LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door Mousy »

rozemarijntje schreef:ja en dan zijn er nog dingen als je aanvullend verzekerd bent die niet vergoed worden of tot een max.
ik heb veel fysio nodig en manuele therapie...
ik krijg met een toppakket 1000 euro van cz...dat red je niet...+bijkomende kosten van medicatie en zorgmiddelen..

pff ik hoop niet dat je man een hoop dingen nodig heeft ,waar hij eigenlijk aanvullend verzekerd voor moet zijn??

nou als jullie het zo samen kunnen rooien en geen problemen hebben en schulden doe je het toch hartstikke goed ,en eigenlijk is het ook zo,als het maar voor het einde van de maand binnen is?

ik geef je alleen als tip mee,kijk wel uit dat je geen gezeur krijgt want als je als ,ik zeg het even zo,als wanbetaler bekent staat bij de zorg mag je niet overstappen geloof ik?
je snapt wel hoe ik het bedoel?dat dit grapje niet voor problemen kan zorgen in dec.

ik ben er niet in thuis,maar ik geloof dat het idd niet veel is de zorgtoeslag en ze bezuinigen er ook op geloof ik?
maar ja iemand in mijn omgeving zei,ach ze krijgen het maar...ja ach..stel dat je ik weet het niet 30 euro krijgt?en mijn! polis 168...ben ik nog een hoop kwijt..
Deze maand betaal ik een gedeelte van die eigen risico en in mei de rest.
En voor de rest betaal ik elke maand netjes.
De zorgtoeslag ligt bij ons rond 90 euro voor 2 personen. Iemand in mn omgeving is alleen en die krijgt 75 euro , dat snap ik dus niet helemaal en heeft ook nooit wat hoeven terug te betalen.
Mn man heeft wel aanvullende verzekering nodig en die gaat er ook wel komen.
Allen op dit moment kan het niet.
Er zijn veel mensen die zo leven k hoef gelukkig nog niet naar de voedselbank maar als het zo doorgaat met nederland kotm het niet goed.

riddert
Berichten: 2126
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door riddert »

ik ben er niet in thuis,maar ik geloof dat het idd niet veel is de zorgtoeslag en ze bezuinigen er ook op geloof ik?
maar ja iemand in mijn omgeving zei,ach ze krijgen het maar...ja ach..stel dat je ik weet het niet 30 euro krijgt?en mijn! polis 168...ben ik nog een hoop kwijt..
De zorgtoeslag is best veel hoor, stel dat ze met z'n tweetjes 35000 euro binnenharken per jaar, dan krijgen ze nog 82 euro zorgtoeslag per maand.

En als je als tweepersoonshuishouden 35000 euro per jaar verdiend of krijgt, dan heb je niets te klagen lijkt me.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

neem aan dat het niet kan omdat het financieel is?
toch te gek voor woorden,dit is dan nederland op en top...

wat ik begrepen heb doe je zelf ook nog wat kweken aan groenten enz?toch..
het is dat je dat doet?scheelt een hoop geld..
ja de voedselbank..nou ik weet niet hoe lang die nog gaat bestaan,zelfs die wil de regering niet helpen...triest.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door Mousy »

Wij hebben echt geen 35.000 euro per jaar.
Heb in maart mn belastingen ingevuld en echt wij komen daar lang niet aan hoor.

-----------------------------

JDII jij kletst uit je nek en je leest selectief, ga er dus niet meer op in.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik betaal 96 euro per maand aan premie en krijg 69 zorgtoeslag dus als je alleen de basis hebt en is het met het max aan toeslag nog wel te doen, maar die eigen bijdrage van 220 vind ik echt killing.

Dat is eigelijk niet te doen als je op bijstandniveau zit :(

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door Mousy »

Niet ff binnen 8 dagen. Ik wil best betalen zoals ik al steeds aangaf maar dan wel op een manier zoals het ook mogelijk is.
Ik ga nu echt de pc afsluiten k ga zo lekker slapen morgen weer een dag.

mama3
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 feb 2012 19:04

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door mama3 »

[quote="MousyIkMn man en ik hebben allebei een klein inkomen maar ook dubbele lasten en nergens kwijtschelding voor, geen huursubsidie, geen toeslagen.
Mousy schreef:De zorgtoeslag ligt bij ons rond 90 euro voor 2 personen.
Je spreekt jezelf wel erg tegen Mousy, Welke van de bovenstaande berichten is waar?

