LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Methylfenidaat 25mg retard, Regenbook apotheek.

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Devloes
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 sep 2012 11:58

Methylfenidaat 25mg retard, Regenbook apotheek.

Ongelezen bericht door Devloes »

Hoi allemaal,

Zijn er mensen die dit middel krijgen voorgeschreven, maar waar de zorgverzekering moeilijk doet over de vergoeding hiervan? Dit probleem van de zorgverzekeraar lijkt mij namelijk, onterecht.

De rede volgens mijn zorgverzekeraar, is dat dit magistrale ( zelf bereidde middel van de regenboog apotheek) al bestaat als een kant en klaar product. Men beweert, dat dit zelfgemaakte middel, al door de fabrikant op de markt is gebracht en wat voor vergoeding in aanmerking komt vanuit de aanvullende verzekering ( hier ligt het probleem ;-). ). Echter is deze sterkte van 25 mg, niet op de markt gebracht.

-- korte uitleg --

Voor de bereidende apotheek waarvoor ik werkte, maakten wij Diclofenac emulsie gel. Dit maakten wij jaren lang en moesten hier plotseling mee stoppn van de inspectie en de zorgverzekeraars stopten met de vergoeding ervaar. Rede: Er bestaat immers een middel op de markt met de naam Voltaren.

Wel mochten wij het middel maken, als bv de sterkte afwijkt van het bestaande product. Dus wij maakten op verzoek van de arts, soms Diclofenac 3%. Deze kwam dan wel in aanmerking voor vergoeding, want 3%, bestaat immers niet op de markt.

Maar het lijkt erop dat dit verhaal niet opgaat voor de Methylfenidaat van de Regenboog apotheek. 25mg is er niet op de markt maar vergoeden? nope..... Maar het zit alsvolgt ( vermoeden wij )

De vergoeding ervan wordt zolang mogelijk tgen gehouden, maar toen ik de medewerker van mijn zorgverzekeraar om toelichting vroeg, kwam zij met bovengenoemd verhaal ( middel is op de markt blablabla), maar ze werd stil toen ik zei wat wij als apotheek mochten maken en wat werd vergoedt, zolang de sterkte maar afweek. Zij had geen antwoord op mijn vraag en ik verzocht haar een samenvatting te mailen van ons gesprek. Plotseling had zij het over een individuele oplossing, maar je raadt het al.... schriftelijke reactie blijft uit.

Wij vermoeden dat zij moeilijk doen, omdat, zodra zij overgaan tot vergoeden van dit middel (wat zou moeten) mensen massaal hun Methylfenidaat, laten bereiden door de Regenboog apotheek en hun aanvullende verzekering vervolgens opzeggen, omdat het middel vanuit het basispakket, als ' magistrale bereiding' zal moeten worden vergoed. Een geld kwestie.

Wie loopt hier ook tegen aan?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Methylfenidaat 25mg retard, Regenbook apotheek.

Ongelezen bericht door newmikey »

Lijkt op een probleem met een specifieke historie waarvan foutief declaratiegedrag misschien wel doorslaggevend is.
Methylfenidaat met langzame afgifte wordt in Nederland via de basisverzekering vergoed, maar kent via het GVS een hoge eigen bijdrage. De door de beoordelende instantie gegeven reden is, dat deze vorm geen therapeutische meerwaarde zou bieden ten opzichte van de kortwerkende vorm. Een uitzondering hierop is Methylfenidaat Retard van Regenboog Apotheek. Dit preparaat wordt vooralsnog door de meeste verzekeraars wél vanuit de basisverzekering vergoed. Verzekeraar Achmea vond de declaraties van de Regenboog apotheek echter foutief en kreeg van de rechter gelijk. Ze hoefde de Regenboog apotheken in 2014 geen nieuw contract aan te bieden inzake de Zorgverzekeringswet.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Methylfenidaat 25mg retard, Regenbook apotheek.

