LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VGZ stuurt rekening alleen per e-mail, dan incasso.

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
DBassie
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 jun 2011 23:48

VGZ stuurt rekening alleen per e-mail, dan incasso.

Ongelezen bericht door DBassie »

Wij zijn overgestapt naar VGZ vanwege de concurrerende prijs. Toen kreeg ik een e-mail dat er een factuur betaald moest worden, die was te vinden in mijn VGZ. Maar als ik inlogde was er geen factuur te vinden. We betalen per automatische incasso en in de e-mail staat dat als je per automatische incasso betaalt, het bedrag automatisch wordt afgeschreven. Na enkele e-mails waarbij we steeds geen factuur konden vinden, hebben wij de e-mails genegeerd in de overtuiging dat er automatisch wordt afgeschreven (wat ook zo is). Nu krijg ik plots een brief thuis van een incassoburo, dat er 500€ open staat plus ruim 100€ incassokosten! Hoe kan ik een factuur betalen die ik nooit heb gezien en nergens terug kan vinden? Waarom wordt er niet even gebeld over de uitblijvende betalingen van een nieuwe klant? Waarom is er zonder pardon overgegaan tot incasso met hoge kosten? Kunnen ze niet een acceptgiro sturen zoals iedere andere verzekeraar? Een incassoburo inhuren was zeker goedkoper? Intussen heb ik het incassoburo gebeld en uitgelegd dat we nooit een factuur gezien hebben. Zegt ze: die heeft u via de e-mail gehad, u moet wel betalen anders komt er een rechtzaak van. Nou, over my dead body, dat ik incassokosten ga betalen voor een factuur die ik niet ken. Ik heb nu online bezwaar gemaakt via de klantenservice, ik houd julllie op de hoogte hoe dit afloopt!
Een boze VGZ klant

Edit: via de klantenservice kreeg ik een vriendelijke reactie dat ik de incassokosten niet hoef te betalen.
Laatst gewijzigd door DBassie op 06 okt 2014 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.

hendrie1963
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 mar 2010 15:03

Re: VGZ stuurt rekening alleen per e-mail, dan incasso.

Ongelezen bericht door hendrie1963 »

Ik zou wel alle communicatie met VGZ uitprinten en bewaren ook al is er geen bijlage bij de email, gewoon uitprinten. Je hebt dan altijd bewijs dat zij verkeerd bezig zijn. En als ze jouw bellen altijd vragen om het op papier te laten zetten. Want grote bedrijven ze zijn niet meer te vertrouwen.

DBassie
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 jun 2011 23:48

Re: VGZ stuurt rekening alleen per e-mail, dan incasso.

Ongelezen bericht door DBassie »

Ik weet het niet maar vermoed dat het gaat om eigen risico. Ik krijg dure medicijnen dus het eigen risico gaat altijd op

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: VGZ stuurt rekening alleen per e-mail, dan incasso.

Ongelezen bericht door tenormin »

Was er dan bij overstappen geen mogelijkheid om het eigen risico per maand ook automatisch (10 x € 36,00) te laten afschrijven? Daar niet van te voren over gecommuniceerd? De meeste Zorgverzekeringen bieden die mogelijkheid, kans dat daar iets is misgegaan?

mh73

Re: VGZ stuurt rekening alleen per e-mail, dan incasso.

Ongelezen bericht door mh73 »

Maar als je weet dat je dure medicijnen slikt, weet je ook dat er extra kosten komen. Die worden niet automatisch geïnd per incasso, daar krijg je apart een rekening voor. Wij wel, in ieder geval.
Wat ik bedoel, is dat je ook een stukje eigen verantwoordelijkheid hebt. Als een rekening uitblijft, maar je weet dat er kosten zijn gemaakt, kun je ook zelf even informeren of het allemaal wel goed gaat.

DBassie
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 jun 2011 23:48

Re: VGZ stuurt rekening alleen per e-mail, dan incasso.

Ongelezen bericht door DBassie »

Ik begrijp niet wat er verkeerd is gegaan. Even de reactie van VGZ afwachten maar....

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: VGZ stuurt rekening alleen per e-mail, dan incasso.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik geef Dbassie gelijk. Het is best mogelijk dat de factuur er niet stond , of misschien had Dbassie nog ergens op moeten klikken. ( maar dat kon hij ook niet weten).
Dbassie heeft ook gelijk dat er nog waarschuwingen hadden moeten volgen, voordat er boetes mogen worden geheven. En VGZ moet aantonen dat de factuur ontvangen is EN de herinneringen.