Als het eerste waar is en je hebt geen recht op teruggave in de vorm van toeslagen dan verdien of krijg je per maand toch een behoorlijk loon of uitkering, waarvan je dus makkelijk een betalingsregeling kunt gaan treffen.
En als het tweede waar is dan kun je deze 90 euro gaan gebruiken voor een betalingsregeling.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

volgens mij is het nog altijd zo dat we niet van iedereen weten in welke situatie hoe of zei verkeerd?
ik ben blij dat niemand in mijn portemonnee kan kijken, :lol:

als u het zo goed weet,reken dan voor ons eens uit wat je verdient met zijn tweeen om 90 euro zorgtoeslag te krijgen...
we horen het wel...

daar is namelijk mev wel heel eerlijk in...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door bprosman »

ik ben blij dat niemand in mijn portemonnee kan kijken
Misschien krijgen ze dan wel medelijden en sturen ze wat :lol:

riddert
Berichten: 2126
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door riddert »

rozemarijntje schreef:
als u het zo goed weet,reken dan voor ons eens uit wat je verdient met zijn tweeen om 90 euro zorgtoeslag te krijgen...
we horen het wel...
Je kunt op deze site van de belastingdienst je toeslagen berekenen, dus ook de zorgtoeslag. Vul eens wat willekeurige getallen in en je krijgt een idee van de hoogte van de zorgtoeslagen.
http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen/

mama3
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 feb 2012 19:04

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door mama3 »

[quote="rozemarijntje"]
als u het zo goed weet,reken dan voor ons eens uit wat je verdient met zijn tweeen om 90 euro zorgtoeslag te krijgen...
we horen het wel

ongeveer 32000 euro !!

Een mooi inkomen dacht ik zo.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

bpbrosman

nou ik hou me aanbevolen hoor! :lol: :lol: :lol:

nee ik hoef niet perse te kijken,als iemand zegt dat ze het niet breed heeft dan denk ik wel eens verder,dat iemand misschien nog wel meer heeft dan iemand anders,bv hoge zorgkosten extra...
zoals ik...ik m oet ook heel veel bijbetalen,en als je minder hebt,dan hou je ook minder over?
ik maak me niet druk,vind alleen mensen soms kort door de bocht,je weet nooit wat er allemaal bij iemand speelt...
allbei in de wao...dus allebei misschien dingen nodig maandelijks...

ik zal voorbeeld geven,ik zelf(heb meer nodig maar nu alleen even dit)gaviscon moet ik bij de maagbeschermers slikken,doe 2,5 dg met een fles..a 7.49..
reken uit?voor het zelfde geld hebben ze allebei die kosten??kan toch...

ho ik klaag niet :oops: mij niet gezien....geef alleen een voorbeeld waarom iemand misschien per mnd een hoop kwijt kan zijn aan dingen...die ook moeten..

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door Chocomelk »

mama3 schreef:
rozemarijntje schreef: als u het zo goed weet,reken dan voor ons eens uit wat je verdient met zijn tweeen om 90 euro zorgtoeslag te krijgen...
we horen het wel

ongeveer 32000 euro !!

Een mooi inkomen dacht ik zo.
Waauw, weet je toevallig ook hoeveel uitgaven ze hebben per maand ?

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door witte angora »

Chocomelk schreef:
mama3 schreef:
rozemarijntje schreef: als u het zo goed weet,reken dan voor ons eens uit wat je verdient met zijn tweeen om 90 euro zorgtoeslag te krijgen...
we horen het wel

ongeveer 32000 euro !!

Een mooi inkomen dacht ik zo.
Waauw, weet je toevallig ook hoeveel uitgaven ze hebben per maand ?
Om te beginnen is dit natuurlijk bruto, dus er gaat nog wel het een en ander aan belasting van af.

Ik denk dat er in ieder geval al geen recht op huurtoeslag is, en ja, als je in een beetje knappe woning zit dan ben je al een hoop aan huur kwijt. Recht op bijdragen vanuit de gemeente of kwijtschelding gemeentelijke lasten zal er ook al niet zijn. En als je op die manier gaat plussen en minnen, hou je toch wel erg weinig over.

Ik zit met mijn WAO op 113% van het sociaal minimum, van mij mogen ze me 100% geven, dan kom ik voor zoveel dingen ineens in aanmerking dat ik er op vooruit ga...

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door Chocomelk »

witte angora schreef:Om te beginnen is dit natuurlijk bruto, dus er gaat nog wel het een en ander aan belasting van af.

Ik denk dat er in ieder geval al geen recht op huurtoeslag is, en ja, als je in een beetje knappe woning zit dan ben je al een hoop aan huur kwijt. Recht op bijdragen vanuit de gemeente of kwijtschelding gemeentelijke lasten zal er ook al niet zijn. En als je op die manier gaat plussen en minnen, hou je toch wel erg weinig over.

Ik zit met mijn WAO op 113% van het sociaal minimum, van mij mogen ze me 100% geven, dan kom ik voor zoveel dingen ineens in aanmerking dat ik er op vooruit ga...
Juist !

