LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AZIVO no-claim

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
MartinvanO
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 nov 2006 23:20

AZIVO no-claim

Ongelezen bericht door MartinvanO »

Beste allemaal,

Begin vorig jaar zijn we overgestapt van de AZIVO naar AGIS. Ik was dus vanaf het jaar 2006 verzekerd bij AGIS, ervoor bij AZIVO. Nu heb ik in 2006 nog wel de no-claim terug gehad (212,50 euro) van AZIVO aangezien het er op leek dat ik daar recht op had.

Nu krijg ik ineens Maart 2007 een brief van de AZIVO dat ik achteraf gezien geen recht had op de no-claim vanwege 2 extra dokterbezoeken in januari en maart 2005!! Nu moet ik mijn no-claim terugbetalen (a 212,50 euro).

Ik vind het ronduit belachelijk dat ik nu nog een nota krijg van iets wat ik 2 jaar geleden heb ondergaan. Hoever sta ik in mijn recht want ik heb er geen idee van. Ik heb ook gebeld uiteraard en heb een regeling kunnen treffen dat het in 2 maanden betaald kan worden en dan ligt er vervolgens wel binnen een aantal dagen een eerste rekening in de bus, dus als ik moet betalen kan er ineens wel vaart achter zitten.

Hoever sta ik in mijn recht?? (ik denk niet, maar blijf het belachelijk vinden dan)

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: AZIVO no-claim

Ongelezen bericht door Fiore »

sorry maar dit begrijp ik gewoon niet.
no claim krijg je terug als je geen gebruik maakt van zorg. jij hebt dat wel gedaan en had dus geen recht op teruggave. Dat had je natuurlijk meteen kunnen aangeven toen je het terugkreeg, maar nee, jij hoopt dat je verzekeraar er niet achterkomt. Dat doen ze dan wel, en dan ga je ook nog klagen dat ze dat doen?

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: AZIVO no-claim

Ongelezen bericht door Walter van V »

dit is niet geheel netsjes, maar wel legaal. zie ook andere topics over het onderwerp no-claim..

(er is namens/voor u geclaimd , dus dan is het bye-bye no-claim)

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: AZIVO no-claim

Ongelezen bericht door Fiore »

het is toch ook niet netjes om het te houden als je weet dat je er geen recht op hebt?
dus een verzekeraar moet netjes zijn en het niet terugvragen na twee jaar, terwijl de verzekerden gewoon doen alsof hun neus bloedt als ze het onterecht ontvangen? bah dubbele moraal vind ik dat

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: AZIVO no-claim

Ongelezen bericht door Walter van V »

het is toch ook niet netjes om het te houden als je weet dat je er geen recht op hebt?
nee klopt helemaal, en het verschil is, dit is niet legaal!

MartinvanO
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 nov 2006 23:20

Re: AZIVO no-claim

Ongelezen bericht door MartinvanO »

Fiore stop even met mij beschuldigen dat ik niet netjes ben geweest door het stil te houden, want ik heb toendertijd keurig netjes een brief binnen gehad waarin stond dat als ik onder een bepaald bedrag bleef met mijn zorgkosten ik recht had op teruggave. Weet ik veel dat ik er overheen scheen te zitten, ik dacht toen het zal wel. Ik krijg nu pas bericht dat ik er achteraf gezien geen recht op heb gehad.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: AZIVO no-claim

Ongelezen bericht door Fiore »

dat zal best, maar dat soort brieven is altijd onder voorbehoud, vandaar dat zij later alsnog het recht hebben het bedrag terug te vorderen. Dat je de regels niet kent betekent niet dat je je er niet aan hoeft te houden.
Jij weet zelf of je gebruik hebt gemaakt of niet van zorg, en wat daar wel en niet onder valt is makkelijk te achterhalen.

MartinvanO
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 nov 2006 23:20

Re: AZIVO no-claim

Ongelezen bericht door MartinvanO »

Wie zegt dat omdat ik de regels niet ken me er ook niet aan hoef te houden?? Vind het alleen frapant dat ik nu pas een brief ervan krijg en dat vind ik gewoon niet netjes, dat is mijn punt, niets meer niets minder. Voor mij is het gesloten dus ga je maar ergens anders mee bezig houden betweter.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: AZIVO no-claim

Ongelezen bericht door Walter van V »

Vind het alleen frapant dat ik nu pas een brief ervan krijg
waarschijnlijk omdat de verzekering het ook nu pas te horen heeft gekregen van het ziekenhuis??

Laten we niet tegen elkaar gaan katten, dit soort situaties komt gewoon door de opzet van de noclaim, dat de noclaim namelijk alleen verrekend kan worden met de zorgkosten van het betreffende jaar.

Dus zorgkosten 2006 drukt op de noclaim van 2006, en niet 2007, al wordt ie misschien pas eind 2007 gedeclareerd . Dus zal ern naverrekening moeten plaatsvinden. En dat is gewoon wettelijk geregeld zo.. Hoe eerder ze dat gedrocht gaan opruimen hoe beter.

Het kan zelfs zo zijn dat u in 2008 nog een afrekening over 2006 krijgt.....

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: AZIVO no-claim

Ongelezen bericht door Fiore »

tegen elkaar katten? er wordt maar van een kant gekat hier..
het lijkt op dit forum serieus af en toe dat men alleen mag reageren indien men de TS groot gelijk geeft en roept "oggut wat zielig" en "wat fout van die verzekeraar, schandalig!"
't Is bovendien jouw geld, niet dat van mij, dus mij interesseert het verder ook geen zak, veel plezier met terugbetalen

MartinvanO
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 nov 2006 23:20

Re: AZIVO no-claim

Ongelezen bericht door MartinvanO »

De enige die kat ben jij kerel, ik kaart alleen iets aan wat mij dwars zit en wilde alleen weten of andere ook ermee te maken hebben gehad en wat ze ervan vonden. Er zijn ook dingen die ik voorheen niet wist en nu wel doordat er mensen zijn die wel normaal konden reageren, daar val jij net niet onder voor mij. Maar goed van mij mag dit topic gesloten worden, voor mij is het helder....

Gesloten