LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VGZ weigert maandlenzen te betalen

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
jj2021
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 mar 2021 14:51

Re: VGZ weigert maandlenzen te betalen

Ongelezen bericht door jj2021 »

Ahh, super, dank je wel voor je uitleg Witte Angora!!

Har45
Berichten: 490
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: VGZ weigert maandlenzen te betalen

Ongelezen bericht door Har45 »

Methusalah schreef:
25 mar 2021 09:47
Lens/bril vergoeding gaat altijd eens per 3 jaar en op is op in jouw geval blijkbaar. Ze weigeren dus niets, je had gewoon je polis beter moeten lezen. Misschien nieuwe lenzen nodig? :P
Een onderdeel van VGZ vergoed ook per 2 jaar ( dus niet altijd per 3 jaar)

BASIS
STER 1 € 50 per 2 kalenderjaren
STER 2 € 100 per 2 kalenderjaren
STER 3 € 150 per 2 kalenderjaren
STER 4 € 250 per 2 kalenderjaren
STER 5 € 250 per 2 kalenderjaren

Wieskeb79
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 okt 2020 13:20

Re: VGZ weigert maandlenzen te betalen

Ongelezen bericht door Wieskeb79 »

Velen geven mij de schuld maar ik betaal maandelijks wat extra premie om 3 jaar lang maandlensen te mogen dragen. Dat de opticiën dat nou in meerdere jaren verrekend en ik zo een 4e jaar mijn lensen uit eigen zak moet betalen kies ik niet voor.

Wieskeb79
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 okt 2020 13:20

Re: VGZ weigert maandlenzen te betalen

Ongelezen bericht door Wieskeb79 »

2018 heb ik voor 3 jaar lensen besteld. Ik krijg die pee jaar van de opticiën. Omdat in 2020 volgens de opticiën de voorwaardes zijn veranderd heb ik nu pas recht op een 3 jaar termijn na 3 jaar niets ingediend te hebben door de opticien. Dus als ik in 2018 mijn eetste jaar mijn lensen krijg en de opticiën dat pas in 2020 indiend heb ik pas 3 jaar later recht op nieuwe lensen dus betaal ik 3 jaar lang extra premie zonder dat te kunnen gebruiken

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: VGZ weigert maandlenzen te betalen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan die kwestie maar met de opticien opnemen. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat hij pas in 2020 een levering van 2018 declareert.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: VGZ weigert maandlenzen te betalen

Ongelezen bericht door Methusalah »

Wieskeb79 schreef:
25 mar 2021 22:55
Velen geven mij de schuld maar ik betaal maandelijks wat extra premie om 3 jaar lang maandlensen te mogen dragen. Dat de opticiën dat nou in meerdere jaren verrekend en ik zo een 4e jaar mijn lensen uit eigen zak moet betalen kies ik niet voor.

Sorry, maar dan snap gewoon niet hoe je polis werkt. Aantallen maakt namelijk geen drol uit. Je hebt gewoon een maximaal bedrag per 3 jaar en als dat op is, is het op. Of de factuur nou in een keer komt of in honderd delen doet er niet toe.

Check even je overzicht of die factuur echt in 2018 is ingediend. De drie jaar start namelijk bij de eerste declaratie.

Oh, en ik heb bij VGZ gewerkt en weet dondersgoed hoe deze vergoeding werkt en ik weet ook dat mensen een waardeloos geheugen hebben (ja, serieus, iemand was vergeten dat hij een jaar eerder zijn been had gebroken. Toen was die ziekenhuis rekening ineens wel logisch).

Wieskeb79
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 okt 2020 13:20

Re: VGZ weigert maandlenzen te betalen

Ongelezen bericht door Wieskeb79 »

Sorry, maar dan snap gewoon niet hoe je polis werkt. Aantallen maakt namelijk geen drol uit. Je hebt gewoon een maximaal bedrag per 3 jaar en als dat op is, is het op. Of de factuur nou in een keer komt of in honderd delen doet er niet toe.

Check even je overzicht of die factuur echt in 2018 is ingediend. De drie jaar start namelijk bij de eerste declaratie.

Oh, en ik heb bij VGZ gewerkt en weet dondersgoed hoe deze vergoeding werkt en ik weet ook dat mensen een waardeloos geheugen hebben (ja, serieus, iemand was vergeten dat hij een jaar eerder zijn been had gebroken. Toen was die ziekenhuis rekening ineens wel logisch).
[/quote]

Dat je bij vgz hebt gewerkt geloof ik zo, info klopt niet met de werkelijkheid.
Vanaf het jaar waarin de opticiën als laatste een declaratie voor lensen heeft ingediend gaan de jaren tellen. 3 jaar nadien heb je pas recht op nieuwe

Wieskeb79
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 okt 2020 13:20

Re: VGZ weigert maandlenzen te betalen

Ongelezen bericht door Wieskeb79 »

Lady1234 schreef:
25 mar 2021 23:15
Dan die kwestie maar met de opticien opnemen. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat hij pas in 2020 een levering van 2018 declareert.
Opticiën zegt dat t/m 2020 ze nog ieder jaar een deel van de rekening in mochten dienen maar sinds 2021 moet je 3 jaar wachten tot na de laatst ingediende declaratie, dus 3 jaar er wel verzekerd voor zijn maar er geen gebruik van mogen maken

Gesloten