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

goed zo wa!

sommige die schreeuwen heel hard maar weten totaal verder niet hoe en wat...
voor jou ook idd balen!

Rekkie
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jan 2012 15:25

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door Rekkie »

Ik heb op een debiteurenafdeling gewerkt bij een zorgverzekeraar.
Betalingsregeling is normaal idd 50 euro met een max van 6 termijnen.
Uitzondering kan gemaakt worden op die regel, dan keken we naar het betalingsgedrag uit het verleden, en idd moet die afwijkende betalingsregeling en de premie automatisch afgeschreven worden. Dat was beleid daar.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@rekkie,
natuurlijk altijd fijn als er een regeling getroffen kan worden en je zegt zelf al,er kan wel eens een uitzondering op de regel gemaakt worden.
weet je als iemand wilt betalen....dan kan er soms toch wel wat meegewerkt worden...
iemand toont zeer goede wil,om gelijk aan de bel te trekken,joh ik wil heel graag betalen maar.....
en nou volgens mij ging het met ts altijd heel goed dus....zal wel goedkomen. :wink:

Midna
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mei 2012 13:55

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door Midna »

Hoi iedereen,

Mij geregistreerd omdat ik het niet kan laten hier iets te posten naar aanleiding wat door sommige wordt gezegd.
Ten eerste vond ik de post op de eerste pagina van JD echt nog wel meevallen. En daarna trouwens ook, misschien hard maar wel reëel, tevens interpreteert men vaak iets anders wanneer er geen gekke smileys bij worden gezet. Denk zelf namelijk dat hij het niet eens zo bot bedoelde.
Later geeft iemand aan dat die persoon erop 'hoop' dat hij in dat zelfde schuitje komt te zitten. Dan denk ik bij mezelf, hoe ziek ben je om iemand letterlijk iets slechts toe te wensen, in het echte leven dus, puur omdat zijn reactie jou niet bevalt. Hij is in mijn optiek netjes gebleven en geen onzin praatjes. Wie zegt dat hij er geen begrip voor heeft, omdat iemand dat niet laat merken wil niet zeggen dat dat gevoel niet aanwezig is of het gevoel begrijpt, jeetje zeg.

Daarnaast over het topic zelf, ik kan iedereen wel begrijpen maar snap ook dat een betalingsregeling een coulance is. Heb je soms liever dat je na opname ziekenhuis, of apotheek gelijk het bedrag ter plekke betaalt, wat je eigenlijk ook niet hebt? In dat opzicht schiet je zorgverzekeraar het voor en heb je zelfs (want de aanmaningen, wat zo negatief klinkt, laten we het herinneringen noemen) een lange periode waarin je eerst een aantal keer wordt herinnert om het bedrag te betalen. In die periode kun je zelfs een regeling treffen voor max 8 termijnen (elke maand een termijn, minimum termijnbedrag 25 euro) met een door jou uitgekozen dag binnen de 30 dagen waarop incassering 1 plaats vindt.

We zijn ons vaak niet bewust van de voorwaarden en regeltjes puur door gemakszucht en wie heeft nou zin om alles door te lezen. Mee eens, maar wanneer we ermee worden geconfronteerd kom je een stuk verder door het te omarmen en ermee te leven, het accepteren en ervan te leren ipv je uitlaten hoe slecht je het systeem vind. Dat laatste is je recht, we leven tenslotte in Nederland, maar mijn mening is, ik vind dat wanneer je ergens over spreekt, weet dan wel waar je het over hebt en wat de opties zijn.

Nogmaals, vat dit niet op als een aanval maar puur mijn mening.

Motions
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2012 14:39

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door Motions »

De kosten in Nederland rijzen de pan uit.
Ook bij de zorgverzekeringen zie je dat.
Allemaal dankzij die oh zo goede marktwerking uche uche.
Een paar jaar geleden kreeg je nog 250 Euro terug wanneer je geen eigen risico gebruikte en vanaf 2013 wordt de eigen risico 400 Euro.
Dit is nog los van de prijs stijgingen van de premies.

Steeds meer mensen in Nederland kunnen het simpelweg niet meer opbrengen om alle vaste lasten te betalen.

Nederland moet stoppen met het geld pompen in bodemloze putten en ons meer richten op onze eigen financiele situatie.
Wanneer je zelf een financieel gezond land bent, kun je ook beter voor anderen zorgen.

Iedereen die hier reageert doet dat op basis van zijn eigen ervaring, leefstijl en inkomen. We kunnen niet weten hoe anderen er financieel voor staan en hoe ze het beter kunnen doen.

Het komt er altijd weer op neer dat je je er bij moet neerleggen en het geld over moet maken. Of je nou rood staat of niet. Er is geen bedrijf die het erg vind dat jij rood staat, zolang ze hun geld maar krijgen.

Gesloten