LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VGZ en Schuld sanering

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Hulpzoekende
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 feb 2012 13:10

VGZ en Schuld sanering

Ongelezen bericht door Hulpzoekende »

Beste lezer, ik wil graag mijn verhaal kwijt op dit forum.

Ik heb reuma en heb daar in het verleden fysiotherapie voor gehad waardoor ik redelijk tot goed kon functioneren. Door de financiële crisis echter raakte ik mijn baan kwijt. Rekeningen stapelde zich op en ondanks dat wij onze uiterste best deden om alles te betalen werd het gat steeds groter en groter. Op dat moment is er ook 1 maand de zorgpremie aan VGZ niet betaald. Na diverse gesprekken bij de kredietbank en tussenkomst van de kredietbank was het voorstel om schuldsanering aan te vragen. Dit hebben we ook gedaan en alle schulden kwamen in de sanering terecht. Ook die van VGZ. Echter wilde ik zo snel mogelijk van de schulden af en ben gaan werken, tegen het advies van de reumatoloog. Ik heb in 14 maanden tijd ruim 17.000 euro op de boedelrekening gezet. (De oorspronkelijke schuld was 'slechts' 9000 euro maar door kosten enorm opgelopen) Doordat mijn gezondheid enorm achteruit ging ben ik moeten stoppen met werken en ik zit sinds 08-2011 thuis in de ziektewet. Mijn contract bij mijn werkgever werd niet verlengd doordat ik het werk niet meer aankon en nu betaald het UWV mijn wekelijks ziektegeld. Sinds 08-2011 gaat het heel hard bergafwaarts. Ik ben meerdere keren bij de reumatoloog geweest en die adviseert fysiotherapie. Nu is het zo dat door de schuldsanering ik alleen basis zorgverzekering kan en mag hebben. Hierdoor wordt fysiotherapie niet vergoed. Er is al herhaaldelijk contact opgenomen met VGZ of het toch niet mogelijk is om mij aanvullend te verzekeren maar dit wordt afgewezen. Ook is herhaaldelijk door vrienden en familie aangegeven om die schuld bij VGZ te betalen zodat ik op die manier toch aanvullend verzekerd kan worden. Ook dat wordt afgewezen, dit omdat in de schuldsanering geen enkele partij mag worden ''voorgetrokken''. Ik zit dus vast aan de basisverzekering van VGZ. Overstappen mag niet omdat er een schuld is bij VGZ. Aanvullend verzekeren mag niet door de schuldsanering. De schuld betalen mag ook niet. Wat te doen??? Het advies van de bewindvoerster is om contact op te nemen met maatschappelijk werk. Nadat ik daar een gesprek heb gehad was hun advies om thuiszorg aan te vragen. (door alle toestanden ben ik inmiddels alleen) De eigen bijdrage die ik zou moeten betalen is niet door mij op te brengen. Ik leef van 45 euro per week. Na weer een gesprek te hebben gehad bij maatschappelijk werk werd gezegd dat ze me helaas niet kunnen helpen. Dus zit ik weer thuis. Momenteel kan ik weinig tot niks. Van een redelijk normaal functionerend lichaam wat met fysiotherapie redelijk stabiel had kunnen blijven kan ik nu niks meer. Uit bed komen gaat amper. Sokken en een broek aantrekken gaat niet. Warm eten doe ik om de dag. In de tijd dat ik werkte en meer dan 1000 euro gemiddeld op de boedelrekening stortte om zo snel mogelijk uit de schulden te komen kreeg ik bijna wekelijks e-mail van de bewindvoerster hoe goed ik het wel niet doe hoe ''trots'' ze wel niet was dat het zo goed ging, nu zit ik sinds 08-2011 thuis en draag dus het minimum af per maand en heb ik heel dringend haar hulp nodig en nu is er niemand thuis. Het antwoord is als ik vraag om contact op te nemen met VGZ om mij alsjeblieft aanvullend te verzekeren, of ik alsjeblieft die schuld mag betalen, dan is het antwoord dat dit niet tot haar takenpakket hoort maar dat ze uit coulance een brief zal sturen. Dit was 09-2011, na herhaaldelijke e-mails en telefoontjes blijf ik als antwoord krijgen dat ze een brief heeft gestuurd naar VGZ en geen antwoord heeft gekregen en ik moet maar afwachten. Ik ben inmiddels een aantal malen in het ziekenhuis geweest voor de reuma, die erg progressief is en mijn gezondheid gaat erg hard achteruit en steeds krijg ik te horen dat ik therapie moet hebben en helaas is mijn antwoord dat dit niet mogelijk is. Pas in 07-2013. Helaas is het dan te laat als mijn ziekte zo doorgaat als het het laatste half jaar doet......