Maar dan blijft het nog moeilijk voor Dbassie. Als VGZ niet over de brug komt, raad ik klacht via SKGZ aan.

DBassie
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 jun 2011 23:48

Re: VGZ stuurt rekening alleen per e-mail, dan incasso.

Ongelezen bericht door DBassie »

Vandaag kreeg ik een vriendelijk antwoord van VGZ kantenservice. VGZ haalt het dossier terug bij het incassoburo. Ik hoef de incassokosten niet te betalen. Ik krijg de declaraties per post die ik niet heb ontvangen.

Nou dat is een hele geruststelling. Ik wil nog wel weten wat er fout is gegaan. Werkt de site niet goed? Is er iets misgegaan bij de post? Ik wil dit niet dat dit nog een keer gebeurt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: VGZ stuurt rekening alleen per e-mail, dan incasso.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

hendrie1963 schreef:Ik zou wel alle communicatie met VGZ uitprinten en bewaren ook al is er geen bijlage bij de email, gewoon uitprinten. Je hebt dan altijd bewijs dat zij verkeerd bezig zijn. En als ze jouw bellen altijd vragen om het op papier te laten zetten. Want grote bedrijven ze zijn niet meer te vertrouwen.
Waarom printen? Het staat toch gewoon in je inbox? Als je het nodig hebt bij een conflict kan je het altijd nog printen. Scheelt toch weer bomen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: VGZ stuurt rekening alleen per e-mail, dan incasso.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

DBassie schreef:Vandaag kreeg ik een vriendelijk antwoord van VGZ kantenservice. VGZ haalt het dossier terug bij het incassoburo. Ik hoef de incassokosten niet te betalen. Ik krijg de declaraties per post die ik niet heb ontvangen.

Nou dat is een hele geruststelling. Ik wil nog wel weten wat er fout is gegaan. Werkt de site niet goed? Is er iets misgegaan bij de post? Ik wil dit niet dat dit nog een keer gebeurt.
Dat zou je bij de verzekeraar moeten vragen. Misschien even checken dat je op de juiste plek zocht naar de factuur? Controleren dat de adresgegevens en dergelijke kloppen is misschien ook handig.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: VGZ stuurt rekening alleen per e-mail, dan incasso.

Ongelezen bericht door sadfly »

Waarom printen? Het staat toch gewoon in je inbox? Als je het nodig hebt bij een conflict kan je het altijd nog printen. Scheelt toch weer bomen.
Aha, zo iemand die te veel vertrouwt op andere brdijven en nieuwe technieken ?
Altijd uitprinten of een copy lokaal bewaren op een opslag medium, nooit vertrouwen dat je data wel beschikbara bl;ijft bij bedrijf X. of dat het niet gewijzigt word.

Backup, Backup en nog eens Backup. en dan niet bij een online storage natuurlijk, maar gewoon thuis !

DBassie
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 jun 2011 23:48

Re: VGZ stuurt rekening alleen per e-mail, dan incasso.

Ongelezen bericht door DBassie »

Betaling is omgezet naar automatisch, stond op accept giro. Ik heb alleen nooit een accept giro ontvangen dus daar is toch iets misgegaan. Nou ja, het is opgelost. Ben blij met de service van VHZ.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: VGZ stuurt rekening alleen per e-mail, dan incasso.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sadfly schreef:
Waarom printen? Het staat toch gewoon in je inbox? Als je het nodig hebt bij een conflict kan je het altijd nog printen. Scheelt toch weer bomen.
Aha, zo iemand die te veel vertrouwt op andere brdijven en nieuwe technieken ?
Altijd uitprinten of een copy lokaal bewaren op een opslag medium, nooit vertrouwen dat je data wel beschikbara bl;ijft bij bedrijf X. of dat het niet gewijzigt word.

Backup, Backup en nog eens Backup. en dan niet bij een online storage natuurlijk, maar gewoon thuis !
Wie heeft het over online? Als je gewoon een fatsoenlijke back-up van je eigen PC maakt heb je altijd alle informatie tot je beschikking. De kans dat je papier kwijt raakt is groter dan dat je een goede back-up kwijt raakt. Bijkomend voordeel is dat je in een digitaal archief veel sneller iets terug kunt vinden.

Gesloten