LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkgever switcht van collectiviteit partners

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Werkgever switcht van collectiviteit partners

Ongelezen bericht door sylvesterb »

youss schreef:
29 jun 2019 12:06
Mijn huidige werkgever is van collectief pakket van partij A naar partij B gegaan.
Dus stel onder pakket A kan ik als medewerker goedkoper zorg krijgen bij ONVZ/Ohra/Unive (slechts een voorbeeld voor beter beeld) nu is dit pakket B veranderd naar VGZ/Menzis/Achmea.


Nu is mijn vraag, kan ik door deze switch ook veranderen van zorgverzekeraar in augustus of zit ik gewoon vast aan mijn huidige zorgverzekeraar, die als het goed is duurder word omdat ik geen aanspraak meer kan maken op de collectiviteit.
Nee je kunt niet midden in het jaar wisselen, maar de zorgverzekeraar kan ook niet de collectiviteit korting wijzigen midden in de looptijd. Gaat pakket B niet gewoon in per 1 januari 2020? Wat zegt je werkgever?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Werkgever switcht van collectiviteit partners

Ongelezen bericht door scontra »

De collectiviteit switch van uw werkgever zal pas per 1 januari 2020 ingaan omdat een tussentijdse verandering in de jaarcontracten niet mogelijk is.
U hoeft ook geen gebruik te maken van de aanbieding via uw werkgever en zelf een zorgverzekering kiezen die het beste bij uw persoonlijke wensen past en dat hoeft per definitie niet duurder te zijn dan het gebruikmaken van een collectief.
Het kost wat huiswerk, maar kan zeker lonend zijn !

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Werkgever switcht van collectiviteit partners

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, dit is niet te vergelijken met wisselen van werkgever, maar die wijziging van verzekeraar kan echt niet midden in het jaar.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Werkgever switcht van collectiviteit partners

Ongelezen bericht door renewouters »

Alleen voor de basisverzekering geldt dat je alleen per 1-1 kunt wisselen. Andere verzekeringen in de collectiviteit kunnen uiteraard op iedere gewenste datum worden geswitcht (met inachtneming van de opzegtermijn).

Gesloten