Wat moet en kan ik doen.....

Elke hulp is meer dan welkom.....

Een hulpeloos iemand........

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: VGZ en Schuld sanering

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Vreselijk ! :(

Ziek zijn daardoor je werk niet aankunnen, daardoor in de financiele problemen komen en niet naar de fysio kunnen...echt het is te gek voor woorden.
En zo zit je in het cirkeltje waar moeilijk is uit te komen.

Mischien een tip om een goedkope fysiotherapeut te vinden en dat je daar 2x per maand heen gaat.
Mischien kunnen vrienden en familie hierin helpen dit te bekostigen, zijn heel wat fysiotherapeuten die er s'avonds wat bijsnabbelen.

Hulpzoekende
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 feb 2012 13:10

Re: VGZ en Schuld sanering

Ongelezen bericht door Hulpzoekende »

Erg bedankt voor je reactie en het lezen van mijn verhaal.

Helaas is het niet zo dat het met 2 keer therapie per maand op te lossen is. Mij wordt geadviseerd door de reumatoloog om 2 à 3 keer per week fysiotherapie te nemen. Dan is het nog de vraag in hoeverre het de reuma zal stabiliseren. Genezen kan ik nooit, dat weet ik al sinds 1987 maar door te blijven werken, sporten en positief in het leven te staan heb ik al die jaren goed kunnen functioneren. Ik wist dat er ooit een dag zou komen dat het teveel zou zijn wat ik vraag van mijn lichaam. Sinds ongeveer 2000/2001 merkte ik dat ook duidelijk. Ik werd wat ouder en mijn lichaam wilde niet echt meer wat ik wilde. Daar ga je naar leven en nog steeds stond ik echt positief in het leven. Echter doordat ik mijn baan kwijtraakte door de crisis en ik daardoor thuis kwam te zitten en het financieel minder ging en helaas noodgedwongen in de schuldsanering kwam is het erg hard achteruit gegaan. Mijn ''fout'' is geweest om te proberen om zo snel mogelijk mijn verantwoording voor de schulden op me te nemen en ervoor te werken (veel overuren maken en zaterdag's werken) en proberen om zo snel mogelijk van de schulden af te komen om weer een zo normaal mogelijk leven te hebben. Hierdoor heb ik teveel gevraagd van mijn lichaam en daar betaal ik nu echt de hoofdprijs voor. Het enigste wat me goed afgaat is op de bank liggen met 3 kussens onder mijn knieën.

Maar om zo te leven zie ik niet zitten.

Liever geen leven dat dit leven.... Hier is veel mee gezegd lijkt me....

Ik had moeten doen wat veel mensen in de schuldsanering doen. 3 jaar niks doen, na 3 jaar wordt toch de restschuld kwijtgescholden..... Maar zo zit ik niet in elkaar en ik ben van mening dat als je schulden maakt je ze moet betalen. Punt.

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: VGZ en Schuld sanering

Ongelezen bericht door rattaplan »

ehmm weet niet hoe hoog de schuld is VGZ maar als je die kunt afbetalen dan kun je toch ook de (deel) fysio betalen?

Als je wilt verzekeren voor fysio, stel hoogste vergoeding mogelijk bij VGZ. Is 80% vergoedt tot 1000 euro. Maandpremie rond de 40 euro.
Behandeling fysio kost gemiddeld zo'n 30 euro per keer.
Even een rekensommetje maken hoeveel/vaak fysio je nodig hebt en of het niet goedkoper is om niet te verzekeren.
Misschien dat je aandoening op de chronische lijst voorkomt, dan krijg je met indicatie vanaf de 21ste behandeling alles uit de basisverzekering vergoedt. Betekent dat je dan 21x 30euro = 630 euro zelf moet betalen.

Kun je trouwens niet bij de gemeente terecht voor Bijzondere bijstand?

