LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgverzekering jaren niet betaald - oplossing?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
kevin.niks
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jul 2017 13:13
Contacteer:

Zorgverzekering jaren niet betaald - oplossing?

Ongelezen bericht door kevin.niks »

Beste allemaal,

Ik ben de afgelopen jaren ontzettend laks geweest met geld. Inmiddels ben ik van bijna al m'n schulden af (50K +) en probeer ik weer een normale manier van leven op te bouwen. Ik ben nu 25 jaar en de enige schuld en die ik nog open heb staan sinds m'n 18e tot nu zijn m'n zorgpremie en bestuursrechtelijke premie.

Zorgpremie +\- 5000 en bestuursrechtelijke premie +\- 3000

Wat is de beste manier om dit te betalen? Ik lees op sommige sites dat als ik mijn zorgpremie in volledigheid betaal er 30% van het bedrag van de bestuursrechtelijke premie kwijtgescholden word. Klopt dit? Is er een regeling te treffen qua betaling van zorgpremie? Of een mogelijkheid tot afkopen van de som? Iemand hier ervaring mee? Ik krijg letterlijk 0 info van zowel de deurwaarder als CZ met betrekking tot regelingen, die zeggen gewoon "betaal alles maar direct". Ik weet dat rekeningen gewoon betaald moeten worden aangezien ik zelf stom ben geweest maar uiteraard wil ik wel zo "goedkoop" mogelijk dit allemaal betalen. Enig advies word op prijs gesteld"

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zorgverzekering jaren niet betaald - oplossing?

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, we hadden hier op het forum en heel goede deurwaarder met steengoede adviezen, helaas heeft die om een onbekende reden een permanente ban gekregen. Hij weet zelf ook niet waarom. Aangezien de moderatie de kip met de gouden eieren heeft geslacht, zul je het nu met leken moeten doen die het ook niet weten. Ik weet niet of je er wat mee opschiet, eerlijk gezegd.

Het enige advies wat ik je kan geven is: betaal zo snel en zo veel mogelijk terug. Dat je 30% korting zou kunnen krijgen weet ik niet, het lijkt me in ieder geval niet logisch.

Klasse trouwens dat je zo snel je schulden in weet te lossen!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Zorgverzekering jaren niet betaald - oplossing?

Ongelezen bericht door sjohie »

kevin.niks schreef:Beste allemaal,

Ik ben de afgelopen jaren ontzettend laks geweest met geld. Inmiddels ben ik van bijna al m'n schulden af (50K +) en probeer ik weer een normale manier van leven op te bouwen. Ik ben nu 25 jaar en de enige schuld en die ik nog open heb staan sinds m'n 18e tot nu zijn m'n zorgpremie en bestuursrechtelijke premie.

Zorgpremie +\- 5000 en bestuursrechtelijke premie +\- 3000

Wat is de beste manier om dit te betalen? Ik lees op sommige sites dat als ik mijn zorgpremie in volledigheid betaal er 30% van het bedrag van de bestuursrechtelijke premie kwijtgescholden word. Klopt dit? Is er een regeling te treffen qua betaling van zorgpremie? Of een mogelijkheid tot afkopen van de som? Iemand hier ervaring mee? Ik krijg letterlijk 0 info van zowel de deurwaarder als CZ met betrekking tot regelingen, die zeggen gewoon "betaal alles maar direct". Ik weet dat rekeningen gewoon betaald moeten worden aangezien ik zelf stom ben geweest maar uiteraard wil ik wel zo "goedkoop" mogelijk dit allemaal betalen. Enig advies word op prijs gesteld"
Je dient die twee dingen apart te betalen, die 3000 euro aan het CAK, en die 5000 aan de zorgverzekeraar. Ik weet niet wat je nu wél betaald, maar de betalingen aan/inhoudingen door het CAK, is niks meer dan je zorgverzekering sinds je daar door CZ als wanbetaler bent gemeld. Dat elke maand betalen lost dus niks af aan die 5000 euro. De oplossing, lees ik hier, is dus een regeling treffen met CZ. En als het antwoord van CZ op de vraag om een regeling is; "betaal alles maar direct" dan is dat wat het is.

