LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VGZ weigert maandlenzen te betalen

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Wieskeb79
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 okt 2020 13:20

VGZ weigert maandlenzen te betalen

Ongelezen bericht door Wieskeb79 »

VGZ heeft de voorwaardes zo geweizigd dat ik nu een jaar lang moet wachten tot ik weer recht heb op een lenzenvergoeding.

- In 2020 kon de opticien de rekening nog in dele indienen (totaal over 3 jaar 36 zetjes maandlenzen)

- Vanaf 2021 heb je pas recht als er 3 jaar lang geen vergoeding in is gediend.

Ikzelf heb 2018 lenzen voor 3 jaar gehad maar in 2019 is er nog een deel daarvan ingediend dus zodoende heb ik 2022 pas weer recht op lensen.

En de klantenservice is n drama "Ja, zo zijn nou eenmaal de regels, ik heb ze ook niet bedacht"..

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: VGZ weigert maandlenzen te betalen

Ongelezen bericht door Revoked »

Van mijn bril ( €820,-) krijg ik maar liefst € 50 vergoed van de verzekering. Waarom zou jij gratis mogen kijken, terwijl ik gewoon betaal?

witte angora
Berichten: 30723
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: VGZ weigert maandlenzen te betalen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik krijg helemaal geen vergoeding voor mijn bril (ca 400 euro).

Maar de voorwaarden zijn inderdaad ééns in de drie jaar kun je een bril en/of lenzen claimen en een bepaald bedrag terug krijgen. Kennelijk dacht je slim te zijn door de kosten over twee jaar uit te smeren en meer terug te krijgen? Dat heeft nu dus nadelig uitgepakt. Overigens apart dat je twee jaar achter elkaar kon claimen. Of ben je in 2018/2019 van verzekeraar veranderd?

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: VGZ weigert maandlenzen te betalen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Wieskeb79 schreef:
25 mar 2021 04:21
VGZ heeft de voorwaardes zo geweizigd dat ik nu een jaar lang moet wachten tot ik weer recht heb op een lensen vergoeding.

- In 2020 kon de opticien de rekening nog in dele indinen (totaal over 3 jaar 36 zetjes maandlensen)

- Vanaf 2021 heb je pas recht als er 3 jaar lang geen vergoeding in is gediend.

Ikzelf heb 2018 lensen voor 3 jaar gehad maar in 2019 is er nog een deel daarvan ingediend dus zodoende heb ik 2022 pas weer recht op lensen.

En de klantenservice is n drama "Ja, zo zijn nou eenmaal de regels, ik heb ze ook niet bedacht"...........
De voorwaarden zijn niet gewijzigd. VGZ vergoedt vanuit de aanvullende voorwaarden een bepaald bedrag voor lenzen eens per 3 jaar.
Waarschijnlijk heeft u in 2018 een bepaalde vergoeding gehad, die vergoeding was nog niet totaal verbruikt dus kreeg u in 2019 de aanvullende vergoeding waar u nog recht op had.
Vanaf 2019 moet u dan weer 3 jaar wachten op een nieuwe vergoeding.

Precies volgens de voorwaarden.
Laatst gewijzigd door Lowieze op 25 mar 2021 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: VGZ weigert maandlenzen te betalen

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
25 mar 2021 06:37
Ik krijg helemaal geen vergoeding voor mijn bril (ca 400 euro).

Maar de voorwaarden zijn inderdaad ééns in de drie jaar kun je een bril en/of lenzen claimen en een bepaald bedrag terug krijgen. Kennelijk dacht je slim te zijn door de kosten over twee jaar uit te smeren en meer terug te krijgen? Dat heeft nu dus nadelig uitgepakt. Overigens apart dat je twee jaar achter elkaar kon claimen. Of ben je in 2018/2019 van verzekeraar veranderd?
Niet gelijk iemand beschuldigen, wat TS doet is gewoon mogelijk als je de volledige vergoeding niet in één jaar verbruikt hebt.

angel1978
Berichten: 10941
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: VGZ weigert maandlenzen te betalen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lowieze schreef:
25 mar 2021 08:50
witte angora schreef:
25 mar 2021 06:37
Ik krijg helemaal geen vergoeding voor mijn bril (ca 400 euro).