Hulpzoekende
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 feb 2012 13:10

Re: VGZ en Schuld sanering

Ongelezen bericht door Hulpzoekende »

Het is niet zo dat de schuld bij VGZ niet betaald kan worden of ik niet wil betalen. Integendeel. Al diverse malen is er door vrienden/familie aangegeven om dat te betalen, maar er zijn meerdere schuldeisers die in de schuldsanering zitten. In mijn regeling dus. En als het VGZ nu WEL betaald wordt en de rest niet dan wordt VGZ ''voorgetrokken'' en dat mag niet. Dan loop ik het risico om uit de regeling gezet te worden. En de schuld van VGZ is 1 maand premie en kosten. Het is niet zo dat ik uit een welvarende familie kom die even met geld over de brug komen, maar om VGZ te betalen om zo dus wel aanvullend verzekerd te kunnen worden, dat gaat wel en zeker omdat dit met mijn gezondheid te maken heeft. VGZ geeft niet thuis op de brief van mijn bewindvoerster. En om fysiotherapie zelf te betalen, hoe weinig dat ook, dat zal niet gaan. Momenteel leef ik van 45 euro per week, ik gaf al eerder aan dat ik warm eet om de dag, de andere dag eet ik een soepje en brood. Roken en drinken doe ik niet, een auto heb ik niet, en ik krijg per maand 80 euro van de gemeente bijbetaald omdat ik anders onder het bestaands minimum zou komen. Uiteraard zijn ze op de hoogte van mijn situatie en helaas heb ik verder nergens recht op.
Toen ik wel werkte was het financieel eigenlijk nog slechter, aangezien mijn inkomen hoog was had ik geen recht op huur- zorgtoeslag. De belastingdienst kijkt naar je inkomen en bepaald dan of je recht op toeslag hebt, dat er een x bedrag naar de boedelrekening MOET en je leeft van een laag Vrij Te Laten Bedrag, daar kijken ze niet naar. Ik betaalde de volle mep en zat op het bestaands minimum. Zouden vrienden en familie niet af en toe met een tas met boodschappen langs zijn gekomen had ik het zeer zeker niet gered.
De schuldhulp verlening en schuldsanering is op zich goed, en er worden enorm veel mensen gelukkig goed mee geholpen. Helaas zijn er uitzonderingsgevallen en daar ben ik er 1 van.

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: VGZ en Schuld sanering

Ongelezen bericht door rattaplan »

Oke dus aanvullend verzekeren is uitgesloten.
Dan uitzoeken lijkt me of je aandoening onder chronisch valt. Dan weet je in ieder geval hoeveel het je gaat kosten. Eerste 21 behandeling zelf betalen. Misschien dat je die kosten toch bij familie kan krijgen of toch bij de gemeente.
Kan me bijna niet voorstellen dat in deze situatie en met deze klachten je geen aanspraak op bijzonder bijstand kan doen. Mag ik vragen in welke gemeente je woont?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: VGZ en Schuld sanering

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik weet niet hoe hoog je inkomen is, maar als je rond bijstand-niveau zit kun je voor fisio bijzondere bijstand aanvragen.

Hulpzoekende
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 feb 2012 13:10

Re: VGZ en Schuld sanering

Ongelezen bericht door Hulpzoekende »

Ik hou welke gemeente even in het midden.....

De gemeente is overigens volledig op de hoogte van mijn situatie en de bijzondere bijstand krijg ik ook omdat ik anders onder het bestaands minimum zou komen gezien het lage inkomen van het UWV. De gemeente springt hierin dus bij.

En reuma is zeer zeker chronisch, dat staat buiten kijf. En om de eerste 21 behandelingen zelf te betalen.... Wat ik al aangaf is dat mijn familie echt niet welvarend is om zoiets te betalen, ze doen echt wat ze kunnen en daar ben ik ze dankbaar voor. Ze helpen me door eens een tas boodschappen te geven of de kapper te betalen bv, zulke dingen. Want om van 45 euro per week rond te komen is nauwelijks te doen. Dat hoef ik denk ik niet uit te leggen.....

