LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zonder adres inschrijving bij zorgverzekering niet mogelijk

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
MediumCham
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 okt 2017 21:25

Zonder adres inschrijving bij zorgverzekering niet mogelijk

Ongelezen bericht door MediumCham »

Deze zorgverzekeraar , er zullen ongetwijfeld meer zijn , had mij ergens twee jaar geleden zonder aankondiging vooraf ineens uit de verzekering gezet. Hun opmerking was dat iemand die geen woonadres heeft ook geen gebruik mag maken van hun diensten.
Je moet als burger ingeschreven staan bij de gemeente op een adres, ook al ben je dakloos. Echter als je middels bankopnames kunt aantonen dat je daadwerkelijk leeft in Nederland , pas dan wil men je weer herinschriven. Wie heeft er nog meer last van gehad ? Verder dien ik op te merken dat zorgverzekeraars hun eigen wetten maken en De Wet aan hun laars lappen. Ik wijs bijvoorbeeld naar de mogelijkheid om een declaratie in te dienen. Dat mag volgens de wet na twee jaar. Zorgverzekeraars beweren dat het een jaar is , en soms verneem ik zes maanden.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 okt 2017 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Zonder adres inschrijving bij zorgverzekering niet mogelijk

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

MediumCham schreef:Deze zorgverzekeraar , er zullen ongetwijfeld meer zijn , had mij ergens twee jaar geleden zonder aankondiging vooraf ineens uit de verzekering gezet. Hun opmerking was dat iemand die geen woonadres heeft ook geen gebruik mag maken van hun diensten.
Je moet als burger ingeschreven staan bij de gemeente op een adres, ook al ben je dakloos. Echter als je middels bankopnames kunt aantonen dat je daadwerkelijk leeft in Nederland , pas dan wil men je weer herinschriven. Wie heeft er nog meer last van gehad ? Verder dien ik op te merken dat zorgverzekeraars hun eigen wetten maken en De Wet aan hun laars lappen. Ik wijs bijvoorbeeld naar de mogelijkheid om een declaratie in te dienen. Dat mag volgens de wet na twee jaar. Zorgverzekeraars beweren dat het een jaar is , en soms verneem ik zes maanden.
Iemand zonder inschrijving kan niet verzekerd worden. Het is natuurlijk niet de bedoeling om bv in China te gaan wonen en hier verzekerd te zijn. Tenzij het voor een korte periode is, maar dat zal in overleg gaan met de verzekeraar. Als u kunt aantonen dat u wel in Nederland verbleef kan men weer verzekerd worden. Wees blij dat die regeling er is. Voor de belastingdienst geldt dat u nergens recht op heeft als u nergens ingeschreven staat. Zelfs niet als u kunt aantonen hier te verblijven. Niet ingeschreven is geen huur/zorg/kinderopvangtoeslag, kinderbijslag enz. U kunt nu nog in ieder geval verzekerd zijn van zorg.

MediumCham
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 okt 2017 21:25

Re: Zonder adres inschrijving bij zorgverzekering niet mogelijk

Ongelezen bericht door MediumCham »

Ik was eerst gewoon al jaren klant en dus ingeschreven , todat door privé omstandigheden ik zowel door de gemeente als de zorgverzekeraar werd uitgeschreven ook al had ik geen adres meer. Die maanden voelde ik me een asielzoeker in eigen land. Ik moest letterlijk in Den Haag aansluiten bij de nieuwe asielzoekers.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Zonder adres inschrijving bij zorgverzekering niet mogelijk

Ongelezen bericht door kweenie »

Op het moment dat je bij de gemeente uitgeschreven wordt en geen nieuw adres in Nederland hebt (of vanwege je inkomstenbelasting aan Nederland bent gebonden) is er geen verschil tussen jou en iemand die een compleet nieuw leven in, pak 'm beet, Zimbabwe opbouwt. Er is daarom in die situatie geen aanleiding om bij een zorgverzekering aangemeld te moeten of te mogen zijn.

