LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vergoeding stoppen met roken cursus

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door ciske »

jlthkoch schreef:
Beste Ciske, dat duizelig worden is inderdaad een van de mogelijke onthoudingsverschijnselen. Dit ben je binnen twee weken weer kwijt, dan word het al weer een stuk gemakkelijker. Veel succes.......

Dat wist ik dus niet het overviel mij gisteren tijdens het sporten dus ik schrok nogal. Dank je wel, jij beterschap.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door snepke »

Goed zeg van jullie,hou vol.
Dat duizelig zijn klopt wel,heb ik de eerste weken ook gehad en best wel heftig.
Als ik ging staan of als ik naar boven keek,ging ik bijna tegen de vlakte, dacht al dat ik evenwichtsstoornissen had.

Jlthkoch dat griepje is ook een hulpmiddel (denken we maar)als je ziek bent, heb je geen zin in roken.Maar toch beterschap,veel te mooi weer om ziek te zijn.

Hou vol allebei, ik duim voor jullie.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door ciske »

snepke schreef: Dat duizelig zijn klopt wel,heb ik de eerste weken ook gehad en best wel heftig.
Als ik ging staan of als ik naar boven keek,ging ik bijna tegen de vlake

Dit heb ik dus ook , ik moet elke dag met de auto weg , dus heb maar een afspraak voor een hulpmiddel met de huisarts gemaakt. Ik wil niet het risico nemen om een aanrijding te krijgen.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door jlthkoch »

[Off-topic tekst verwijderd]

Het stoppen met roken gaat goed. De griep heb ik nog en ik hoest de longen uit mijn lijf, maar het zal erger zijn geweest als ik nog gerookt had. (ga ik dan maar van uit)

Ciske, ja als je zo'n last hebt van duizeligheid als gevolg van het stoppen kun je wellicht beter een hulpmiddel nemen, want terwijl je duizelig bent een auto besturen is niet echt een goed idee! Ik wens je uiteraard (nogmaals) veel succes met het volhouden van het stoppen.
Laatst gewijzigd door jlthkoch op 30 mar 2011 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door ciske »

jlthkoch schreef:
Overigens, on-topic: Het stoppen met roken gaat goed. De griep heb ik nog en ik hoest de longen uit mijn lijf, maar het zal erger zijn geweest als ik nog gerookt had. (ga ik dan maar van uit)

super vind ik knap van je :D
ik heb al een afspraak met de dokter.

@snepke ook de staatskas nog niet aan het spekken?

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door Radar »

Verschillende off-topic berichten zijn verwijderd door de Moderator.
Wij verzoeken jullie on-topic te blijven en niet te 'chatten' met elkaar.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door ciske »

edwinknight schreef:



Ik had aangegeven dat eerdere pogingen om te stoppen erg moeilijk waren. Acupunturist heeft aangegeven dat alleen werkt als ik erachter sta, vergelijkbaar met hypnose, als je niet wilt gebeurd er niks.
Op diverse plaatsen naalden geplaatst en thats it......heb geen bijwerkingen gehad.
Geenvreetbuien, geen chagerijnig gedoe etc etc.

S6 ermee
Ook geen duizelingen?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door snepke »

Bij champix zijn toch ook bijwerkingen(heb ik ergens gelezen).
Volgens mij moet de eerste anti-rookpil zonder bijwerkingen nog uitgevonden worden.

Dan denk ik toch dat je voor acupunctuur moet kiezen,als daar geen bijwerkingen bij zijn.

Je slikt wel rotzooi(champax) en acupunctuur hoef je niets voor te slikken.

coinoperator
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jan 2006 19:26

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door coinoperator »

Sorry maar ik vind het allemaal flauwekul en slappelingen gedoe.
Je hebt het ook voormekaar gekregen om te beginnen met roken...

Gooi gewoon je pakje shag/stinkstokken weg.
2 dagen dizzy
2 weken vloeken
3 maanden met je handen friemelen

na 7 jaar een tevreden gevoel en jullie lekker uitlachen.