De situatie is (volgens mij) zo, er is een schuld en een schuldsanering die loopt tot 07-2013. Tot die tijd mag VGZ (en andere) niet betaald worden. Er staat geld (ruim 17.000 euro) op de boedelrekening, hier komt nu een laag bedrag per maand bij wat ik verplicht ben af te dragen. VGZ mag mij niet aanvullend verzekeren, VGZ mag het geld niet aannemen om de openstaande schuld te betalen, overstappen mag ik niet omdat er een schuld openstaat. Financieel zo leven doe ik maar, ik neem tenslotte ook de verantwoording voor de ontstane schuld, hier zeur ik echt niet over. Het probleem doet zich echter voor op het moment dat je iets nodig hebt wat niet vergoed wordt door de zorgverzekeraar. ECHT nodig hebt. Dan beginnen de problemen en zit je vast en kun je geen kant op en kan ik alleen maar wachten tot 07-2013 en dan de aanvullende verzekering nemen en wel naar de fysiotherapie gaan. Alleen duurt dat nog 17 maanden en als ik alleen al zie hoe zeer mijn gezondheid is verslechtert de afgelopen 7 maanden is vrees ik erg voor de toekomst. Reuma is progressief en eenmaal vergroeiingen zijn niet meer op te lossen. In hoeverre ik baat heb bij fysiotherapie in 07-2013 weet ik echt niet. Het was vooral vanaf 08/09-2011 dat ik het wekelijks nodig had....

doradora456
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 mar 2011 20:06

Re: VGZ en Schuld sanering

Ongelezen bericht door doradora456 »

misschien een domme vraag van mij.
maar u zegt er is een schuld van € 9.000 en er staat €17.000 op de rekening. waarom worden de schulden dan niet betaald?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: VGZ en Schuld sanering

Ongelezen bericht door sephora30 »

De schuld is hoger geworden door alle incassokosten.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: VGZ en Schuld sanering

Ongelezen bericht door sephora30 »

@hulpzoekende, waarom vraag je dan geen bijzondere bijstand aan voor fisio?

De regels van de WSNP ga je niet veranderen, dus dat kun je vergeten. Hoe belachelijk dat in jouw situatie ook lijkt :?

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: VGZ en Schuld sanering

Ongelezen bericht door rattaplan »

Daarom bedoelde ik ook te zeggen dat een aanvullende verzekering ook niet veel uitmaakt kwa kosten, omdat de extra maandpremie rond de 40 euro is. 12 maanden premie (2012) x 40 euro is 480 euro. Als je die 630 euro niet kan betalen dan kun je neem ik aan die 480 ook niet betalen toch?

waarom je de gemeente in het midden laat is mij een raadsel maargoed. Denk toch dat dat in jouw situatie het beste is om je daar op te richten.

Hulpzoekende
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 feb 2012 13:10

Re: VGZ en Schuld sanering

Ongelezen bericht door Hulpzoekende »

@ doradora456...

De schuld (kale schuld) was net iets meer dan 9000 euro. Echter door de kosten, rente en dergelijke van incassobureau's en deurwaarders is het opgelopen tot maar liefst bijna 37.000 euro. Ik heb, door veel te werken en overuren te draaien, ruim 17.000 euro in 14 maanden op de boedelrekening gezet. Mijn doel was om zo door te gaan, dan zou ik (met vakantiegeld mee gerekend) er geen 3 jaar over doen maar ongeveer 2 jaar....Mijn gezondheid echter liet dat niet toe....

@ sephora30

Ik heb bijzondere bijstand aangevraagd en die ook gekregen. Dat was geen enkel probleem. Doordat mijn ziekte uitkering (UWV) te laag was springt de gemeente me maandelijks bij. Voor extra bijzondere bijstand ben ik bij de gemeente geweest omdat ik chronisch ziek ben en daardoor fysiotherapie zou moeten hebben, dat is afgewezen omdat ik hiervoor bij mijn zorgverzekeraar terecht moet. En inderdaad, regels van de WSNP kan ik niet veranderen, ik ga er ook niet vanuit dat het nodig is, en gelukkig gaat het bij de meeste mensen ook goed!!

@ rattaplan

Ik zou, als ik zou overstappen naar FBTO, 8 euro per maand meer premie gaan betalen dan dat ik nu doe bij VGZ en bij FBTO is (misschien veranderd) alle fysiotherapie wel vergoed. Ik wilde overstappen naar FBTO echter kreeg ik geen toestemming van VGZ. Door de openstaande schuld. En me verder richten op de gemeente heb ik dus gedaan, ik krijg ook bijzondere bijstand, verder heb ik geen recht op extra financiële hulp van de gemeente.

doradora456
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 mar 2011 20:06

Re: VGZ en Schuld sanering

Ongelezen bericht door doradora456 »

ik weet niets van schuldsanering, dus sorry als de vraag dom overkomt.
staat dat geld op een rekening of is er nu voor € 17.000 al afbetaald?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: VGZ en Schuld sanering

Ongelezen bericht door sephora30 »

Dat geld blijft op de boedelrekening staan tot de 3 jaar voorbij zijn.


