: Tussentijds uitschrijven

Ongelezen bericht door quicksilver83 »

Inderdaad. Constant was ik bezig met het invullen, communiceren van dingen naar Unive, opzoeken van wetteksten. M'n vrienden uit het buitenland begrepen er niets van. Ze konden niet begrijpen waarom ik zoveel moeite moest doen om m'n zorgverzekering op te zetten terwijl ik helemaal niet in nederland woonde. Ik woonde en werkte in het Australia. Op een gegeven moment had ik zelfs de rabobank opgebeld om voor unive een incasso blokkade op te zetten zodat ze geen geld meer van me konden incasseren. Vreselijk bedrijf.

Kersenbonbon
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mar 2012 23:07

Re: Tussentijds uitschrijven

Ongelezen bericht door Kersenbonbon »

Ik kan mij voorstellen dat je dan inderdaad liever niet belt voor het tussentijds opzeggen. Wat vervelend, die bureaucratie!

Gesloten