LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vgz/ambulance

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
jvnieuwe
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2009 14:30

vgz/ambulance

Ongelezen bericht door jvnieuwe »

Kijk bij vgz uit met een ambulance,ik ben basis verzekerde toen ik in een restaurant in elkaar zakte,de eigenaar belde om een ziekenauto die mij naar het ziekenhuis bracht waar ik op de hartbewaking werd opgenomen. En later ontving ik een rekening van de vgz of ik de rekening van de ziekenauto € 330 maar even wilde betalen.
trouwens eigen risco 2014 van € 360 was al volledig betaald.
gr Hans.
Laatst gewijzigd door jvnieuwe op 05 jan 2015 13:10, 3 keer totaal gewijzigd.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: vgz/ambulance

Ongelezen bericht door Frantic2 »

dat is toch overal zo? Valt onder je eigen risico.....

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: vgz/ambulance

Ongelezen bericht door puma73 »

jvnieuwe schreef:Kijk bij vgz uit met een ambulance,ik ben basis verzekerde toen ik in een restaurant in elkaar zakte,de eigenaar belde om een ziekenauto die mij naar het ziekenhuis bracht waar ik op de hartbewaking werd opgenomen. En later ontving ik een rekening van de vgz of ik de rekening van de ziekenauto maar even wilde betalen.
gr Hans.
Ik neem aan dat u een rekening kreeg van uw nog niet verbruikte eigen risico??

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: vgz/ambulance

Ongelezen bericht door tenormin »

Is dit dan in alle gevallen zo? Werd in november 's-avonds laat niet goed en heb de HAP gebeld: die besloten een ambulance te sturen. De broeders onderzochten me maar hoefde (gelukkig) niet mee. Heb geen rekening gezien (los van het feit dat ik in Maart al door mijn eigen risico heen ben). Was dat niet het geval geweest was dit dan ook onder mijn eigen risico gevallen? Want, zoals ik begrijp heeft ook de TS niet zelf om een ambulance gevraagd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: vgz/ambulance

Ongelezen bericht door puma73 »

tenormin schreef:Is dit dan in alle gevallen zo? Werd in november 's-avonds laat niet goed en heb de HAP gebeld: die besloten een ambulance te sturen. De broeders onderzochten me maar hoefde (gelukkig) niet mee. Heb geen rekening gezien (los van het feit dat ik in Maart al door mijn eigen risico heen ben). Was dat niet het geval geweest was dit dan ook onder mijn eigen risico gevallen? Want, zoals ik begrijp heeft ook de TS niet zelf om een ambulance gevraagd.
Ja dan had dit onder eigen risico gevallen, doet het altijd.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: vgz/ambulance

Ongelezen bericht door prem »

tenormin schreef:Is dit dan in alle gevallen zo? Werd in november 's-avonds laat niet goed en heb de HAP gebeld: die besloten een ambulance te sturen. De broeders onderzochten me maar hoefde (gelukkig) niet mee. Heb geen rekening gezien (los van het feit dat ik in Maart al door mijn eigen risico heen ben). Was dat niet het geval geweest was dit dan ook onder mijn eigen risico gevallen? Want, zoals ik begrijp heeft ook de TS niet zelf om een ambulance gevraagd.
Tja wat betreft dat laatste, wat moet de eigenaar dan doen, hem laten liggen? Of naar buiten sleuren?
Voor het zelfde geld, c.q. eigen risico, scheelt het een mensen leven.

hermelot
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 jul 2014 19:39

Re: vgz/ambulance

Ongelezen bericht door hermelot »

Een gemiddelde rit met de ambulance is gemiddeld vanaf € 500 afhankelijk van de rit.
Volgens mij kun je dan beter een taxi bestellen die je naar het ziekenhuis rijdt.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: vgz/ambulance

Ongelezen bericht door prem »

Als iemand bij kennis is dan kan ie meestal zelf wel beslissen. TS had het over in elkaar zakken....dan zou ik geen risico nemen. Misschien zou het niet in het eigen risico moeten horen, dan heb je ook nooit die discussie.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: vgz/ambulance

Ongelezen bericht door bprosman »

