LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom geen doorlopende machtiging ziekenvervoer?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
visroos
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2017 11:09

Waarom geen doorlopende machtiging ziekenvervoer?

Ongelezen bericht door visroos »

Mijn man (66) woont sinds drie jaar in een verpleeghuis als gevolg van de chronische ziekte MS en een CVA (sinds 2003)
Het komt regelmatig voor dat hij gebruik moet maken van ziekenvervoer.
Daarvoor heeft hij een machtiging gekregen na een hoop papierwerk.

Ieder jaar opnieuw moet ik van Univé echter een aanvraagformulier invullen en daarmee naar de verpleeghuisarts.
Deze moet ook ieder jaar tijd vrij maken voor deze overbodige vorm van bureaucratie.
Ik moet hem lastigvallen, aan zijn jasje trekken, alert zijn.
Univémedewerkers moeten zich opnieuw over de onveranderde casus buigen.

De situatie van mijn man zal namelijk niet verbeteren, helaas is het tegendeel waar.
Dit is bij Univé bekend.

Toch vraagt de verzekeringsmaatschappij dit van mij.
Ik vind dit in de eerste plaats pijnlijk, maar ook onnodig, frustrerend en klantonvriendelijk.
Ik heb al twee keer een klacht ingediend.
Medewerkers tonen 'alle begrip' voor deze situatie maar noemen dit een beleidskwestie waar zij niets aan kunnen veranderen.
Ik loop tegen een muur op.

En dan te bedenken dat deze verzekeringsmaatschappij van ons gezin al tienduizenden premie-euro's heeft ontvangen in de loop der jaren.
En dat je de eerste 100 euro voor het taxivervoer dan ook nog zelf moet bijdragen. Schrijnend.

Zijn er verzekeringsmaatschappijen die hier realistischer en klantvriendelijker mee omgaan?
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jan 2017 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Waarom geen doorlopende machtiging ziekenvervoer?

Ongelezen bericht door marnix »

Wat een ellende zeg! Ikzelf zit bij een andere verz.maatschappij, Daar is de papierwinkel een stuk minder, sterker nog, die was er niet.
Ik legde telefonisch het verhaal uit en kreeg het vervoer voor een jaar toegezegd, na dat jaar belde ik weer, nu met de boodschap dat het erger was geworden en niet meer zou verbeteren, toen kreeg ik de machtiging voor onbepaalde tijd. Er hoefde niets door een arts te worden gedaan.

visroos
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2017 11:09

Re: Waarom geen doorlopende machtiging ziekenvervoer?

Ongelezen bericht door visroos »

Geregeld. De ombudsman wist Univé zover te krijgen.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Waarom geen doorlopende machtiging ziekenvervoer?

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Bedoelt u de ombudsman Zorgverzekeringen, de SKGZ?

Gesloten