Eventueel kan je per telefoon contact opnemen met de zorgverzekeringslijn, dat lijkt me een club die vaker met dit bijltje hakken.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Zorgverzekering jaren niet betaald - oplossing?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

kevin.niks schreef:Beste allemaal,

Ik ben de afgelopen jaren ontzettend laks geweest met geld. Inmiddels ben ik van bijna al m'n schulden af (50K +) en probeer ik weer een normale manier van leven op te bouwen. Ik ben nu 25 jaar en de enige schuld en die ik nog open heb staan sinds m'n 18e tot nu zijn m'n zorgpremie en bestuursrechtelijke premie.

Zorgpremie +\- 5000 en bestuursrechtelijke premie +\- 3000

Wat is de beste manier om dit te betalen? Ik lees op sommige sites dat als ik mijn zorgpremie in volledigheid betaal er 30% van het bedrag van de bestuursrechtelijke premie kwijtgescholden word. Klopt dit? Is er een regeling te treffen qua betaling van zorgpremie? Of een mogelijkheid tot afkopen van de som? Iemand hier ervaring mee? Ik krijg letterlijk 0 info van zowel de deurwaarder als CZ met betrekking tot regelingen, die zeggen gewoon "betaal alles maar direct". Ik weet dat rekeningen gewoon betaald moeten worden aangezien ik zelf stom ben geweest maar uiteraard wil ik wel zo "goedkoop" mogelijk dit allemaal betalen. Enig advies word op prijs gesteld"
Als de schuldeiser (in dit geval dus CZ) de gehele vordering opeist dien je die te betalen. Je kunt proberen een betalingsregeling te krijgen, maar dan mag men wel rente en dergelijke blijven rekenen.

Het goedkoopste is om het gehele bedrag zo snel mogelijk af te lossen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Zorgverzekering jaren niet betaald - oplossing?

Ongelezen bericht door renewouters »

witte angora schreef:Sja, we hadden hier op het forum en heel goede deurwaarder met steengoede adviezen, helaas heeft die om een onbekende reden een permanente ban gekregen.
Hij gaf klagers niet altijd gelijk en gaf aan dat bedrijven ook wel eens in hun recht staan. En dat is niet toegestaan op dit forum.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Zorgverzekering jaren niet betaald - oplossing?

Ongelezen bericht door Dieke83 »

renewouters schreef:
witte angora schreef:Sja, we hadden hier op het forum en heel goede deurwaarder met steengoede adviezen, helaas heeft die om een onbekende reden een permanente ban gekregen.
Hij gaf klagers niet altijd gelijk en gaf aan dat bedrijven ook wel eens in hun recht staan. En dat is niet toegestaan op dit forum.
Dus je mag het nooit eens zijn met bedrijven? wat een onzin alsof klagers altijd gelijk hebben.
@TS wil de deurwaarder een betaal afspraak maken?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Zorgverzekering jaren niet betaald - oplossing?

Ongelezen bericht door renewouters »

Dieke83 schreef:
renewouters schreef:
witte angora schreef:Sja, we hadden hier op het forum en heel goede deurwaarder met steengoede adviezen, helaas heeft die om een onbekende reden een permanente ban gekregen.
Hij gaf klagers niet altijd gelijk en gaf aan dat bedrijven ook wel eens in hun recht staan. En dat is niet toegestaan op dit forum.
Dus je mag het nooit eens zijn met bedrijven? wat een onzin alsof klagers altijd gelijk hebben.
@TS wil de deurwaarder een betaal afspraak maken?
Ik denk dat je de sarcastische ondertoon in mijn bericht hebt gemist. Er lopen hier ook nog hobbyjuristen rond die alle klachten en vragen zo weten om te draaien dat de leverancier altijd schuldig is. Ongeacht de werkelijke situatie.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Zorgverzekering jaren niet betaald - oplossing?

