LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke zorgverzekering wie kan mij een beetje helpen

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Ridder777

Welke zorgverzekering wie kan mij een beetje helpen

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Goede morgen beste mensen van het forum.
Jullie weten al dat ik vorig jaar een enorm ongeluk heb gehad.
Kaak gebroken op 3 plaatsten en geopereerd.
Gisteren was ik bij de tandarts en ik moet waarschijnlijk in 2021 een beugel dragen en veel naar de orthodontist.
Welke zorgverzekering kan ik dan het beste nemen?
Ik heb er niet zo veel verstand van.
Ik moet ook 2 wortelkanaal behandelingen ondergaan maar dat is denk ik niet relevant voor jullie.
Wie kan mij helpen?

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Welke zorgverzekering wie kan mij een beetje helpen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Misschien zelf eens zoeken op Zorgwijzer of Independer?

Har45
Berichten: 490
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Welke zorgverzekering wie kan mij een beetje helpen

Ongelezen bericht door Har45 »

Lowieze schreef:
22 jul 2020 10:33
Misschien zelf eens zoeken op Zorgwijzer of Independer?
En hou dan vooral ook rekening met een eventuele wachttijd van 1 jaar, anders krijgen we weer een topic over mijn zorgverzekering betaald niet.

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Welke zorgverzekering wie kan mij een beetje helpen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat het vooral een kwestie wordt van belastingteruggave. Het probleem in jouw geval is inderdaad een wachttijd van een jaar. Brandende huizen gaan ze niet verzekeren, en gebroken kaken en dergelijke ook niet.

De wortelkanaalbehandelingen zullen je de kop niet kosten, dat zou je misschien op korte termijn al kunnen doen, en dan beginnen met degene die het meeste problemen geeft. Daar zou ik toch echt niet nog een half jaar mee rond willen lopen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Welke zorgverzekering wie kan mij een beetje helpen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Beste Ridder 777,

Dit is vragen welke verzekeraar een reeds afgebrand huis wil verzekeren!
De kaak herstellen is normaal verzekerd wegens ongeval.

De beugel, dat is luxe en desnoods een Kunstgebit waar nog wel subsidie voor is de 1e keer... niet gratis dus.

Een Basis Budget Polis dekt dit al, alleen wel kijken of ze elk ziekenhuis dekken en ik weet dat Ziezo van Zilveren kruis goedkoopste was, maar vele in jou regio uitsluit.

Kaak herstel is medische noodzaak dus 100% vergoed bij aangesloten ziekenhuis.

maar de beugel...duur en komt het dan wel goed? Eerst moet je kaak hersteld zijn....

maar omdat de kosten van ongeval bekend zijn verwacht ik dat je wel een dure aanvullende polis mag nemen...
en zodra ze zien dat dit van voor die tijd ongeval uit niet verzekerde periode komt uitbetaling gaan weigeren.
Dus veel geld voor niets betalen?
Daarom mijn Prothese advies wat wel betaalbaar is.

Of heeft jou werkgever/gemeente een leuke collectieve aanbieding?
Dan is per 1 januari 2021 een overstap mogelijk, maar eerste half jaar geen beugel, vaak na 1 jaar voor niets betalen dus pas
in 2022 kun je dat claimen...

ZeerPrivé
Berichten: 5314
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Welke zorgverzekering wie kan mij een beetje helpen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Welke zorgverzekering kan ik dan het beste nemen?
Daar kan je ergens in november naar kijken, dan pas zijn de (aanvullende) zorgverzekeringen voor 2021 met hun ongetwijfeld gewijzigde vergoedingen en voorwaarden bekend.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 22 jul 2020 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26920
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke zorgverzekering wie kan mij een beetje helpen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Voor een tandartsverzekering met de hoogste vergoeding moet een verklaring overlegd worden van de tandarts. Geen een verzekeraar neemt u daarvoor aan.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Welke zorgverzekering wie kan mij een beetje helpen

Ongelezen bericht door Brahms »

witte angora schreef:
22 jul 2020 10:45
De wortelkanaalbehandelingen zullen je de kop niet kosten, dat zou je misschien op korte termijn al kunnen doen
1000,00 euro is voor Ridder777 natuurlijk geen groot bedrag.......

Kijk eens of schadeherstel gebit na ongeluk onder je huidige verzekering valt.

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Welke zorgverzekering wie kan mij een beetje helpen

Ongelezen bericht door witte angora »

Even nagelopen, ik was laatste keer nog 400 euro kwijt. Maar op onderstaand staatje zie ik dingen die toen niet gebruikt werden, of goedkoper waren. Zoals de operatiemicroscoop, die stond er echt niet op. Een verdoving had ik dacht ik ook niet, wat dood is, is dood, dat hoeft niet verdoofd te worden. Het maken en beoordelen van de foto's was volgens mij ook een euro of 30, moest 2 x gedaan worden. De rubberdam was 11 euro. De behandeling van 198 euro was bij mij 232 omdat het een 4-kanaals behandeling was. Er was een extra post van 27 euro omdat er één kanaal dicht was geslibt.

https://www.mondzorgkosten.nl/behandeli ... ie-kanalen

Ridder doet er volgens mij verstandig aan eerst te vragen hoeveel het gaat kosten.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Welke zorgverzekering wie kan mij een beetje helpen

Ongelezen bericht door Methusalah »

Dit is een te complexe vraag voor hier. Ondanks de goedbedoelde antwoorden blijkt dat niemand hier weet dat er ook nog zoiets bestaat als orthodontie na een ongeval waar andere regelingen voor bestaan. Dit is echter afhankelijk van de ernst van de situatie wat wij simpelweg niet kunnen beoordelen.

