LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voordeel aanvullende tandartsverzekering minimaal

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
JANHILTIEL
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2017 16:08

Voordeel aanvullende tandartsverzekering minimaal

Ongelezen bericht door JANHILTIEL »

Het voordeel van een aanvullende tandartsverzekering is minimaal want je betaald 12,95 x 12=155,40 en de max. vergoeding is 250,- dus voordeel is slechts 95,-; als je 1 jaar toch geen kosten hebt dan kom je zelfs op min 60,- of zie ik dat verkeerd?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Voordeel aanvullende tandartsverzekering minimaal

Ongelezen bericht door bprosman »

Ligt aan je verzekeraar, bij mij is de max vergoeding 750 Euro / jaar en 10.000 Euro bij een ongeval.
En qua premie zit ik rond de 14 Euro (aanvullend).

Zombiemaster
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Voordeel aanvullende tandartsverzekering minimaal

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

"geen kosten hebt dan kom je zelfs op min 60,- "

Tja, dat geldt voor alle verzekeringen, als je geen schade hebt heb je de premie voor niets betaald.
Heb je een opstalverzekering? Betaal je al jaren voor nop als er niet ingebroken wordt en je huist niet affikt. Of vraag je de buurman om effe.....

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Voordeel aanvullende tandartsverzekering minimaal

Ongelezen bericht door Moneyman »

MichielFRL schreef:Tandverzekering heeft inderdaad veelal geen voordelen.
Tenzij je redelijk zeker weet dat je de kosten ieder jaar wél gaat maken, zoals ik.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Voordeel aanvullende tandartsverzekering minimaal

Ongelezen bericht door Moneyman »

Natuurlijk is dat niet diens bedoeling ;) maar das niet mijn probleem.

tobnooit
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2010 12:23

Re: Voordeel aanvullende tandartsverzekering minimaal

Ongelezen bericht door tobnooit »

Dit heeft ook geen zin. Ik zou toch minimaal voor een verzekering kiezen waarbij je minimaal 500,-- euro vergoed krijgt. En anders kan je het net zo goed zelf betalen. Het is een sigaar uit eigen doos. Zet het geld van de aanvullende verzekering op een aparte rekening en als je eens een grotere uitgave hebt dan kan je het zo betalen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Voordeel aanvullende tandartsverzekering minimaal

Ongelezen bericht door Julie4444 »

tobnooit schreef:Dit heeft ook geen zin. Ik zou toch minimaal voor een verzekering kiezen waarbij je minimaal 500,-- euro vergoed krijgt. En anders kan je het net zo goed zelf betalen. Het is een sigaar uit eigen doos. Zet het geld van de aanvullende verzekering op een aparte rekening en als je eens een grotere uitgave hebt dan kan je het zo betalen.
Hangt volledig van je (tanden)gezondheid af.

Ik heb geen tandartsverzekering en dat heeft mij de afgelopen paar jaar honderden euros bespaard. Heb nog nooit gaatjes gehad, alleen een beetje tandsteen welke ik zo nu en dan laat verwijderen. Kosten: rond de €20 per jaar.

Welke verzekering geeft mij een betere deal?

JANHILTIEL
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2017 16:08

Re: Voordeel aanvullende tandartsverzekering minimaal

Ongelezen bericht door JANHILTIEL »

Bedankt allemaal voor de reacties. Ook verzekering met hogere vergoedingen komt allemaal op hetzelfde neer: voordeel is miniem.
Idee van tobnooit Julie4444 is slim!