Ongelezen bericht door kokka »

witte angora schreef:Sja, we hadden hier op het forum en heel goede deurwaarder met steengoede adviezen, helaas heeft die om een onbekende reden een permanente ban gekregen. Hij weet zelf ook niet waarom. Aangezien de moderatie de kip met de gouden eieren heeft geslacht, zul je het nu met leken moeten doen die het ook niet weten. Ik weet niet of je er wat mee opschiet, eerlijk gezegd.

Het enige advies wat ik je kan geven is: betaal zo snel en zo veel mogelijk terug. Dat je 30% korting zou kunnen krijgen weet ik niet, het lijkt me in ieder geval niet logisch.

Klasse trouwens dat je zo snel je schulden in weet te lossen!
Heeft moneyman een ban???? Wat een flauwekul. Ik vond hem eigenlijk wel heel netjes

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Zorgverzekering jaren niet betaald - oplossing?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

De kanttekening dat een betalingsregeling geen recht is maar een gunst moet ook gemaakt worden. Als de deurwarder daar niet aan wil meewerken zul je alles gewoon moeten betalen.

Wel goed dat je al zo veel schulden hebt weten in te lossen overigens! Hopelijk kun je, als je dit ook hebt afgelost, verder schuldenvrij door het leven! 8)

kokka schreef:Heeft moneyman een ban???? Wat een flauwekul. Ik vond hem eigenlijk wel heel netjes
Ja, een permanente. Hij weet zelf niet eens waarom want daar heeft de moderatie nooit op geantwoord. En hij was inderdaad erg netjes en correct tegen iedereen, en hield zich aan de gedragsregels op het forum.
Laatst gewijzigd door Julie4444 op 20 jul 2017 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Zorgverzekering jaren niet betaald - oplossing?

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

even off topic wat betreft Moneyman. Dat is erg sneu want hij gaf altijd de juiste adviezen.

Wat betreft de bestuursrechtelijke premie, die is bij wet bepaald.
Of dit soort premies heffen charmant is?? nee bij niet iedereen is het eigen schuld dikke bult.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Zorgverzekering jaren niet betaald - oplossing?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik moet u complimenteren met de snelheid waarmee u uw schulden aan het aflossen bent. Maar wat ik dan weer jammer vind is dat u wel wilt betalen, maar niet meer dan noodzakelijk. Iedereen moet zijn zorgverzekering betalen, u zal dus ook het hele bedrag moeten betalen. Zoals hierboven al gemeld ligt de bal niet bij u, maar bij de schuldeiser. Zij mogen bepalen hoeveel u wanneer moet betalen.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Zorgverzekering jaren niet betaald - oplossing?

Ongelezen bericht door thecure »

kokka schreef:
witte angora schreef:Sja, we hadden hier op het forum en heel goede deurwaarder met steengoede adviezen, helaas heeft die om een onbekende reden een permanente ban gekregen. Hij weet zelf ook niet waarom. Aangezien de moderatie de kip met de gouden eieren heeft geslacht, zul je het nu met leken moeten doen die het ook niet weten. Ik weet niet of je er wat mee opschiet, eerlijk gezegd.

Het enige advies wat ik je kan geven is: betaal zo snel en zo veel mogelijk terug. Dat je 30% korting zou kunnen krijgen weet ik niet, het lijkt me in ieder geval niet logisch.

Klasse trouwens dat je zo snel je schulden in weet te lossen!
Heeft moneyman een ban???? Wat een flauwekul. Ik vond hem eigenlijk wel heel netjes
Ik ook. Ongelofelijk. Dit forum wordt steeds raarder.

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Zorgverzekering jaren niet betaald - oplossing?

