LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgverzekering van VGZ zonder herverzekeren eigen risico die je later toch moet betalen

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Edwinus
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2013 18:46

Zorgverzekering van VGZ zonder herverzekeren eigen risico die je later toch moet betalen

Ongelezen bericht door Edwinus »

28 december een zorgverzekering VGZ met het Rotterdampakket afgesloten .
Daarmee kan je herverzekeren met het eigen risico . Dit kon ik uitvinken en dus gedaan en dan betaal ik € 143,44 per maand .Nu krijg ik verleden week een brief dat ik dat toch moet betalen . Nu dus € 166,33 .en wordt beweerd dat ik daarvoor niet in aanmerking kom .
Maar waarom kan je het dan aan en uitvinken . Nergens staat ook dat een bepaalde groep is uitgesloten
Het lijkt wel een vorm van bedrog . https://imgur.com/a/Fwbg3ku https://imgur.com/a/ID95fvs

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Zorgverzekering van VGZ zonder herverzekeren eigen risico die je later toch moet betalen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Het Rotterdampakket bestaat maar uit 2 keuzes. Het Compactpakket zonder eigen risico met een wat beperktere dekking voor 131,85 euro én een uitgebreider Rotterdampakket inclusief verplicht eigen risico voor 166,33 euro.

Het staat wat onduidelijk op het formulier van uw link, maar het staat wel duidelijk op de website. Heeft u daar dan niet even gekeken wat precies de dekking was van de twee verzekeringen om zo een keuze te maken?

https://www.vgz.nl/rotterdam

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Zorgverzekering van VGZ zonder herverzekeren eigen risico die je later toch moet betalen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Kees2850 schreef:
14 jan 2019 20:15
@Edwinus waarom bent u uitgesloten voor de goedkopere variant? Heeft VGZ dat u ook laten weten?

Daar kun je zelf voor kiezen, er wordt niemand uitgesloten. TS dacht de duurdere te kunnen kiezen zonder verplicht eigen risico erbij, maar dat is niet mogelijk.

Edwinus
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2013 18:46

Re: Zorgverzekering van VGZ zonder herverzekeren eigen risico die je later toch moet betalen

Ongelezen bericht door Edwinus »

Voor de duidelijkheid eerst ook een verzekeringvoorstel per mail gehad voor € 143,41 en nogmaals bij het afsluiten is er een knop om ook zonder eigen risico te verzekeren . Ze zeggen nu dat het herverzekeren niet voor lage inkomens is maar dat lees ik nergens bij het afsluiten .

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Zorgverzekering van VGZ zonder herverzekeren eigen risico die je later toch moet betalen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Edwinus schreef:
14 jan 2019 20:25
Voor de duidelijkheid eerst ook een verzekeringvoorstel per mail gehad voor € 143,41 en nogmaals bij het afsluiten is er een knop om ook zonder eigen risico te verzekeren . Ze zeggen nu dat het herverzekeren niet voor lage inkomens is maar dat lees ik nergens bij het afsluiten .

Wat bedoelt u met herverzekeren?

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Zorgverzekering van VGZ zonder herverzekeren eigen risico die je later toch moet betalen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of dacht u voor € 12,00 het eigen risico op € 50 na afte dekken?

Edwinus
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2013 18:46

Re: Zorgverzekering van VGZ zonder herverzekeren eigen risico die je later toch moet betalen

Ongelezen bericht door Edwinus »

Die van € 131 is een andere verzekering .
Die € 143,41 zie je als je de keuze voor eigen risico kiest en dat zoals gezegd per mail ook heb gehad Uiteraard ook verteld per Facebook ( PM ) maar ze willen nergens op in gaan . Op de vraag waarom is er dan die mogelijkheid om daarvoor met het vinkje toch voor te kiezen zeggen ze .
Dat is niet voor lagere inkomens .
Met andere woorden ik betaal gewoon het eigen risico voor anderen die ook als ze alles verbruiken maar uiteindelijk ongeveer 60 euro cadeau krijgen .

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Zorgverzekering van VGZ zonder herverzekeren eigen risico die je later toch moet betalen

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat is dus ook precies zoals het op de website staat uitgelegd:
Is uw inkomen lager dan € 2.238,25 (inclusief vakantiegeld) dan ontvangt u een gemeentelijke bijdrage van € 10. En uw eigen risico is € 50. De overige € 335 is meeverzekerd. De maandpremie is € 166,33. Hierin is het meeverzekeren van het eigen risico én de gemeente bijdrage al meegenomen.

Bent u inwoner van gemeente Rotterdam met een inkomen van € 2.238,25 (inclusief vakantiegeld) of hoger? Dan is uw maandpremie € 153,41.
U heeft in dit geval geen recht op een gemeentelijke bijdrage en u kunt het eigen risico niet meeverzekeren.
Er staat nergens dat het wel of niet 'meeverzekeren' van het eigen risico een vrije keus zou zijn. Wel dat er twee varianten zijn, een voor lage inkomens met meeverzekerd eigen risico en een voor niet-lage inkomens zonder meeverzekerd eigen risico. Daarom is het ook logisch dat je ergens in het proces zult moeten 'aanvinken' tot welke groep je hoort.

Edwinus
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2013 18:46

Re: Zorgverzekering van VGZ zonder herverzekeren eigen risico die je later toch moet betalen

Ongelezen bericht door Edwinus »

Dit kan je doen : https://imgur.com/wxq8Cyr En nergens te lezen dat het voor een bepaalde groep is Dat moet je eerder doen om te verklaren dat je niet boven de norm zit maar dat staat los hiervan Je kan voor dat je definitief er op in gaat een verzekeringsvoorstel per mail met het ook het bedrag van € 143,41 . Ondanks dat het automatisch gaat dan wel dat krijgen .

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Zorgverzekering van VGZ zonder herverzekeren eigen risico die je later toch moet betalen

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

@edwinus, je hebt gelijk. Als je aan het begin invult dat je een bijstandsuitkering hebt, dan hoef je NIET te herverzekeren. Dit is duidelijk te zien! Zie bijlage.
Bijlagen
Bereken online de premie van de VGZ zorgverzekering.pdf
(32.79 KiB) 51 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Edwinus
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2013 18:46

Re: Zorgverzekering van VGZ zonder herverzekeren eigen risico die je later toch moet betalen

Ongelezen bericht door Edwinus »

Staat hier ook nergens . Alleen maar dat het bij Compact niet kan Wel het aan en uit vinken en bij de volgende krijg je dan die lagere premie van € 143 ,41 Overigens Bijstand kan wel je vullen maar het is eigenlijk een laag inkomen want de stelling dat iedereen met weinig geld heeft niet werkt is verkeerd . Maar ben toch gevallen en het maak nu toch niet meer uit . € 68,6 hoef ik dan niet zelf te betalen 385 - 316,4 = 68,6 ( 12 x 22,92 +50 = 316 ,40 Uiteraard krijg anders iedereen die geen eigen risico verbruikt die 12 x 22,92 niet meer terug .

Gesloten