Maar de voorwaarden zijn inderdaad ééns in de drie jaar kun je een bril en/of lenzen claimen en een bepaald bedrag terug krijgen. Kennelijk dacht je slim te zijn door de kosten over twee jaar uit te smeren en meer terug te krijgen? Dat heeft nu dus nadelig uitgepakt. Overigens apart dat je twee jaar achter elkaar kon claimen. Of ben je in 2018/2019 van verzekeraar veranderd?
Niet gelijk iemand beschuldigen, wat TS doet is gewoon mogelijk als je de volledige vergoeding niet in één jaar verbruikt hebt.
Het is toch geen beschuldiging, maar een constatering?
En de verzekeraar doet ook gewoon wat mogelijk is, namelijk de regels naleven.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: VGZ weigert maandlenzen te betalen

Ongelezen bericht door Lowieze »

angel1978 schreef:
25 mar 2021 08:53
Lowieze schreef:
25 mar 2021 08:50
witte angora schreef:
25 mar 2021 06:37
Ik krijg helemaal geen vergoeding voor mijn bril (ca 400 euro).

Maar de voorwaarden zijn inderdaad ééns in de drie jaar kun je een bril en/of lenzen claimen en een bepaald bedrag terug krijgen. Kennelijk dacht je slim te zijn door de kosten over twee jaar uit te smeren en meer terug te krijgen? Dat heeft nu dus nadelig uitgepakt. Overigens apart dat je twee jaar achter elkaar kon claimen. Of ben je in 2018/2019 van verzekeraar veranderd?
Niet gelijk iemand beschuldigen, wat TS doet is gewoon mogelijk als je de volledige vergoeding niet in één jaar verbruikt hebt.
Het is toch geen beschuldiging, maar een constatering?
En de verzekeraar doet ook gewoon wat mogelijk is, namelijk de regels naleven.
Er wordt gezegd: je dacht slim te zijn en meer te krijgen? Dat is dus helemaal niet het geval.

angel1978
Berichten: 10941
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: VGZ weigert maandlenzen te betalen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dat noem ik nu niet echt een beschuldiging. Als je slim bent, dan leef je toch gewoon de regels na en pleeg je toch niet meteen fraude?

angel1978
Berichten: 10941
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: VGZ weigert maandlenzen te betalen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Misschien moet je je eens beperken tot het reageren op een TS ipv voor modje te gaan spelen.

witte angora
Berichten: 30723
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: VGZ weigert maandlenzen te betalen

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
25 mar 2021 08:54
angel1978 schreef:
25 mar 2021 08:53
Lowieze schreef:
25 mar 2021 08:50


Niet gelijk iemand beschuldigen, wat TS doet is gewoon mogelijk als je de volledige vergoeding niet in één jaar verbruikt hebt.
Het is toch geen beschuldiging, maar een constatering?
En de verzekeraar doet ook gewoon wat mogelijk is, namelijk de regels naleven.
Er wordt gezegd: je dacht slim te zijn en meer te krijgen? Dat is dus helemaal niet het geval.
Ho. Ik stop je even.

Ik schreef: 'Kennelijk dacht je slim te zijn', nota bene in de vorm van een vraag. En daarmee kan het al geen beschuldiging zijn. Door het woord kennelijk te gebruiken en een vraag te stellen geef ik ruimte voor een weerwoord, nodig ik juist uit tot een gesprek. Jammer dat je net dat ene essentiële woordje weg laat en het vraagteken negeert.

Methusalah
Berichten: 1160
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: VGZ weigert maandlenzen te betalen

Ongelezen bericht door Methusalah »

Lens/bril vergoeding gaat altijd eens per 3 jaar en op is op in jouw geval blijkbaar. Ze weigeren dus niets, je had gewoon je polis beter moeten lezen. Misschien nieuwe lenzen nodig? :P

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: VGZ weigert maandlenzen te betalen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wieskeb79 schreef:
25 mar 2021 04:21
... lensen ...
... zetjes ...
In deze onderlinge samenhang is de verschrijving wel grappig :D

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: VGZ weigert maandlenzen te betalen

Ongelezen bericht door scontra »

VGZ heeft vele aanvullende polissen en al die polissen geven andere vergoedingen, o.a. voor contactlenzen.
Heeft u misschien jl. januari voor een andere aanvullende polis gekozen ?

Ga naar de site van VGZ, kies de basis polis welke u heeft, kies daarna de aanvullende polis die u heeft en u krijgt exact inzichtelijk welke vergoeding er op uw verzekeringsvorm van toepassing is.
Meestentijds is dit een vergoedingsbedrag welke is gekoppeld aan een termijn van 3 kalenderjaren.

jj2021
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 mar 2021 14:51

Re: VGZ weigert maandlenzen te betalen

Ongelezen bericht door jj2021 »

Mijn dochter heeft ook maandlenzen en we zijn ook verzekerd bij VGZ. Je krijgt per 2 of 3 jaar (ik weet niet meer de exacte periode) maar een bepaalde vergoeding. De rest moet je toch echt zelf betalen.
Ik snap eigenlijk niet zo goed hoe je 36 setjes maandlenzen in die 3 jaar tijd hebt gekregen, zonder ervoor bij te betalen. Dat wil ik ook wel voor mijn dochter;)

Kan het zijn dat je de hoogste premie betaald en daarmee je eigen lenzen betaald? Dan lijkt het alsof je ze vergoed krijgt, maar je betaald er zelf voor in je maandelijkse of jaar premie. En dat de premie per 2021 gewijzigd is?