Ongelezen bericht door ZaBo »

kevin.niks schreef:Beste allemaal,

Ik ben de afgelopen jaren ontzettend laks geweest met geld. Inmiddels ben ik van bijna al m'n schulden af (50K +) en probeer ik weer een normale manier van leven op te bouwen. Ik ben nu 25 jaar en de enige schuld en die ik nog open heb staan sinds m'n 18e tot nu zijn m'n zorgpremie en bestuursrechtelijke premie.

Zorgpremie +\- 5000 en bestuursrechtelijke premie +\- 3000

Wat is de beste manier om dit te betalen? Ik lees op sommige sites dat als ik mijn zorgpremie in volledigheid betaal er 30% van het bedrag van de bestuursrechtelijke premie kwijtgescholden word. Klopt dit? Is er een regeling te treffen qua betaling van zorgpremie? Of een mogelijkheid tot afkopen van de som? Iemand hier ervaring mee? Ik krijg letterlijk 0 info van zowel de deurwaarder als CZ met betrekking tot regelingen, die zeggen gewoon "betaal alles maar direct". Ik weet dat rekeningen gewoon betaald moeten worden aangezien ik zelf stom ben geweest maar uiteraard wil ik wel zo "goedkoop" mogelijk dit allemaal betalen. Enig advies word op prijs gesteld"
Ik weet niet echt een oplossing voor u, maar ik vind het erg compliment waardig, dat u in ieder geval uw eigen fout in deze erkent ( zien we helaas wel vaak heel anders op het forum)

Ik hoop op recht, dat u tot een een oplossing kan komen, alleen vrees ik wel dat u naar de poppen van de schuld eisers zou moeten dansen en u zich zou moeten schikken in hun voorwaarde(n) als zij al tot een schikking/afbetalingsvoorstel willen komen.

Nogmaals ik waarder je instelling zeer en je erkenning van je fout ( zelf inzicht) en hoop dat je er uit mag komen, met een redelijke oplossing

Ik vind het ook erg jammer, dat moneyman, welke altijd wel redelijk goede adviezen gaf verbannen is (ook al hadden wij wel eens een inzicht verschil) Maar kan je zo'n ban niet opheffen door een excuus dan wel een verklaring aan de redactie te geven, waarom je zo of zo hebt gereageerd?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Zorgverzekering jaren niet betaald - oplossing?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

renewouters schreef:
witte angora schreef:Sja, we hadden hier op het forum en heel goede deurwaarder met steengoede adviezen, helaas heeft die om een onbekende reden een permanente ban gekregen.
Hij gaf klagers niet altijd gelijk en gaf aan dat bedrijven ook wel eens in hun recht staan. En dat is niet toegestaan op dit forum.
@wa en de rest..
Dus nog niks verandert hier,alleen maar erger!

Betreffende Cz,als inwoner vd staat der Nederlanden ben je verplicht verzekerd te zijn,is die 3000 een boete?
Zo niet dan heb je daar ook nog kans op...
Probeer nog keer Cz te bellen en anders zit er niets anders op..
Dan alles te betalrn,zijn flink aantal mnd die niet betaald zijn....

Maar net als wa vind knap dat je zover gekomrn bent!!!!!

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Zorgverzekering jaren niet betaald - oplossing?

Ongelezen bericht door ZaBo »

thecure schreef:
kokka schreef:
witte angora schreef:Sja, we hadden hier op het forum en heel goede deurwaarder met steengoede adviezen, helaas heeft die om een onbekende reden een permanente ban gekregen. Hij weet zelf ook niet waarom. Aangezien de moderatie de kip met de gouden eieren heeft geslacht, zul je het nu met leken moeten doen die het ook niet weten. Ik weet niet of je er wat mee opschiet, eerlijk gezegd.

Het enige advies wat ik je kan geven is: betaal zo snel en zo veel mogelijk terug. Dat je 30% korting zou kunnen krijgen weet ik niet, het lijkt me in ieder geval niet logisch.

