LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgverzekering 2013, vanaf wanneer kan je dit berekenen?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
basamersfoort
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jul 2012 21:43

Zorgverzekering 2013, vanaf wanneer kan je dit berekenen?

Ongelezen bericht door basamersfoort »

Hallo,

Vanaf wanneer kan je een zorgpremie van 2013 berekennen?
Ik wil graag overstappen en samen met mijn vriendin bij 1 zorgverzekeraar staan ingeschreven. Maar hoe en wat?? Geen idee. Is daar behalve independer (Die ik niet meer zo onafhankelijk vind) nog een andere site voor?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Zorgverzekering 2013, vanaf wanneer kan je dit berekenen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Meestal ergens half dec,dus je heb nog even

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Zorgverzekering 2013, vanaf wanneer kan je dit berekenen?

Ongelezen bericht door riddert »

Vanaf wanneer kan je een zorgpremie van 2013 berekennen?
Deze kun je berekenen zodra alle verzekeringsmaatschappijen de premies voor de diverse verzekeringen hebben gepubliceerd. In de regel is dat tegen het einde van het jaar. Dus tegen die tijd kun je een vergelijk maken tussen de diverse aanbieders.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Zorgverzekering 2013, vanaf wanneer kan je dit berekenen?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

riddert schreef:
Deze kun je berekenen zodra alle verzekeringsmaatschappijen de premies voor de diverse verzekeringen hebben gepubliceerd. In de regel is dat tegen het einde van het jaar. Dus tegen die tijd kun je een vergelijk maken tussen de diverse aanbieders.
Het is niet alleen de premie die dan bekend gaat worden maar ook wat er uit een pakket gaat verdwijnen etc.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Zorgverzekering 2013, vanaf wanneer kan je dit berekenen?

Ongelezen bericht door ciske »

Waarom iemand nou een trol noemen, omdat die toevallig veel vraagt? Daar is het forum toch voor?

TS , duurt nog een half jaar voordat het 2013 is, dus tijd genoeg.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Zorgverzekering 2013, vanaf wanneer kan je dit berekenen?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Chocomelk schreef:
riddert schreef:
Deze kun je berekenen zodra alle verzekeringsmaatschappijen de premies voor de diverse verzekeringen hebben gepubliceerd. In de regel is dat tegen het einde van het jaar. Dus tegen die tijd kun je een vergelijk maken tussen de diverse aanbieders.
Het is niet alleen de premie die dan bekend gaat worden maar ook wat er uit een pakket gaat verdwijnen etc.
Tenzij de SP aan de macht komt na de verkiezingen. Dan wordt alles wat los en vast zit er weer ingestopt en mogen alle rijken (d.w.z. mensen vanaf een modaal inkomen) een megapremie gaan betalen....

basamersfoort
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jul 2012 21:43

Re: Zorgverzekering 2013, vanaf wanneer kan je dit berekenen?

Ongelezen bericht door basamersfoort »

GJvdZ schreef:
Chocomelk schreef:
riddert schreef:
Deze kun je berekenen zodra alle verzekeringsmaatschappijen de premies voor de diverse verzekeringen hebben gepubliceerd. In de regel is dat tegen het einde van het jaar. Dus tegen die tijd kun je een vergelijk maken tussen de diverse aanbieders.
Het is niet alleen de premie die dan bekend gaat worden maar ook wat er uit een pakket gaat verdwijnen etc.
Tenzij de SP aan de macht komt na de verkiezingen. Dan wordt alles wat los en vast zit er weer ingestopt en mogen alle rijken (d.w.z. mensen vanaf een modaal inkomen) een megapremie gaan betalen....

Allereerst mensen bedankt voor het reageren.

En zoals het er nu naar uitziet, komt de SP wel aan de macht. Dit is naar mijn inziens een goed iets voor NL. Dan hoop ik inderdaad eerst dat ze iets gaan doen aan die zorgverzekeringen. Ik snap uberhaupt niet waarom een zorgverzekering winst moet maken.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Zorgverzekering 2013, vanaf wanneer kan je dit berekenen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Tja vroeger leefde de verzekering daar ook niet voor...maar nu de graaiers aan de macht zijn..l
Zijn de patiienten niet meer belangrijk....neeeee ze berekenen in Jan alvast wat voor bonus ze kunne verwachten ,als ze zo en zo hoog de premie omhoog gooien....dat is anno 2012 ,
Maar zolang den haag ze een hand boven hun hoofd houd,nou ja laat maar die zijn net zo erg :?