Ik daag iedereen uit.
Heb het lef gewoon om eens een keer stevig in je schoenen te staan, al is 't maar 1 keer in je leven....

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Zegt een "tevreden" roker.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door ciske »

coinoperator schreef:Sorry maar ik vind het allemaal flauwekul en slappelingen gedoe.
Je hebt het ook voormekaar gekregen om te beginnen met roken...

Gooi gewoon je pakje shag/stinkstokken weg.
2 dagen dizzy
2 weken vloeken
3 maanden met je handen friemelen

na 7 jaar een tevreden gevoel en jullie lekker uitlachen.

Ik daag iedereen uit.
Heb het lef gewoon om eens een keer stevig in je schoenen te staan, al is 't maar 1 keer in je leven....

Ik heb nog verplichtingen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door ciske »

snepke schreef:Bij champix zijn toch ook bijwerkingen(heb ik ergens gelezen).


Je slikt wel rotzooi(champax) en acupunctuur hoef je niets voor te slikken.

Klopt snepke ik had dat ook gelezen.

coinoperator
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jan 2006 19:26

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door coinoperator »

[Tekst aangepast. Reactie op verwijderd bericht]

Misschien is het beter ook om de kosten van de gezondheidszorg voor rokers eens flink op te schroeven.
Kansje dat ze dan eindelijk eens snappen dat het echt niet deugt.

3 Maart 2004 was 't, een zonnige maandag
Precies om 13:00 was mijn pakje shag leeg, dat was de allerlaatste keer dat ik gerookt heb.
Gewoon gestopt, geen pillen en andere onzin.
FF doorbijten, geen smoezen.
Als ik het kan dan kan iedereen het want zo'n kei ben ik helemaal niet.

Na een paar maanden begin je allemaal zwartbruine flodders op te hoesten, jammie...een teken dat de boel loskomt.

Kom op.
er is vast nog wel iemand die kan vertellen dat het echt geen pijn doet.

Erg prettig is het als je de vakantie erna tijdens wat voor sportiefs dan ook je opeens niet meer zo staat te hijgen als een meulenpeerd.

Oja, bovenop de Mont Blanc das ook een echte aanraders voor rokers.
Moet je echt eens proberen, neem vanuit Chamonix de Aguille du Midi naar de "2e verdieping" op 4Km hoogte.
Dan ontdek je opeens wat roken met je longen heeft gedaan.
in 1995 ben ik in paniek met de eerste kabelbaan naar beneden gegaan.
in 2009 ben ik teruggegaan en heb ik heerlijk staan genieten en ben ik trots op mezelf geweest.

The Winner takes it al....
en de looser rookt nog eens een winner :-)

kom op
ik kon het, dus dan kan iedereen het.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door tennis »

Typerend voor een ex roker, de grote held. :lol:
Hadden zij bij jouw tot 2004 maar de ziekenkosten verhoogd, was het forum te klein geweest! :roll:

Trouwens gaat het topic over vergoeding stoppen met roken, en niet hoe ben ik gestopt met roken!

coinoperator
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jan 2006 19:26

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door coinoperator »

Neehoor.
Niet als held bedoeld.
Tweeërlij uitleg terwijl je de betekenis maar al te goed weet is natuurlijk altijd een leuke manier om iemand te proberen neer te halen maar helaas, het helpt niet.

Gewoon om aan te geven dat iedereen het kan mits ie echt maar wil.
Maar...................
Mocht je je toch ooit aan mijn zijde scharen, met of zonder pillen en pleisters dan zul zien dat je er net zo over gaat denken.
Roken is ongelofelijk góór.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door tennis »

coinoperator schreef: Mocht je je toch ooit aan mijn zijde scharen, met of zonder pillen en pleisters dan zul zien dat je er net zo over gaat denken.
Roken is ongelofelijk góór.
Mocht je eens, ook de anderen berichten van dit topic lezen, dan merk je dat ik ook een ex roker ben dus ik heb geen pilletjes nodig en ook niet nodig gehad.
Ik stoor mij alleen aan mensen, welke nu de dienst willen uitmaken, omdat zij gestopt zijn.
Off Topic
Trouwens waar was jij de afgelopen twee jaar!