MediumCham
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 okt 2017 21:25

Re: Zonder adres inschrijving bij zorgverzekering niet mogelijk

Ongelezen bericht door MediumCham »

Dat is geheel onjuist. De persoon ik kwestie kan middels bankafschriften aantonen dat hij wel degelijk woonachtig is in Nederland. Sla het wetboek er maar eens op na.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zonder adres inschrijving bij zorgverzekering niet mogelijk

Ongelezen bericht door Moneyman »

MediumCham schreef:Dat is geheel onjuist. De persoon ik kwestie kan middels bankafschriften aantonen dat hij wel degelijk woonachtig is in Nederland. Sla het wetboek er maar eens op na.
Het is wel netjes om zelf je bronnen te vermelden, als je je ergens op beroept. "Hét wetboek" bestaat niet.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Zonder adres inschrijving bij zorgverzekering niet mogelijk

Ongelezen bericht door olaf79 »

Als je het wetboek zo goed kent. Waarom ben je dan dakloos? Een zeer succesvolle carrière als jurist wacht op u.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zonder adres inschrijving bij zorgverzekering niet mogelijk

Ongelezen bericht door Moneyman »

olaf79 schreef:Als je het wetboek zo goed kent. Waarom ben je dan dakloos? Een zeer succesvolle carrière als jurist wacht op u.
Mijnheer is al tien jaar deurwaarder geweest, naar eigen zeggen...

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Zonder adres inschrijving bij zorgverzekering niet mogelijk

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

MediumCham schreef:Dat is geheel onjuist. De persoon ik kwestie kan middels bankafschriften aantonen dat hij wel degelijk woonachtig is in Nederland. Sla het wetboek er maar eens op na.
Dat wordt toch niet ontkend? Na bewijs kan er weer verzekerd worden.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Zonder adres inschrijving bij zorgverzekering niet mogelijk

Ongelezen bericht door john18 »

Echter als je middels bankopnames kunt aantonen dat je daadwerkelijk leeft in Nederland , pas dan wil men je weer herinschriven
De persoon ik kwestie kan middels bankafschriften aantonen dat hij wel degelijk woonachtig is in Nederland.
Ik zie het probleem niet sorry.
Na bewijs kan er weer verzekerd worden.
:!:

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Zonder adres inschrijving bij zorgverzekering niet mogelijk

Ongelezen bericht door john18 »

Of ligt het probleem dat er eerst moet worden ingeschreven bij de gemeente met bewijs en dat u dan weer kunt verzekeren?

MediumCham
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 okt 2017 21:25

Re: Zonder adres inschrijving bij zorgverzekering niet mogelijk

Ongelezen bericht door MediumCham »

In Nederland en met name in Haarlem zijn er de volgende regels : je moet eerst een adres hebben om je in te laten schrijven. ( Dat is soms/meestal een zeer moeilijke zaak ) . En heb je dan eindelijk een adres en wordt je ingeschreven dan is het weer onmogelijk om je uit te laten schrijven als je contract bijvoorbeeld na zes maanden is afgelopen. Dan kun je je niet laten uitschrijven. ( leuk voor de verhuurder )

Statler
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2017 21:01

Re: Zonder adres inschrijving bij zorgverzekering niet mogelijk

Ongelezen bericht door Statler »

Uitschrijven hoeft niet, als je jezelf elders in Nederland inschrijft. Alleen uitschrijven kan nergens, alleen bij emigratie.

MediumCham
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 okt 2017 21:25

Re: Zonder adres inschrijving bij zorgverzekering niet mogelijk

Ongelezen bericht door MediumCham »

Het inschrijven is meestal een groot probleem, je moet immers ergens wel een adres hebben en voldoende inkomen. De gemeente Haarlem doet rare dingen in het kader van de participatiewet. Zo is mijn inkomen op dit moment 100 euro. Omdat ik bij iemand inwoon kan ik geen aanvulling krijgen, het inkomen van deze persoon meegeteld waardoor ik geen recht heb op bijvoorbeeld bijstand. Ik ben 100% afgekeurd en heb euro 100 te besteden. Bij de gemeente vang ik bot. Ze kunnen me niet helpen met mijn schulden omdat ik te laag inkomen heb. Opdat het inkomen te laag is kan ik geen woning vinden en blijf ik gevangen.