Ik zou zeggen, bespreek het eerst met je eigen ZV, welke dat ook is.

En wat anderen aangeven, overstappen terwijl je weet dat er kosten aankomen is meestal geen goed idee en garantie voor weigering.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Welke zorgverzekering wie kan mij een beetje helpen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Brahms schreef:
22 jul 2020 11:24

Kijk eens of schadeherstel gebit na ongeluk onder je huidige verzekering valt.
Dan hebben we het over een Tandongevallen-verzekering. Daar zit de voorwaarde aan vast dat de behandeling binnen 3 maanden na het ongeval moet worden gestart.
Je kunt niet na een jaar nog ineens daar kosten op gaan verhalen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Welke zorgverzekering wie kan mij een beetje helpen

Ongelezen bericht door scontra »

Ga eerst eens te rade bij uw huidige zorgverzekeraar, de huidige situatie en het behandeltraject zijn, naar ik aanneem, een gevolg van het ongeval welke u heeft gehad en waarvoor reeds zorgvergoedingen aan u/ uw behandelaren zijn geleverd.

Een overstap zou wel eens eerder tegen dan in uw voordeel kunnen werken !

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Welke zorgverzekering wie kan mij een beetje helpen

Ongelezen bericht door criticus2 »

wat van de wortelkanaalbehandelingen en orthodontie heeft te maken met het ongeval? en was er een ongevalspolis actief op het moment van ongeval? en is dat toen netjes gemeld bij zorgverzekeraar en een behandelplan ingediend?

Hoge verzekeringen kosten bijna net zo veel premie als ze aan vergoeding geven, pas de laatste stap geeft voordeel.
Tandzorg valt nog steeds onder fiscale aftrekregeling bijzondere ziektekosten. Een website die ik geadviseerd kreeg van mijn tandarts , die antwoord geeft op alle vragen over tandverzekeringen , kosten en kleine lettertjes is vergelijkmondzorg punt nl

Ridder777

Re: Welke zorgverzekering wie kan mij een beetje helpen

Ongelezen bericht door Ridder777 »

criticus2 schreef:
22 jul 2020 12:48
wat van de wortelkanaalbehandelingen en orthodontie heeft te maken met het ongeval? en was er een ongevalspolis actief op het moment van ongeval? en is dat toen netjes gemeld bij zorgverzekeraar en een behandelplan ingediend?

Hoge verzekeringen kosten bijna net zo veel premie als ze aan vergoeding geven, pas de laatste stap geeft voordeel.
Tandzorg valt nog steeds onder fiscale aftrekregeling bijzondere ziektekosten. Een website die ik geadviseerd kreeg van mijn tandarts , die antwoord geeft op alle vragen over tandverzekeringen , kosten en kleine lettertjes is vergelijkmondzorg punt nl
Alles komt door het ongeval.
Het gebeurde omdat er een takje door mijn wil schoot.
Ik kiepte over de kop met mijn mond op de stoeprand.
Het gebeurde in oktober 2019.
Ik ben ook 5 tanden kwijtgeraakt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Welke zorgverzekering wie kan mij een beetje helpen

Ongelezen bericht door moederslink »

Vraag een offerte aan jouw tandarts en jouw orthodontist.
En dan tegen het einde vh jaar in overleg gaan met je huidige verzekering en wat surfen op internet en kijken door wie er het merendeel wordt vergoed en dan eventueel overstappen.
Reken er op dat je eigen risico volledig wordt verbruikt in 2021 , dus zelf zou ik niet voor het hoogste bedrag aan ER gaan.

ZeerPrivé
Berichten: 5314
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Welke zorgverzekering wie kan mij een beetje helpen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moederslink, zo werkt het niet. Zie reactie van de lady. Hij heeft straks wel een leuke aftrekpost voor de IB.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Welke zorgverzekering wie kan mij een beetje helpen

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
22 jul 2020 16:14
Vraag een offerte aan jouw tandarts en jouw orthodontist.
En dan tegen het einde vh jaar in overleg gaan met je huidige verzekering en wat surfen op internet en kijken door wie er het merendeel wordt vergoed en dan eventueel overstappen.
Reken er op dat je eigen risico volledig wordt verbruikt in 2021 , dus zelf zou ik niet voor het hoogste bedrag aan ER gaan.
Het eigen risico geldt alleen als er iets valt onder de basisverzekering, bv. een gebitsprothese. Verder valt er voor iemand van boven de 18 jaar praktisch niets hieronder v.w.b. tandartskosten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Welke zorgverzekering wie kan mij een beetje helpen

Ongelezen bericht door moederslink »

Ridder777 mist ook 5 gebitselementen. Er zal wel iets van een " plaatje " bijkomen.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Welke zorgverzekering wie kan mij een beetje helpen

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
22 jul 2020 17:25
Ridder777 mist ook 5 gebitselementen. Er zal wel iets van een " plaatje " bijkomen.
Daar wordt niets over gezegd in de OP.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Welke zorgverzekering wie kan mij een beetje helpen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Beste Ridder 777

Je kaak en gebit is nu dus al Ruïne,
als je die beugel en plaatje laat maken je Bank rekening ook.

Als er 5 op een rij ontbreken is vaak een plaatje mogelijk....
maar bij 5 losse hier en daar.....

Een Klikgebit op oude afgezaagde tanden lijkt me financieel een goed alternatief,
vraag wat dat gaat kosten en hoeveel er vergoed word.

Een beugel is een of meerdere jaren werk en later kan het weer scheef zakken.
Dan is na herstel kaak een klikgebit een redelijk advies om eens goed over na te denken.
Dat maken ze na na happen is het sneller opgelost dan wat jij hier gevraagd hebt.

Gesloten