LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van zorgverzekering gewisseld, nu torenhoge rekening?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
CanrinusL
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2021 18:07

Van zorgverzekering gewisseld, nu torenhoge rekening?

Ongelezen bericht door CanrinusL »

Hallo!

Ik ben in december van zorgverzekering veranderd. Ik heb hier samen met een assurantiebureau gekeken naar het beste aanbod. Waarna gevonden en overgestapt per 1 januari.

Nu ontving ik een bericht van mijn vorige zorgverzekeraar dat ik bijna 300,00 moet betalen. Er stond bij: Eigen Bijdrage 2020.
Nu heb ik voorheen dit nooit moeten betalen en ik snap er niks van want het is mij ook niet gezegd.

Is er hier iemand die hier meer van af weet? En mij kan vertellen waar dit op gebaseerd is? Of beter dat het een fout is?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Van zorgverzekering gewisseld, nu torenhoge rekening?

Ongelezen bericht door Moneyman »

De betaling van de eigen bijdrage heeft natuurlijk niets met de overstap te maken, maar met verstrekte zorg(middelen). Je kunt toch simpelweg even inloggen en zien waar die eigen bijdrage op gebaseerd is? Of er een belletje aan wagen?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Van zorgverzekering gewisseld, nu torenhoge rekening?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Heb je helemaal geen gebruik gemaakt van zorg vorig jaar, of waren alle rekeningen van de geconsumeerde zorg al betaald?

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Van zorgverzekering gewisseld, nu torenhoge rekening?

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Eigen bijdragen is iets anders dan eigen risico. Voor eigen risico is een bedrag van € 385,- normaal. Dit bedrag kunt u met premie verlagen ophogen tot maximaal € 885,-. De bedragen voor eigen bijdragen staan als het goed is in de polis vermeld.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Van zorgverzekering gewisseld, nu torenhoge rekening?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Moneyman schreef:
17 jan 2021 13:04
De betaling van de eigen bijdrage heeft natuurlijk niets met de overstap te maken, maar met verstrekte zorg(middelen). Je kunt toch simpelweg even inloggen en zien waar die eigen bijdrage op gebaseerd is? Of er een belletje aan wagen?
Lijkt mij ook, en hij zou toch die rekening krijgen als hij was gebleven bij dezelfde zorgverzekeraar.

Het is altijd balen , maar goed je zal toch moeten betalen.

LectoriSalutem
Berichten: 215
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Van zorgverzekering gewisseld, nu torenhoge rekening?

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Bij het lezen van de titel werd ik getriggerd door het woord torenhoog.
Het is blijkbaar tijd geworden om de definitie voor dat woord te herschrijven.
Deze factuur had u inderdaad ook ontvangen als u bij uw oude aanbieder was gebleven.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Van zorgverzekering gewisseld, nu torenhoge rekening?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik denk dat het een rekening is van een behandeling in 2020 welke niet of gedeeltelijk niet wordt vergoed. Deze moet je aan de oude zorgverzekering betalen. Zoals gezegd had je deze rekening ook gekregen als je niet was overgestapt.

Hun mogen ook na de overstap rekening sturen over 2020, net als jij een rekening van 2020 mag indienen.

Je kunt op de website van je vorige zorgverzekering inloggen (met DigiD) om te bekijken waarvoor de rekening is. Neem anders contact op met je vorige zorgverzekering.

Gesloten