Martijn T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:24

Re: Zorgverzekering 2013, vanaf wanneer kan je dit berekenen?

Ongelezen bericht door Martijn T »

het antwoord was nog niet gegeven in dit topic:
volgens mij is dat 19 november dienen alle verzekeraars de voorwaarden en premies bekend hebben gemaakt.

Je hebt meerdere sites, maar de premie is maar een deel vh verhaal. De dekking is belangrijker. Om beiden bij dezelfde verzekeraar te zitten kan handig zijn, maar hoeft niet, misschien is verzekeraar A met pakket x wel de beste optie voor de een en voor de ander verzekeraar B met pakket Y. Je hoeft ook niet beiden dezelfde dekking te hebben.

Je kan ook een tussenpersoon vragen een vergelijking te maken, maar die kan maar een aantal verzekeraars aanbieden.

MAXIEM

Re: Zorgverzekering 2013, vanaf wanneer kan je dit berekenen?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Martijn T

Je hebt gelijk. T'is in elk geval in de derde week van november.

Maxiem.

doradora456
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 mar 2011 20:06

Re: Zorgverzekering 2013, vanaf wanneer kan je dit berekenen?

Ongelezen bericht door doradora456 »

vergeet niet de oude verzekering voor 1 januari op te zeggen,
als u zeker weet dat u wilt veranderen, zeg dan op voor 1 december met de vraag om een ontvangstbevestiging.

Gj. Vries
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2012 15:32

Re: Zorgverzekering 2013, vanaf wanneer kan je dit berekenen?

Ongelezen bericht door Gj. Vries »

Heb nog een handige gevonden: http://www.verzekeraar.nl/zorgverzekering-vergelijken/
Staat dat het al voor 2013 is maar volgens mij zijn dit nog gewoon de verzekeringen voor 2012.

Zie wel dat de site verder actueel is dus ze zullen het in november wel updaten.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Zorgverzekering 2013, vanaf wanneer kan je dit berekenen?

Ongelezen bericht door tenormin »

Remo2000 schreef:Vanaf half November 2012 zullen de tarieven van zorgverzekeraars bekend worden. Na alle zorgverzekeraars maken hun nieuwe tarieven op hetzelfde moment openbaar.

http://www.zorgverzekering2013.nl
Ja, inderdaad correct: iedere verzekerde moet per die datum een brief van zijn Zorgverzekering ontvangen hebben met de (uitgeklede) voorwaarden en kosten. Jammer dat Nederland het klimaat er niet voor heeft om "nudist" te zijn; hoewel, de overheid gaat daar wel voor zorgen. :o
Laatst gewijzigd door tenormin op 18 sep 2012 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Zorgverzekering 2013, vanaf wanneer kan je dit berekenen?

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

De datum van 19 november is juist, want het is 6 weken vóór 1 januari.

Een goede vergelijkingssite is http://www.kiesbeter.nl/zorgverzekeringen/.

Ook http://Www.zorgplanet.nl is een goede site.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Zorgverzekering 2013, vanaf wanneer kan je dit berekenen?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Wie geen gebruik maakt van zijn aanvullende verzekeringen bij zorgverzekeraar VGZ, kan het jaar daarop korting krijgen. De no-claim kan klanten volgens de verzekeraar 10 tot 20 euro per maand schelen.

De korting geldt in eerste instantie voor de aanvullende pakketten fysiotherapie, tandzorg en buitenlandhulp. Verzekerden die geen zorg declareren krijgen het volgende jaar 10 procent korting op hun premie. "De grens ligt bij 40 procent korting, die na 4 jaar kan zijn bereikt," aldus een woordvoerster van VGZ.

