LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Premieaanpassing tandartsdekking Nationale-Nederlanden

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Premieaanpassing tandartsdekking Nationale-Nederlanden

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je van tevoren al weet dat je die kosten er gemakkelijk uit haalt, dan is het logisch dat je een tandartsdekking neemt. Maar de meeste mensen zijn daar niet zo zeker van. Als de kans groot is dat de tandartskosten lager zijn dan de premie, dan is het verstandiger om een gewoon spaarpotje op te bouwen voor deze kosten.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Premieaanpassing tandartsdekking Nationale-Nederlanden

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Zwager01! schreef:
26 nov 2018 11:59
Aanvullende dekking tandartskosten Nationale-Nederlanden stijgt met 67 % tot 87 % van de verzekerde dekking.
..............
Verder geen informatie, geen overzicht van de uitbreidingen, slechts een verwijzing naar de nieuwe zorgpolis die nog moet komen.
.........
Daarom zijn we blij te kunnen melden dat de premie voor onze aanvullende (tandarts) verzekeringen niet stijgt of zelfs daalt".....
Bij deze juichbrief een keurige brochure, waarin alle wijzigingen (lees: beperkingen van dekking) op een rij, maar NIETS over de tandartskostendekking. Geen brochure, geen bericht, geen dekkingsoverzicht waaruit blijkt dat de prima tandartsdekking die we hadden zo nodig moest worden veranderd, niets.
.....
.....
Reactie Nationale-Nederlanden: Nou, als u het niet wilt, dan zegt u de dekking toch gewoon voor 01-01-2019 op ??
Kan dit zo maar ??
Ik ben het me u eens: dit kan niet. Volgens mij moet een (zorg)verzekeraar de aanpassingen in de verzekering duidelijk meedelen. Ik raad u aan om de Consumenten Autoriteit te raadplegen.
PS ik zie op de website van NN twee tandverzekeringen " Tandengaaf" met resp. €250 en €500 vergoeding voor €16,50 en €29,35 . Om welke verzekering gaat het nu exact? Met collectieve korting ( INGklant) gaat de prijs omlaag naar €14,50 en €25,80.

Gesloten