Oke, nu is het duidelijk dat bijzondere bijstand wordt afgewezen. Heb je daar bezwaar tegen gemaakt?

Hulpzoekende
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 feb 2012 13:10

Re: VGZ en Schuld sanering

Ongelezen bericht door Hulpzoekende »

Toen ik de schuldsanering aanvroeg was het een hoge schuld. Op het moment dat de rechter de schuldsanering goedkeurt wordt er een bewindvoerder aangesteld. Die bepaalt het Vrij Te Laten Bedrag. Alles wat je meer verdiend gaat dan naar een boedelrekening. Daar blijft het geld dan 3 jaar opstaan en de bedoeling is om zoveel mogelijk geld bij elkaar te werken om alle schulden af te betalen. Op het moment dat de rechter uitspraak doet en je toegelaten wordt tot de schuldsanering stoppen alle incasso kosten. Die overigens ook schandalig hoog is. Maar goed, het mag schijnbaar. Na 3 jaar wordt het geld wat op de boedelrekening staat verdeeld onder de schuldeisers. Het kan zijn dan die dan met minder genoegen moeten nemen. Ik heb al op diverse forums de laatste dagen gelezen dat er heel erg veel mensen zijn die thuis blijven, die dus niet gaan werken (hoe ze het dan ook voor elkaar krijgen), die mensen leven van een uitkering en ook hun moeten een x bedrag afdragen voor de boedelrekening. 49 euro voor een alleenstaande en 59 voor een echtpaar. Die personen redeneren dat ze in 3 jaar tijd van de schulden afzijn met een minimale eigen bijdrage. 36 x 59 euro = 2125 euro ongeveer. Mocht het zo zijn dat ze 10.000 euro aan schulden hebben wordt er in hun geval ruim 7800 euro kwijt gescholden en beginnen ze met een ''schone lei''.

Ik voelde me echter wel verantwoordelijk voor de ontstane schulden en ik wilde ervan af. Regelingen treffen met deurwaarders en incassobureau's was mogelijk maar niet op te brengen. En de kosten/rente liepen door en de schuld werd in mijn geval alleen maar groter. Dat was voor mij reden om de schuldsanering aan te vragen. En ik had toen werk, een goed sociaal leven, leuke hobby's. Om er zo snel mogelijk vanaf te komen ben ik extra gaan werken, teveel achteraf, ik ben tijdens mijn werk diverse malen flauw gevallen door pijn. Dat was echt de grens en moest ik me noodgedwongen zoek melden. Hierdoor werd mijn contract niet verlengd. Ik kreeg een ziekteuitkering van het UWV maar ik had maar een basisloon van +/- 1400 euro bruto. Ik ben nadat ik thuis kwam zitten, naar de gemeente gegaan over mijn financiële situatie en ik kreeg meteen bijzondere bijstand. Een aantal weken erna werd ik door mijn reumatoloog doorverwezen naar een fysiotherapeut en toen werd dat niet vergoed door het VGZ. Ik ben hierna meteen naar de gemeente gegaan met dit verhaal en mijn verzoek voor meer bijzondere bijstand of hoe ze het ook noemden of uit welk potje het ook moest komen, het werd afgewezen. Hier heb meteen bezwaar tegen aangetekend en ook toen wed het afgewezen. Toen heb ik contact opgenomen met mijn bewindvoerster en die wist me al meteen te zeggen dat ik geen recht had op extra bijstand en dat ze dit probleem vaak tegenkwamen bij zorgverzekeraars. Ze wist me ook te zeggen dat het niet tot haar takenpakket hoorde om mijn problemen op te lossen met zorgverzekeraars maar dat ze toch een brief zou sturen en om coulance te vragen bij VGZ. Dit was in 09-2011.... Hier heeft VGZ nog niet op gereageerd. Ik heb herhaaldelijk contact opgenomen hierover met zowel VGZ als mijn bewindvoerster maar tot heden geen resultaat. Ik heb het programma ''Het Kan Niet Waar Zijn'', dit was hun reactie:

Beste meneer , met dank voor uw mail! Wat een ontzettende trieste situatie maakt u nu mee, inderdaad Kanniewaarzijn.