Geld blijkt achteraf toch weer belangrijker dan gezondheid. Nu loopt het goed af en wordt er boos gekeken naar de "beller". Hadden ze geen ambulance gebeld waren ze weer "asociaal" geweest.
Ben blij DAT je vlug in het ziekenhuis was en dat er misschien niet zoveel aan de hand was in plaats van dat eeuwige gez**k over geld.
Volgens mij kun je dan beter een taxi bestellen die je naar het ziekenhuis rijdt.
Voordeel is dat als er ECHT iets aan de hand is ambulance personeel vaak (wel) Nederlands spreekt, een gedegen medische opleiding heeft genoten en de nodige medische apparatuur bij zich heeft , dit in tegenstelling tot de gemiddelde taxichauffeur.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: vgz/ambulance

Ongelezen bericht door prem »

hermelot schreef:Een gemiddelde rit met de ambulance is gemiddeld vanaf € 500 afhankelijk van de rit.
Volgens mij kun je dan beter een taxi bestellen die je naar het ziekenhuis rijdt.
Ja lekker krijg je eerst taxichauffeurs die je niet begrijpt, de volgende wil je niet meenemen omdat de rit te kort is, of wil het risico op spugen in de auto niet nemen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: vgz/ambulance

Ongelezen bericht door bprosman »

of wil het risico op spugen in de auto niet nemen.
Oud verhaal... "Wie wil er nu bloed op de achterbank van de degelijkheid" schreef Frank Boeijen al eens.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: vgz/ambulance

Ongelezen bericht door prem »

vogels schreef:
hermelot schreef:Een gemiddelde rit met de ambulance is gemiddeld vanaf € 500 afhankelijk van de rit.
Volgens mij kun je dan beter een taxi bestellen die je naar het ziekenhuis rijdt.
Iemand die in staat is een taxi te bellen, heeft ook geen ambu nodig.
Als ie ineens vanaf de hals naar beneden verlamd is....

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: vgz/ambulance

Ongelezen bericht door tenormin »

vogels schreef:Trouwens: je hebt het over november, dan is die rekening nog niet eens ingediend bij de verzekeraar.
Okay, maar het blijft toch ten laste van 2014? Ook al zou die rekening nog niet ingediend zijn; staat er toch een datum op wanneer de HAP een ambu naar mijn adres heeft gestuurd?

@hermelot, een ambulance kostte hier al €800,00 voor een ritje van, pak hem beet - 600 meter -; in 2009.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: vgz/ambulance

Ongelezen bericht door prem »

Gouden handel!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: vgz/ambulance

Ongelezen bericht door tenormin »

prem schreef:Gouden handel!
De hele zorg is tegenwoordig duurder dan een baar goud :mrgreen:

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: vgz/ambulance

Ongelezen bericht door prem »

Vooral bij de ambulances ligt het geld voor het oprapen...:-)

stofzuigertje

Re: vgz/ambulance

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Helaas kan het voorkomen dat iemand een ambulance belde en dat je dubbel slachtoffer bent...

Maar eerst even vragen voorkomt dat iemand de beller gaat aanklagen wegens deze hoge rekening dus als iemand aanspreekbaar is eerst even vragen.
Als hij bewusteloos is mag het wel, maar denk eerst voor je belde of kijk eerst beter....

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: vgz/ambulance

Ongelezen bericht door tenormin »

vogels schreef:
tenormin schreef: Ritje kostte echt 6 jaar geleden geen 800,- euro. Prijzen verschillen wel per ambulancevervoerder en schommelen anno 2014 tussen de 450,- (GGD) en 600 euro (Witte Kruis).
Ga ik niet over vogelen hoor; kostte het wel. En in Januari 2011 (de 7de om precies te zijn :cry: ) werd mijn man naar een verzorghuis gebracht, hier heel dicht bij, in een ligtaxi á la raison van €700,00.

mietjeminaar
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2015 16:03

Re: vgz/ambulance

Ongelezen bericht door mietjeminaar »

Even de facturen er bij gepakt:

2009: ambulance (6 - 8 km rit) 373 + 61 +16,50 = 750,50
2010: ambulance (6 - 8 km) 227,50 + 7 + 34 (GGD) = 968,50
2010: ambulance: 478 + 7 + 13,60 (plm. 10 km) = 1.498,60
2011: ambulance (6 - 8 km) 462 + 24 + 17 = 1.503

En ook latere jaren allemaal rond de 4000 - 5000 euro.

In 2009 kan een ritje van 600 meter dus onmogelijk 8000,- euro gekost hebben. Prijzen ligtaxi heb ik geen verstand van.

Dan laten we die prijzen in het midden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: vgz/ambulance

Ongelezen bericht door kweenie »

Vreemde manier van optellen is daar gebruikt....

Gesloten