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Voordeel aanvullende tandartsverzekering minimaal

Ongelezen bericht door BL2 »

Eigenlijk is het bij alle tandartsverzekeringen hetzelfde (maar dat is al jaaaaaaren bekend).
Maximaal krijg je ongeveer het dubbele van je ingelegde jaarpremie terug, maar dan moet je met je gebit dus wel maximaal pech hebben. Heb je geen pech, dan ben je een dief van eigen beurs.
Dit soort verzekeringen moet je ook beoordelen over een langere periode, bv 5 jaren, en dan kijken of afsluiten nuttig is.
Hetzelfde geld voor het verhogen eigen risico, bekijk het over een periode van 5 jaren, en zie hoeveel je dan kan besparen (of juist niet). Dat is per persoon compleet verschillend.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Voordeel aanvullende tandartsverzekering minimaal

Ongelezen bericht door Julie4444 »

JANHILTIEL schreef:Bedankt allemaal voor de reacties. Ook verzekering met hogere vergoedingen komt allemaal op hetzelfde neer: voordeel is miniem.
Idee van tobnooit Julie4444 is slim!
Nou, als je een goed gebit hebt zoals ik misschien. Als je een zwak gebit hebt is het misschien wel verstandig....

Vandaar dat ik zei: hang af van hoe gezond je gebit is.

Mucha

Re: Voordeel aanvullende tandartsverzekering minimaal

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Voordeel aanvullende tandartsverzekering minimaal

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik heb een kleine aanvullende verzekering bij FNV/Menzis. Kost iets van 230 euro per jaar. Die vergoedt max 500 per jaar tandarts en die heb ik altijd nodig. Daar bovenop nog 200 euro per jaar voor acupunctuur, heb ik ook nodig, en podotherapie 200. Tja, ik sta nogal eens in de steigers dus ik haal het er wel uit. Moet alleen dit jaar een implantaat en dat bedrag mag ik zelf ophoesten. Ik kan niet meer een jaar wachten bij een hogere verzekering. Maar goed, ik heb ervoor gespaard.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Voordeel aanvullende tandartsverzekering minimaal

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Wij hebben hier 2 misschien wel 3 kids die in aanmerking komen voor een beugel en dat loopt flink in de papieren, dus voor ons is de wat duurdere aanvullende tandarts verzekering geen probleem.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Voordeel aanvullende tandartsverzekering minimaal

Ongelezen bericht door Dirkie »

Slobberbone schreef:Wij hebben hier 2 misschien wel 3 kids die in aanmerking komen voor een beugel en dat loopt flink in de papieren, dus voor ons is de wat duurdere aanvullende tandarts verzekering geen probleem.
Ook dan kun je besparen want niet beide ouders hoeven die aanvullende verzekering te hebben. Bij ons had mijn vrouw een aanvullende tandarts verzekering omdat onze beide dochters aan de beugel moesten. Maar ik had die niet omdat de kinderen (destijds) automatisch de meest complete aanvullende verzekering van de ouders samen kregen.
Of dat nu nog zo is weet ik niet want intussen zijn de kinderen van de beugel af en zijn we ook ergens anders verzekerd.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Voordeel aanvullende tandartsverzekering minimaal

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Dirkie schreef:
Slobberbone schreef:Wij hebben hier 2 misschien wel 3 kids die in aanmerking komen voor een beugel en dat loopt flink in de papieren, dus voor ons is de wat duurdere aanvullende tandarts verzekering geen probleem.
Ook dan kun je besparen want niet beide ouders hoeven die aanvullende verzekering te hebben. Bij ons had mijn vrouw een aanvullende tandarts verzekering omdat onze beide dochters aan de beugel moesten. Maar ik had die niet omdat de kinderen (destijds) automatisch de meest complete aanvullende verzekering van de ouders samen kregen.
Of dat nu nog zo is weet ik niet want intussen zijn de kinderen van de beugel af en zijn we ook ergens anders verzekerd.
Gaat bij onze huidige verzekeraar niet op want het is een tandartsverzekering en die hebben we beide echt nodig.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Voordeel aanvullende tandartsverzekering minimaal

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Slobberbone schreef:Wij hebben hier 2 misschien wel 3 kids die in aanmerking komen voor een beugel en dat loopt flink in de papieren, dus voor ons is de wat duurdere aanvullende tandarts verzekering geen probleem.
Beugel is vaak niet medisch noodzakelijk trouwens. Tandarts probeerde mij ook een beugel aan te praten toen ik jong (lees: 10) was. Altijd nee geroepen en mijn tanden staan gewoon recht, verstandskiezen zijn door en heb nergens last van.

Gesloten