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: VGZ weigert maandlenzen te betalen

Ongelezen bericht door Lowieze »

jj2021 schreef:
25 mar 2021 10:31
Mijn dochter heeft ook maandlenzen en we zijn ook verzekerd bij VGZ. Je krijgt per 2 of 3 jaar (ik weet niet meer de exacte periode) maar een bepaalde vergoeding. De rest moet je toch echt zelf betalen.
Ik snap eigenlijk niet zo goed hoe je 36 setjes maandlenzen in die 3 jaar tijd hebt gekregen, zonder ervoor bij te betalen. Dat wil ik ook wel voor mijn dochter;)

Kan het zijn dat je de hoogste premie betaald en daarmee je eigen lenzen betaald? Dan lijkt het alsof je ze vergoed krijgt, maar je betaald er zelf voor in je maandelijkse of jaar premie. En dat de premie per 2021 gewijzigd is?
TS schrijft dat de rekening voor 36 setjes in delen kon ingediend worden, schrijft nergens dat dat ook volledig vergoed werd voor haar/hem.

jj2021
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 mar 2021 14:51

Re: VGZ weigert maandlenzen te betalen

Ongelezen bericht door jj2021 »

Ik weet niet hoe ik een tekstblok neer kan zetten, dan maar zo.

TS schreef:
... - In 2020 kon de opticien de rekening nog in dele indinen (totaal over 3 jaar 36 zetjes maandlensen) ...

Hieruit kun je concluderen dat de opticien de 36 setjes vergoed kreeg van VGZ en dat TS geen rekening kreeg.

– [Mods: Je kunt een vorig bericht aanhalen door boven het bericht op het symbool met de aanhalingstekens (") te klikken.]

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: VGZ weigert maandlenzen te betalen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nee hoor, die conclusie kan je daar helemaal niet met zekerheid uit trekken. Indienen is immers niet hetzelfde als vergoed krijgen.

jj2021
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 mar 2021 14:51

Re: VGZ weigert maandlenzen te betalen

Ongelezen bericht door jj2021 »

Zoals ik het lees in de hele tekst heeft TS nog helemaal niet hoeven bijbetalen. Daarom is hij/zij zo verbaasd dat hij/zij tot 2022 moet wachten voor nieuwe lenzen.

witte angora
Berichten: 30723
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: VGZ weigert maandlenzen te betalen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ff offtopic:
jj2021 schreef:
25 mar 2021 11:16
Ik weet niet hoe ik een tekstblok neer kan zetten, dan maar zo.

TS schreef:
... - In 2020 kon de opticien de rekening nog in dele indinen (totaal over 3 jaar 36 zetjes maandlensen) ...

Hieruit kun je concluderen dat de opticien de 36 setjes vergoed kreeg van VGZ en dat TS geen rekening kreeg.
Druk op de dubbele aanhalingstekens linksboven. Dan wordt het hele bericht in een quote gezet. Wil je een bericht deels quoten dan kun je een deel weg halen.

Als je iets anders wil quoten, bijvoorbeeld een nieuwsbericht, dan zie je bovenaan bij de blauwe vierkantjes, 4e van links, een omgekeerd aanhalingsteken. Die kun je ook gebruiken om te quoten. De tekst moet je dan tussen [ quote] en [ /quote] zetten. Als je in een 'snelle reactie' schrijft dan moet je even op de blauwe knop 'Volledig bewerken en voorbeeld' drukken. Dan komen de blauwe vierkantjes tevoorschijn.
Laatst gewijzigd door witte angora op 25 mar 2021 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: VGZ weigert maandlenzen te betalen

Ongelezen bericht door Lowieze »

jj2021 schreef:
25 mar 2021 11:33
Zoals ik het lees in de hele tekst heeft TS nog helemaal niet hoeven bijbetalen. Daarom is hij/zij zo verbaasd dat hij/zij tot 2022 moet wachten voor nieuwe lenzen.
TS haalt de voorwaarden aan over 2020, zoals ze in de polis vermeld worden.
Daaronder schrijft ze over haar eigen ervaringen.

Gesloten