Ik weet helemaal niet of wij wat voor u kunnen betekenen.
Ik ben gaan bellen met mevrouw .......... om van haar te horen waar wij nog mee zouden kunnen helpen.
Zij heeft mij uw situatie geschetst en gezegd dat zij een brief gestuurd heeft naar VGZ met verzoek om coulance en toch toelating tot de aanvullende verzekering.
Natuurlijk ben ik benieuwd naar het antwoord van VGZ, maar ga ondertussen zelf ook contact zoeken met VGZ om te kijken hoe het ermee staat. Mevrouw ......... vond dat een uitstekend idee dat ik er ook achteraan zou gaan.
Ik hou contact met u beiden en kan natuurlijk niets beloven. We hebben hier natuurlijk te maken met een paar vervelende overheidsregeltjes.

Met vriendelijke groet,
Louky Stassen
Redacteur vara televisie Kanniewaarzijn

Het is dus niet zo dat ik bij de pakken neerzit en er niks aan doe om uit deze situatie te komen! Integendeel. Sinds ik thuis zit ben ik hier constant mee bezig en me in het bijzonder loop ik me kwaad te maken over lakse houdingen van VGZ, over de bizarre kosten die deurwaarders/incassobureau's mogen rekenen. In mijn geval is dat +/- 20.000 euro. Alleen al aan kosten, een brief sturen, iemand die aan de deur komt, gerechtskosten en noem maar op. Ik was allang uit de problemen geweest, mochten de deurwaarders/incassobureau's met de helft van de kosten genoegen nemen dan kan ik nu alles afbetalen met hegeen op de boedelrekening staat. Alle schulden netjes betalen en de helft van de gemaakte kosten.....
Maar als ik daarover bel, krijg ik heel simpel van ze het volgende antwoord:

Maar Meneer, waarom zullen we nu genoegen nemen met Uw aanbod, als we niks doen en gewoon wachten tot 07-2013 (eind WSNP datum) dan krijgen we veel meer. Een fijne dag nog....

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: VGZ en Schuld sanering

Ongelezen bericht door Jolijn »

Op het moment dat de rechter uitspraak doet en je toegelaten wordt tot de schuldsanering stoppen alle incasso kosten. Die overigens ook schandalig hoog is.
Voor incassokosten wordt doorgaans de staffel Voorwerk aangehouden ( door de rechter dan, indien er een zaak van komt).
Incassobureau's zelf, willen de kosten nog wel eens omhoog schroeven, door naast incassokosten: administratiekosten e.d. te berekenen. Rente van schulden maakt de schuld groter, incassokosten lopen niet zo maar vanzelf op.
Als het zover is, dat er een deurwaarder aan te pas komt, komen er meer kosten.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: VGZ en Schuld sanering

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Hulpzoekende nu meen ik laatst toch echt gehoord te hebben bij de fysiotherapie dat reuma ook niet meer op de lijst van Borst staat en dat je daar dus ook niet meer onbeperkt fysio kan krijgen ongeacht het chronisch is.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: VGZ en Schuld sanering

Ongelezen bericht door Chocomelk »

vogels schreef:
Dat klopt helemaal. Staat ook ergens in een topic hier vermeldt vlg mij.
Dus wel of niet aanvullend verzekerd het hele jaar fysio zal Hulpbehoevende zowieso niet krijgen.

doradora456
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 mar 2011 20:06

Re: VGZ en Schuld sanering

Ongelezen bericht door doradora456 »

Even een rekensommetje maken hoeveel/vaak fysio je nodig hebt en of het niet goedkoper is om niet te verzekeren.
Misschien dat je aandoening op de chronische lijst voorkomt, dan krijg je met indicatie vanaf de 21ste behandeling alles uit de basisverzekering vergoedt. Betekent dat je dan 21x 30euro = 630 euro zelf moet betalen.

klopt deze berekening van rattaplan?
hoeveel behandelingen kan je dan wel krijgen uit de basisverzekering?

ik weet niet in welke gemeeente u woont, maar in vele gemeenten bestaat er een een Noodfonds, gesponserd door de kerken.
je hoeft geen lid van een kerk te zijn om een vergoeding te krijgen.
en commissie beslist of het nood is.

Gesloten