Hoe kun je je laten uitschrijven als je je nergens kan inschrijven, het is echt niet allemaal zo simpel als u denkt.

anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Zonder adres inschrijving bij zorgverzekering niet mogelijk

Ongelezen bericht door anita1971 »

100% afgekeurd maar geen WAO uitkering??

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Zonder adres inschrijving bij zorgverzekering niet mogelijk

Ongelezen bericht door kweenie »

anita1971 schreef:100% afgekeurd maar geen WAO uitkering??
Eigen baas en slecht verzekerd...?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Zonder adres inschrijving bij zorgverzekering niet mogelijk

Ongelezen bericht door kweenie »

Hoe kun je je laten uitschrijven als je je nergens kan inschrijven, het is echt niet allemaal zo simpel als u denkt.
Als je thuisloos bent en geen woonadres hebt, dan kun je je voor de instanties laten inschrijven op een briefadres. Dat is juist bedoeld om een adres voor de zorgverzekering te hebben (en daar dus verzekerd te kunnen worden) en voor de overheid bereikbaar te blijven. Als je dat zelf niet lukt, dan kun je ook een instantie zoals bijvoorbeeld het bct-loket in hulp vragen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Zonder adres inschrijving bij zorgverzekering niet mogelijk

Ongelezen bericht door moederslink »

MediumCham schreef:Het inschrijven is meestal een groot probleem, je moet immers ergens wel een adres hebben en voldoende inkomen. De gemeente Haarlem doet rare dingen in het kader van de participatiewet. Zo is mijn inkomen op dit moment 100 euro. Omdat ik bij iemand inwoon kan ik geen aanvulling krijgen, het inkomen van deze persoon meegeteld waardoor ik geen recht heb op bijvoorbeeld bijstand. Ik ben 100% afgekeurd en heb euro 100 te besteden. Bij de gemeente vang ik bot. Ze kunnen me niet helpen met mijn schulden omdat ik te laag inkomen heb. Opdat het inkomen te laag is kan ik geen woning vinden en blijf ik gevangen.

Hoe kun je je laten uitschrijven als je je nergens kan inschrijven, het is echt niet allemaal zo simpel als u denkt.
MediumCham schreef:In Nederland en met name in Haarlem zijn er de volgende regels : je moet eerst een adres hebben om je in te laten schrijven. ( Dat is soms/meestal een zeer moeilijke zaak ) . En heb je dan eindelijk een adres en wordt je ingeschreven dan is het weer onmogelijk om je uit te laten schrijven als je contract bijvoorbeeld na zes maanden is afgelopen. Dan kun je je niet laten uitschrijven. ( leuk voor de verhuurder )
Als je 100% bent afgekeurd is er ook geen sprake van een contract :roll:
Hoe kunt u maar € 100 pm te verteren hebben en schulden hebben die niet kunnen worden opgelost mbv de gemeente ?
U ben100 % afgekeurd? Dan heeft u toch ook niets te maken met de participatiewet?
U heeft uiteraard geen recht op bijstand maar bv wel een WAO uitkering , ook al woont u bij iemand in.
Daar zijn fiscale regels voor.

MediumCham
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 okt 2017 21:25

Re: Zonder adres inschrijving bij zorgverzekering niet mogelijk

Ongelezen bericht door MediumCham »

Dank voor de informatie, hier kan ik wat mee.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Zonder adres inschrijving bij zorgverzekering niet mogelijk

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Voor de WAO-roepers. Die deur is al een tijdje dicht. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -uitkering
Wellicht WIA als er premie voor is afgedragen (= tenslotte werknemersverzekering).

Maar TS, volgens u lapt de zorgverzekeraar de wet aan z'n laars. Zo u dat zo vriendelijk willen zijn welke wet en welk artikel ze overtreden in uw ogen?

Gesloten