Klasse trouwens dat je zo snel je schulden in weet te lossen!
Heeft moneyman een ban???? Wat een flauwekul. Ik vond hem eigenlijk wel heel netjes
Ik ook. Ongelofelijk. Dit forum wordt steeds raarder.
Denk dat forumleden moeten accepteren dat moneyman een permanente ban heeft gekregen, het andere topic ( petitie t.g.v. moneyman) is inmiddels ook al verdwenen, dus accepteer het en ga verder met de orde en terug naar kern vraag van topic

kevin.niks
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jul 2017 13:13
Contacteer:

Re: Zorgverzekering jaren niet betaald - oplossing?

Ongelezen bericht door kevin.niks »

Allereerst iedereen ontzettend bedankt voor de reacties!

Waar het dus op neerkomt is dat ik juridisch geen poot heb om op te staan.. en regelingen middels een bepaalde wet of bepaalde kortingen dus helaas niet opgaan. ach dan bijten we nog 3-4 maandjes op een houtje. Ben het inmiddels wel gewend :p

Om sommige vragen te beantwoorden; ik ben ZZPer dus heb mijn inkomsten niet hoeven opgeven aangezien die wisselen, ik had dus vrijheid om zelf te bepalen wie ik als eerste betaalde. Ik kan u zeggen dat sommige deurwaarders bijzonder hard kunnen zijn. Denk aan bankbeslag a 400 euro waarmee 430 euro "in beslag" word genomen, waarbij je letterlijk 30 euro aan je schuld betaald (wat ze je graag nog even lachend aan de telefoon vertellen terwijl de koelkast leeg is en je zelf dus 12 dagen op droog brood kan leven wat je krijgt van de buren) en de rest aan "kosten" opgaan. Ik heb wel gemerkt dat zodra je schulden hebt iedereen je probeert leeg te halen, waarmee te situatie alleen maar erger word. Gelukkig ben ik daar nu van af. Zorgverzekering en extra premie zijn niet zulke 'hardnekkige' schuldeisers waardoor deze voor mij geen prioriteit hadden. Ik ga CZ/cq deurwaarder nogmaals contact in de hoop dat ze willen meewerken, we gaan het zien :)

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Zorgverzekering jaren niet betaald - oplossing?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als je je verhaal uitlegt, dan denk ik dat ze vast wel willen meewerken aan een oplossing. Eerlijkheid duurt wat dat betreft toch nog vaak het langst. Succes!

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Zorgverzekering jaren niet betaald - oplossing?

Ongelezen bericht door Appie83 »

kevin.niks schreef:... Ik kan u zeggen dat sommige deurwaarders bijzonder hard kunnen zijn. Denk aan bankbeslag a 400 euro waarmee 430 euro "in beslag" word genomen, waarbij je letterlijk 30 euro aan je schuld betaald...
Ehm lees ik dat nu goed....Het beslag kost 400,- en je schuld nam met 30,- af? :shock:
Dat klopt toch van geen kant.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Zorgverzekering jaren niet betaald - oplossing?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kan onderzoeken of er een verjaringstermijn is overschreden. Zo uit mijn hoofd is die drie jaar bij verzekeringen. Letop: de verjaringstermijn gaat opnieuw lopen bij iedere stuitingshandeling, zoals het aanmanen tot betalen.

Je kan ook overwegen om een schone lei aan te vragen bij de rechtbank. Je moet dan drie jaar op bijstandsniveau leven en daarna begin je met een schone lei.

Je kan ook proberen om een rente stop te krijgen door dit aan de schuldeisers te vragen. Je betaald dan wel je schulden af, maar de schade wordt niet hoger door een hoge rente.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Zorgverzekering jaren niet betaald - oplossing?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

alfatrion schreef:Je kan ook overwegen om een schone lei aan te vragen bij de rechtbank. Je moet dan drie jaar op bijstandsniveau leven en daarna begin je met een schone lei.
Als je hiermee de WSNP bedoelt, klopt het niet helemaal wat je zegt. Daarnaast moet je eerst een schuldhulptraject doorlopen hebben voor je in aanmerking komt voor WSNP.

Gesloten