LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VGZ blokkeert de chat zodra ze ontevreden zijn

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
anszwq
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2021 14:46

VGZ blokkeert de chat zodra ze ontevreden zijn

Ongelezen bericht door anszwq »

Ik heb diverse keren geprobeerd: ik heb op 31ste gebeld waarom de premie die collectief is via Rotterdam, voor mij hoger uitvalt: ik betaal 200 per maand en Rotterdampakket of Capelle aan den IJssel komt met de voorwaarden voor max verzekeringen uit op EUR 160 of EUR 150.
Ik heb vervolgens van de medewerker begrepen dat dit binnen 10 werkdagen gecorrigeerd wordt. Vandaag gechat, ik kon niet bellen en vervolgens heb ik printscreens gemaakt. Op gegeven moment vraag ik mevrouw of VGZ profileert. Dat vindt ze niet leuk, vervolgens duurt het ongeveer 20 min en blokkert ze de chat: ik kan dit niet meer zelf intikken, het balkje onderaan is gedeselecteerd.

Mevrouw is zeer geagiteerd, vooral als ik zeg dat ik de chat opneem nadat ik zo lang op de wacht wordt gezet. Dan stelt ze een vraag en natuurlijk kan ik niet erop antwoorden als de technische dienst de intoetsregel deselecteert.

Hoe is het mogelijk dat dit soort zaken nog door de privacy en IT Audit heen komen als zij te onpas zelf bepalen of jij uberhaupt kunt reageren??
Dan nog iets: hoe is het mogelijk dat ik het bedrag van 2019 nooit heb ontvangen, ik had nog een tegoed die in 2020 zou worden betaald. Ook nooit ontvangen en niet eens na een brief in augustus te hebben verstuurd!

Oplossing: de premie per direct terugzetten op de collectieve verzekering, het tegoedbedrag van 2019 verrekenen met de komende premies en een officieel antwoord en verontschuldingsbrief. Met minder gaat dit naar de autoriteiten. Genoeg is genoeg.

anszwq
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2021 14:46

Re: VGZ blokkeert de chat zodra ze ontevreden zijn

Ongelezen bericht door anszwq »

Mail naar wie? Er is geen email adres bekend van vgz op hun website. De klachtbrief is onderweg.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: VGZ blokkeert de chat zodra ze ontevreden zijn

Ongelezen bericht door thecure »

Ik zou ook met de chat stoppen als ik de vraag kreeg of ik zou profileren.

Denk je nu echt dat de medewerker denkt: oh dit is een buitenlander, ik ga de zaak extra vertragen?

"Oplossing: de premie per direct terugzetten op de collectieve verzekering, het tegoedbedrag van 2019 verrekenen met de komende premies en een officieel antwoord en verontschuldingsbrief. Met minder gaat dit naar de autoriteiten. Genoeg is genoeg."

Je hebt nogal wat noten op je zang.
Een polis gedeeltelijk gesponsord door de gemeente, en dan zo'n toon aanslaan?

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: VGZ blokkeert de chat zodra ze ontevreden zijn

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Via mijn werkgever krijg ik ook een een andere korting aangeboden dan mijn buurman die ergens anders werkt. Rotterdam heeft afspraken met VGZ gemaakt en Capelle ook. Maar nergens is er iets te verzinnen dat beide gemeentes dezelfde kortingen moeten hanteren.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: VGZ blokkeert de chat zodra ze ontevreden zijn

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Heb je contact opgenomen met Rotterdampakket?

Op www.vgz.nl/service-en-contact/klacht-indienen kan je een officiële klacht indienen. Nog steeds niet opgelost? Op https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... erzekeraar staat hoe je met de ombudsman in contact komt.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: VGZ blokkeert de chat zodra ze ontevreden zijn

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Morganlefay schreef:
20 jan 2021 17:52
https://blog.zorgkiezer.nl/collectieve- ... rotterdam/
Hier staat ook een heel belangrijk iets in
Dit is een hele dure polis die alleen handig is voor mensen die veel zorgkosten hebben.

Verder ga niet chatten maar zet alles op de mail dan heeft u veel beter overzicht wat het kost en wat de reacties zijn

Wel of geen recht hebben op deze polis heeft oa te maken met de hoogte van uw inkomen.
Capelle aan den IJssel is geen Rotterdam.
De chat kan je gewoon opslaan en is handiger dan email omdat onduidelijkheden (van beide kanten) direct opgelost kunnen worden.

sake1987

Re: VGZ blokkeert de chat zodra ze ontevreden zijn

Ongelezen bericht door sake1987 »

Blijft toch altijd weer, de toon maakt de muziek.

rienenik
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2009 17:58

Re: VGZ blokkeert de chat zodra ze ontevreden zijn

Ongelezen bericht door rienenik »

Ga naar kantoor of bijkantoor,daar zit een helpdesk

femke.huizinga
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 sep 2017 12:13
Contacteer:

Re: VGZ blokkeert de chat zodra ze ontevreden zijn

Ongelezen bericht door femke.huizinga »

Hier betaal je voor het gemeentepakket met een bijstandsuitkering minder dan dat je 120% van bijstandsniveau hebt. Het kan dus ook aan je inkomen liggen.

Gesloten