LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke zorgverzekeraar wordt het in 2017? Enquête.

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Welke zorgverzekeraar wordt het in 2017? Enquête.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ditzo is is 2017 geen restitutiepolis meer! (Zie de polisvoorwaarden Artikel 2 Grondslag van de verzekering https://www.ditzo.nl/zorgverzekering/do ... g_2017.pdf ).
Artikel 2 Grondslag van de verzekering
Deze basisverzekering kan worden afgesloten door of voor:
 elke verzekeringsplichtige in Nederland;
 in het buitenland woonachtige verzekeringsplichtigen.
Deze verzekeringsovereenkomst betreft een Combinatieverzekering en is gebaseerd op:
 de Zorgverzekeringswet met to
elichtingen;

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Welke zorgverzekeraar wordt het in 2017? Enquête.

Ongelezen bericht door berndv »

Ik zie het nu ook. Ik was altijd in de veronderstelling dat het ging om een restitutiepolis bij ditzo, maar ze hebben het heel slim in hun tekst verwerkt. Hoewel ik normaal behoorlijk scherp ben om niet in dergelijke valkuilen te trappen, ben ik er toch mooi ingetuind :shock:
Ditzo heeft weer de goedkoopste zorgverzekering met vrije zorgkeuze voor ziekenhuizen en huisartsen.
https://www.ditzo.nl/zorgverzekering
De vrije zorgkeuze geld voor 2017, en wat ik zag ook voor 2016, alleen voor de ziekenhuizen, overige zorgverleners vallen moet je dus wel eerst even uitzoeken of ze gecontracteerd zijn, anders gelden er voorwaarden. Wat ik in hun zorgkiezer zie is dat ze ook weergeven of ze voor 2016 een contract hadden, dus ik ga er voor het gemak dan maar even van uit dat ze in ieder geval in 2016 ook al geen restitutiepolis meer hebben, aangezien er in 2016 ook niet-gecontracteerde zorgverleners zijn.

Gelukkig zijn mijn zorgverleners allemaal wel gecontracteerd :D
Maar dat is meer geluk dan wijsheid :oops:

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Welke zorgverzekeraar wordt het in 2017? Enquête.

Ongelezen bericht door grun »

Ik vind dat ieder jaar veranderen van zorgverzekeraar de enige manier is om de premie beheersbaar te houden. Zelfs als je tevreden bent over de huidige verzekeraar. Anders gaan de kosten omhoog, niet omdat het nodig is, maar omdat het kan. Verzekeraars zijn immers commerciele bedrijven die een zo hoog mogelijke winst nastreven (wat ik trouwens in hun plaats ook zou doen).

Ik heb een rijtje verzekeraars waartussen ik ieder jaar rouleer: Kiemer, ONVZ, DSW, Delta Lloyd. Volgend jaar ga ik Ditzo eens proberen. Dit omdat ze een lage premie vragen voor de basisverzekering en een relatief goedkope aanvullende module hebben voor brillen/lenzen. Dat kost maar een paar euro per maand, zonder dat je meteen aan een uitgebreide aanvullende verzekering vast zit. Je krijgt meer voordeel dan wat je aan premie betaalt.

De tandarts betaal ik zelf. Daarom ga ik vanaf volgend jaar naar een universitair medisch centrum voor de tandarts. Dat scheelt 25% in de kosten. Je wordt dan behandeld door tandartsen in opleiding, onder begeleiding van een docent/ervaren tandarts. Mijn vorige normale tandarts had ook regelmatig stagiaires aan het werk, daarvoor berekende hij wel het hoge normale tarief. Het enige nadeel is dat de behandeling misschien iets langer duurt, maar dat heb ik er wel voor over.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Welke zorgverzekeraar wordt het in 2017? Enquête.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ditzo en de Amersfoortse hadden steeds dezelfde polisvoorwaarden voor de basisverzekering. Dit jaar zijn ze echter verschillend: de ingeslopen niet-restitutie voorwaarden zijn blijven staan bij Ditzo en bij de Amersfoortse zijn deze insluipingen verwijderd. Echter de omzetplafonds bestaan nog wel bij de Amersfoortse, terwijl de grote concurrenten, Zilevren Kruis en Menziz duidelijk vermelden dat omzetplafonds niet gelden voor de restitutiepolis.
Vergelijk Ditzo:
Deze verzekeringsovereenkomst betreft een Combinatieverzekering en is gebaseerd op: 

de Zorgverzekeringswet met toelichtingen; het Besluit zorgverzekering met toelichtingen; 
Regeling zorgverzekering met toelichtingen; 
het door de verzekeringnemer ingevulde aanvraagformulier. 
De verzekeringsovereenkomst is vastgelegd op het polisblad. Dit polisblad ontvangt de verzekeringnemer jaarlijks van ons.

Amersfoortse:
Deze verzekeringsovereenkomst betreft een Restitutieverzekering en is gebaseerd op:
 de Zorgverzekeringswet met toelichtingen;
 het Besluit zorgverzekering met toelichtingen;
 Regeling zorgverzekering met toelichtingen;
 het door de verzekeringnemer ingevulde aanvraagformulier.
De verzekeringsovereenkomst is vastgelegd op het polisblad. Dit polisblad ontvangt de
verzekeringnemer jaarlijks van ons.

Poliswijzer.nl
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 dec 2016 14:56

Re: Welke zorgverzekeraar wordt het in 2017? Enquête.

Ongelezen bericht door Poliswijzer.nl »

Een tip voor zzp'ers. Krijgt jouw kind volgend jaar een beugel? De kosten kunnen oplopen tot €2.000, dus een goede zorgverzekering is onmisbaar. Bij CZ krijg je als zzp'er korting en je kunt gebruik maken van "Collectief Tandarts". Deze aanvullende verzekering biedt een 100% dekking en de premie is laag in vergelijking met andere verzekeraars met een goede dekking voor orthodontie.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Welke zorgverzekeraar wordt het in 2017? Enquête.

Ongelezen bericht door BreejKC »

Altijd een collectieve zorgverzekering via werkgever gehad. Vorig jaar collectief overgestapt van Avero Achmea naar CZ. Geen enkel probleem met het overstappen en keuze van aanvullende verzekeringen gehad. Scheelde op jaarbasis voor ons gezin enkele honderden Euro's. Dit jaar aanvullende verzekering voor echtgenote aangepast omdat ze met 1 vergoeding uit de AV flink tekort kwam. Ook deze verhoging van AV was een kwestie van enkele drukken op de internetknop en is zonder probleem geaccepteerd.

Recent op een vergelijker van zorgverzekeringen onze zorgverzekering vergeleken met andere zorgverzekeringen. Dankzij de collectiviteitskortingen, die geldt voor alle gezinsleden, zijn wij bij CZ verreweg het voordeligst uit.

De schriftelijke correspondentie hebben wij ervaren als uitstekend. Ook het aangaan van een betalingsregeling, als grote bedragen voor eigen risico en/of eigen bijdrage aan ons in rekening worden gebracht, is geen enkel probleem en is in 1 telefoongesprek geregeld. Ook de telefonische communicatie met deze zorgverzekeraar hebben wij het afgelopen jaar als uitstekend ervaren.

Conclusie: wij blijven bij CZ.

Gesloten