coinoperator
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jan 2006 19:26

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door coinoperator »

De dienst uitmaken lijkt me niet een aan mij opgelegde taak.
FF serieus,
Ieder moet maar zelf weten hoe ie stopt met roken maar uit bovenstaande kun je goed opmaken dat medicatie niet nodig is, ook verhalen over niet kunnen autorijden zijn kletskoek.
Ik rookte 4 pakjes drum in de week en ik reed na het stoppen gewoon door zonder enig probleem.
(nee niet heldhaftig bedoeld)

Affijn
De gezondheidszorg zou er best wel wat meer aandacht aan mogen besteden, er zijn al enkele verzekeraars die stoppen belonen heb ik begrepen en het versrtekken van medicatie moet uiteraard worden vergoed, voor mijn part verstrekken ze placebo's wat voor de meesten al genoeg is, als het maar helpt.
Netto/Netto gaan we er alleen maar op vooruit.

Ik was eventjes een paar jaar wat verderop op deze aardkloot bezig mijn belastingcentjes aan de 13 provinciën af te dragen maar na gedane zaken heb ik nu een heerlijk tijdje sabbatical en geniet eventjes van de relaxte onzin in mijn eigen kikkerlandje waar we zo graag op mopperen maar wat oh zo veel beter is dan de meeste andere plekjes op deze derde klomp onzin van Sol af gezien.

eerst de asbak eens uit mijn zeiljacht slopen.
(geintje, ik heb geen zeiljacht en bovendien heb ik de asbak er 7 jaar geleden al uitgesloopt)

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door tennis »

Chocomelk schreef:Sorry Ciske maar ken heel wat mensen die gestopt zijn met
roken maar nog nooit gehoord dat die persoon geen auto kan rijden, sorry hoor :D

Ohjaaa eentje daarvan is full-time taxi chauffeur. (gestopt zonder middelen)
Nou, ik denk als iemand, door egaal wat hij/zij inneemt duizelig is/wordt, en niet auto rijdt, goed bezig is.
Dit noemt men verantwoording, en is dus niets mis mee, integendeel!

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Chocomelk schreef:Sorry Ciske maar ken heel wat mensen die gestopt zijn met
roken maar nog nooit gehoord dat die persoon geen auto kan rijden, sorry hoor :D

Ohjaaa eentje daarvan is full-time taxi chauffeur. (gestopt zonder middelen)
Duizeligheid is een van de bekende mogelijke bijwerkingen van het stoppen met roken. Dat wil niet zeggen dat iedereen daar last van heeft, zo heb ik daar geen last van en die full-time taxichauffeur die je noemt kennelijk ook niet.

Als je echter wel last hebt van deze bijwerking kun je deze bijwerking onderdrukken, bijvoorbeeld door het gebruik van Champix. Dat is toch prima?

Het is dus (uiteraard) niet zo dat mensen die zijn gestopt zijn met roken geen auto meer kunnen rijden, maar na het stoppen (tijdens de ontwenning) kunnen er dus effecten als duizeligheid optreden en het is verstandig om geen auto te rijden als je duizelig bent, want je hebt immers een verantwoordelijkheiod voor jezelf, voor je passagiers en voor alle andere weggebruikers.

Wil of moet je wel autorijden dan zijn er gelukkig middelen om van deze duizeligheid af te komen. Het is verstandig en verantwoordelijk als je deze middelen neemt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door ciske »

jlthkoch schreef:
Wil of moet je wel autorijden dan zijn er gelukkig middelen om van deze duizeligheid af te komen. Het is verstandig en verantwoordelijk als je deze middelen neemt.

Precies en zolang ik niet alleen op de weg ben , zal ik nooit ontvluchten voor mijn verantwoordelijkheid en dat is de mede weggebruikers , gelukkig heb ik het verstand dat ik dat zie!!

Gesloten