De regeling geldt dus voor verzekering via aanvullende pakketten, niet voor het basispakket. Daarvoor betaalt iedereen vanaf volgend jaar een minimaal eigen risico van 350 euro. Bij de meeste verzekeraars kunnen verzekerden kunnen dat eigen risico nu al verhogen, in ruil voor een lagere premie.

Het is de bedoeling dat mensen op deze manier bewuster nadenken over je aanvullende polis. "De ene keer betaal je een nota zelf, de andere keer dien je de nota in bij ons."

'Mensen kiezen minder voor aanvullend pakket'
Mensen hebben volgens VGZ vaak het gevoel oververzekerd te zijn en geven aan geen belangstelling meer te hebben voor brede aanvullende pakketten met onderdelen waar ze geen gebruik van maken. Daarom kiezen steeds minder mensen voor een aanvullend pakket, aldus VGZ.

De zorgverzekeraar heeft het idee afgekeken van autoverzekeraars en heeft speciaal voor de no-claim een nieuw merk ingevoerd: Bewuzt. Hoeveel premie je bij Bewuzt moet gaan betalen, maakt VGZ pas volgende maand bekend. VGZ is met ruim vier miljoen polishouders een van de grootste zorgverzekeraars van Nederland.

Premie omlaag
Zorgverzekeraar Menzis maakte gisteren bekend de premie voor 2013 te verlagen. De basisverzekering daalt met zes euro per jaar. Vorige maand maakte zorgverzekeraar DSW al bekend de premie gelijk te laten op 102,50 euro per maand. DSW is elk jaar de eerste verzekeraar die de premie voor het nieuwe jaar bekendmaakt.

De zorgkosten stijgen volgend jaar wel flink. Dit komt door een stijging van het eigen risico van 220 naar 350 euro. Er zijn enkele zaken uit het basispakket gehaald, maar er komen ook weer dingen terug. Lees in dit overzicht wat er volgend jaar verandert in het basispakket.

bron: http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... lissen.xml
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Wel een aanvullend pakket nemen maar je kosten toch zelf gaan betalen want die no claim...... :shock:

Carlo5
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 okt 2012 15:20

Re: Zorgverzekering 2013, vanaf wanneer kan je dit berekenen?

Ongelezen bericht door Carlo5 »

half november moeten alle zorgverzekeraars de premies bekend hebben gemaakt. Er zijn er wel al een paar bekend.

Alphavista
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 dec 2009 19:04

Re: Zorgverzekering 2013, vanaf wanneer kan je dit berekenen?

Ongelezen bericht door Alphavista »

Op independer.nl kun je je aanmelden en zodra alle pakketten bekend zijn krijg je een mail.

Frnca
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 nov 2012 11:10

Re: Zorgverzekering 2013, vanaf wanneer kan je dit berekenen?

Ongelezen bericht door Frnca »

19 November moeten inderdaad alle verzekeraars de premie bekend gemaakt hebben. Ik gebruik altijd http://www.verzekercentraal.nl als vergelijkingstool.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Zorgverzekering 2013, vanaf wanneer kan je dit berekenen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik heb cz net binnen,iets omlaag en ik zie geen rare veranderingen voor mij,ja eigen risico...
Totaal ben ik 1'80 pmnd goedkoper...niet veel.
Maar hey...12 x is toch 21.60 kan je weer compenseren met eigen risico...

Beter als omhoog gaan,in de zaken die voor mij erg belangrijk zijn geen gekke dingen ,dus ik ben happy :D

Nu menzis.....maar dat wordt,einde verhaal...
Collectief of niet,dan maar iets meer betalen,maar wat die allemaal doen...zal vd week wel komen

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Zorgverzekering 2013, vanaf wanneer kan je dit berekenen?

Ongelezen bericht door tenormin »

Frnca schreef:19 November moeten inderdaad alle verzekeraars de premie bekend gemaakt hebben. Ik gebruik altijd http://www.verzekercentraal.nl als vergelijkingstool.
Heb hem gisteren (dus 14 nov.2012 :lol: ) van de OHRA ontvangen. En ze mogen met blijdschap mededelen dat de basispremie omlaag is gegaan: met wel 6 hele euro's. Nou ja, beter iets dan niets.

Gesloten