LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vergelijking zorgverzekeringen

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Sannep
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2007 21:40

Vergelijking zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door Sannep »

Ik meen te constateren dat niet alle verzekeringsmaatschappijen meegenomen worden in de vergelijking. Niet op deze site en ook niet op de site van Independer. Om eerlijk te kunnen vergelijken zouden alle verzekeringsmaatschappijen meegenomen moeten worden. Indien dat niet mogelijk is dan zou dat naar mijn mening vermeldt moeten worden met eventueel een overzicht van de maatschappijen.
ik kan e.e.a. niet vinden op de sites of heb ik het mis? Is er iemand die weet hoe dat zit?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vergelijking zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door Henri42 »

Independer en de Verzekeringsite hebben een aantal verzekaars oa InterPolis, niet meegenomen in hun vergelijkingen.

Vermoedelijk kunnen ze daar geen geld aan verdienen.

Ik vulde gisteren de vragenlijst van Independer in, ondanks het aanvinken van:geen telefoon:, werd ik s,avonds gebeld door Independer over het aansmeren van een polis via hun club.

Independer is een adviseur met het oogmerk : winst maken en polissen verkopen. :twisted:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vergelijking zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door kweenie »

Klopt, er zijn meer die niet worden meegenomen. Abn amro, bijvoorbeeld. Ik denk dat ze voornamelijk verzekeraars hebben die via tussenpersonen werken en sommige direct-writers, als ze daar geld van krijgen.

Maar ik vind het wel prettig dat je zo in elk geval van (veel van) de tussenpersoon-maatschappijen ook een overzicht kunt krijgen van de premies. Dat is anders vaak erg lastig.

hunter050
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 nov 2007 19:44

Re: Vergelijking zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door hunter050 »

--------------------------------------------------------------------------------

De betere assurantietussenpersonen hebben de beschikking over een vergelijkingsprogramma dat ROLLS heet. In dat computerprogramma zitten echt alle zorgverzekeraars met (individuele) premies en polisvoorwaarden (van alle aanvullende pakketten). Standaard zal de desbetreffende tussenpersoon die verzekeringsmaatschappijen vergelijken waarmee hij zaken doet. Maar op jou verzoek voegt hij die specifieke zorgverzekeraars toe die jij wilt. Daarbij kan zelfs een weging worden meegegeven van wat jij belangrijk vindt, zoals wel of geen vrije keuze van zorgverlener, wel of geen fysio, wel of geen zwangerschapsdekking, wel of geen dure Alpha-Klinik in Munchen enz.. Sommige adviseurs hebben een stukje van Rolls op internet gezet, maar voor een goed advies kan je het beste persoonlijk bij zo'n kantoor langsgaan. Dan moet je ook vragen of je mee mag kijken op zijn computerscherm. Dit is tenminste mijn ervaring. Tot slot nog een tip: Alle verzekeraars roepen waarvoor je WEL verzekerd bent, maar je hoort NIET wat NIET op hun pakket verzekerd is. Dat merk je vaak pas als het te laat is en je je niet meer kunt bijverzekeren. Daarom laat altijd nog jou keuze vergelijken met het beste zorgpakket dat in Nederland verkrijgbaar is (bij ONVZ??), dan zie je gelijk wat mogelijk de tekortkomingen zijn op de polis van jou keuze.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Vergelijking zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Kijk eens op www.zorgplanet.nl. je kunt daar (bijna alle?) zorgverzekeringen heel goed vergelijken en je kunt ook polisvoorwaarden downloaden.

Verder is er nog de site www.kiesbeter.nl. Daar moet je de keuze "zorgverzekeringen" aanklikken.

Annemarieradar
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2007 19:33

Re: Vergelijking zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door Annemarieradar »

Dit is ook een handige vergelijkingssite voor kortingen

http://www.zorgpremiekorting.nl

Zie ook [/url]www.kiesbeter.nl

gr

Annemarie

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vergelijking zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door Henri42 »

Dit is ook een handige vergelijkingssite voor kortingen
http://www.zorgpremiekorting.nl
Zie ook [/url]www.kiesbeter.nl
gr Annemarie



Een matige site waarop de maatschappijen met collectieve korting niet vergeleken worden, zij lijken op Independer en de Verzekeringssite,allemaal zg adviseurs die achteraf uiterst commercieel zijn. :evil:

Sannep
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2007 21:40

Re: Vergelijking zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door Sannep »

Hartelijk dank allemaal voor jullie adviezen cq aanbevelingen. Ik heb nog geen tijd gehad mij verder te orienteren, maar ga dit binnekort doen.

Groet, Sannep

meserin
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2007 13:33

Re: Vergelijking zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door meserin »

Ik ben voor mijn zoon van 18 op zoek naar een verzekeraar die de extra kosten voor Concerta wil vergoeden ivm zijn ADHD. Wie heeft ervaring met acceptatievoorwaarden bij ONVZ of weet een beter alternatief (St. Balans is mij bekend maar het gaat mij ook om recente ervaringen en die staan nog niet op hun website).
Ik shop van jaar naar jaar voor dit probleem van verzekeraar naar verzekeraar en krijg er bijna zelf ADHD van! :evil:

Nog een vraagje over ONVZ: weet iemand of je nog ergens collectiviteitskorting kan krijgen?

SonjaP
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2006 16:29

Re: Vergelijking zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door SonjaP »

De reden dat niet alle zorgverzekeraars bij de vergelijking staan, is omdat zij niet op tijd waren met het doorgeven van de premies in november. Vandaar dat er ongeveer 10% niet meegenomen is in de vergelijkingen. Het heeft dus niets te maken met slecht of andere redenen

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vergelijking zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door Henri42 »

Sonja toch, doe niet zo naief,Indender Verzekeringssite etc hebben geen interesse is mij welke rechtstreeks kortingen aan hun klanten geven, waardoor hun winstmarge daalt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vergelijking zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik ben niet enthousiast over die zorgpremiekorting.nl. Je kunt volgens mij elders vaak hogere kortingen krijgen. Even googlen op de zorgverzekering naar keuze en een term zoals 'collectiviteit' oid. geeft je vaak betere mogelijkheden.

Zorgplanet is ook erg onhandig. Dan kun je óf kiezen voor de goedkoopste basisverzekering, óf voor de beste dekking (zonder daarbij de premie). In het eerste overzicht moet je dan alsnog voor alle verzekeraars kijken welk aanvullend pakket je wilt hebben. In het tweede overzicht krijg je dus dat je de extreem dure polissen bovenaan hebt staan. Beiden niet zo praktisch dus.

En SonjaP, het is niet zo dat de verzekeraars niet zijn opgenomen omdat ze te laat zouden zijn met het doorgeven van de premies. Er zijn gewoon maatschappijen waarvan Independer niets in hun vergelijkingen heeft staan. Niet alleen bij de zorgverzekeringen, maar bij alle categorieën.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vergelijking zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door Henri42 »

selecteer zelf een aantal firma,s, maak je pve en stel een spreadsheet met vergelijkingen op. mail me maar

Gesloten