LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vergoeding vaccinatie na verwijdering milt

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Stabij1
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2017 18:01

Vergoeding vaccinatie na verwijdering milt

Ongelezen bericht door Stabij1 »

Vorige week is mijn milt verwijderd wat noodzakelijk was. Nu moet ik mij laten vaccineren wat bijna totaal op 200 euro uitkomt. Ik heb dit bij de appotheek zelf moeten voorschieten omdat het niet via het systeem lukte om te declareren.
Was hier natuurlijk wel een beetje van geschrokken. Unive gebeld met de vraag of dit vergoed werd. Na een nors antwoord dat ik dat maar moest regelen met de appotheek is de medewerker nadat ik mijn ongenoegen had geuit het na gaan kijken.
Blijkt dus dat dit niet vergoed wordt.
Ik heb een gemeente pakket compleet. Op internet wezen speuren en zie ik dat bij polis goed beter best er wel een vergoeding voor is...terwijl zei dit ook ontkende..
Hoe zit het nu...
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Laatst gewijzigd door Radar op 04 mei 2017 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vergoeding vaccinatie na verwijdering milt

Ongelezen bericht door sjohie »

Stabij1 schreef:Vorige week is mijn milt verwijderd wat noodzakelijk was. Nu moet ik mij laten vaccineren wat bijna totaal op 200 euro uitkomt. Ik heb dit bij de appotheek zelf moeten voorschieten omdat het niet via het systeem lukte om te declareren.
Was hier natuurlijk wel een beetje van geschrokken. Unive gebeld met de vraag of dit vergoed werd. Na een nors antwoord dat ik dat maar moest regelen met de appotheek is de medewerker nadat ik mijn ongenoegen had geuit het na gaan kijken.
Blijkt dus dat dit niet vergoed wordt.
Ik heb een gemeente pakket compleet. Op internet wezen speuren en zie ik dat bij polis goed beter best er wel een vergoeding voor is...terwijl zei dit ook ontkende..
Hoe zit het nu...
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Het gemeente pakket compleet is volgens google een verzekering van VGZ, het pakket "goed beter best" eentje van Univé. Hier zie ik inderdaad dat het bij het ene pakket er wel bij in zit, maar het andere, het uwe, dus niet. Dat kan dus wel kloppen.

Zo te zien is uw gemeente compleet verzekering een uitgeklede polis, speciaal voor minima, en vaak gesubsidieerd door een gemeente, dus dan kan ik wel snappen dat vaccins, vaak nodig voor vakanties naar exotischer oorden, daar geen onderdeel van uit maken. Dat zijn toch vaak reizen die mensen die op een polis als deze zijn aangewezen, niet kunnen betalen.

Ik zou nog wel even bij uw behandelend arts vragen of dit niet onderdeel is van de milt verwijdering, en daarom wél vergoed zou moeten worden via de basisverzekering.

Nivaho
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:40

Re: Vergoeding vaccinatie na verwijdering milt

Ongelezen bericht door Nivaho »

Ik heb deze vaccinaties ook gekregen omdat mijn milt ook mogelijk verwijderd moet worden. Ik kreeg ook te horen dat deze vaccinaties niet vergoed zouden worden. Ik was het daar niet mee eens natuurlijk. Ik heb dit bij mijn arts neergelegd en de arts gaf aan dat het wel noodzakelijk was. Dus ik vond dat het onder mijn behandeling hoorde. De arts heeft voor mij toen een doktersverklaring laten opstellen dat het nodig was voor mijn behandeling. Met deze verklaring en de facturen van de vaccinaties gedeclareerd bij de zorgverzekeraar. (uiteraard zelf voorschieten)

Uiteindelijk heb ik alles netjes terug gekregen van de verzekeraar.

Het kan natuurlijk per verzekeraar verschillen. Ik hoop dat u hiermee voldoende informatie heeft. Wellicht is het de moeite waard om ook een doktersverklaring te laten opstellen.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Vergoeding vaccinatie na verwijdering milt

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Lees dit eens door en neem ook contact op met de patiëntenvereniging.
https://www.itp-pv.nl/files/663507_itp_ ... zag_hr.pdf.

Stabij1
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2017 18:01

Re: Vergoeding vaccinatie na verwijdering milt

Ongelezen bericht door Stabij1 »

Dank jullie wel voor alle tips!
Ik zal het met mijn arts bespreken.

Gesloten