Ongelezen bericht door bprosman »

Methylfenidaat 25mg retard
Is volgens mij niets anders dan Ritalin en die is gewoon in de 25mg verkrijgbaar. Ivm langzame afgifte zou Concerta ook een optie kunnen zijn. Die laatste kent inderdaad een eigen bijdrage maar wordt door sommige verzekeraars geheel vergoed.

Devloes
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 sep 2012 11:58

Re: Methylfenidaat 25mg retard, Regenbook apotheek.

Ongelezen bericht door Devloes »

bprosman schreef:
Methylfenidaat 25mg retard
Is volgens mij niets anders dan Ritalin en die is gewoon in de 25mg verkrijgbaar. Ivm langzame afgifte zou Concerta ook een optie kunnen zijn. Die laatste kent inderdaad een eigen bijdrage maar wordt door sommige verzekeraars geheel vergoed.
is er alleen in 18mg,36mg en nu ook 54mg.

25mg is er niet op de markt. De zorgverzekeraar gaat je dan verplichten om, of minder te slikken ( 18mg) of meer (36mg). Ondanks het feit dat de arts, 25mg voorschrijft. Het blijft raar dat de vergoedingen niet plaatsvinden en als rede wordt opgegeven dat het middel op de markt bestaat. Ik vroeg de medewerker van DSW, dus om toelichting en een link naar de digitale bijsluiter van de 25mg variant. ' uhmmm, meneer... ik voorzie u van misleidende informatie, mijn excuus. Het is vooralsnog onduidelijk of deze sterkte beschikbaar is'

Ja, alleen magistraal. Maar buiten het feit dat jullie beweren dat het middel niet bereidt MAG worden omdat het al bestaat, waarom mochten wij wel middelen bereiden die al bestonden, maar alleen in een andere sterkte? zoals die Diclofenac gel 3%. Daarvan is ook de meerwaarde niet aangetoond, maar toch werd het vergoedt. Dus jullie kunnen je niet ver schuilen achter een tweede verklaring, waarin jullie gaan aangeven dat de meerwaarde niet is aangetoond.

Medewerkers van de zorgverzekeraar komen met reacties, die ik ( vanwege mn achtergrond ) direct kan tegenspreken en meestal lijkt het gesprek dan meteen klaar en hebben ze er opeens niet zoveel verstand meer van. Maar het verhaal va de Diclofenac gel bereiding en de bereidde Methylfenidaat, was genoeg voor de dame om het gesprek t staken. Dit zegt mij genoeg. Ook een samenvatting ( welke ik nodig heb voor het SKGZ, blijft uit ).

Devloes
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 sep 2012 11:58

Re: Methylfenidaat 25mg retard, Regenbook apotheek.

Ongelezen bericht door Devloes »

bprosman schreef:
Methylfenidaat 25mg retard
Is volgens mij niets anders dan Ritalin en die is gewoon in de 25mg verkrijgbaar. Ivm langzame afgifte zou Concerta ook een optie kunnen zijn. Die laatste kent inderdaad een eigen bijdrage maar wordt door sommige verzekeraars geheel vergoed.
die wordt meestal alleen vergoedt uit het aanvullende pakket en daarom is dit zo lucratief, omdat deze methylfenidaat, als zijnde een magistrale bereiding, vanuit de basisverzekering moet worden vergoedt, omdat de sterkte niet bestaat. Er zijn vele duizenden gezinnen met kinderen die dit middel slikken in bv, 18mg,36mg etc. De meeste van deze gezinnen hebben een aanvullende verzekering, speciaal voor deze medicijnen, wat dan niet meer nodig is, als de Regenboog apotheek, deze middelen gewoon maakt en wanneer deze worden vergoedt. Concerta is een middel wat gewoon in de apotheek ligt, maar niet in deze sterkte.

28 september is er een kortgeding, tussen de Regenboogapotheek en de DSW. Dit gaat over facturen die de DSW, niet vergoedde, welke nu door de Regenboogapotheek, naar de patienten worden gestuurd. Dit terwijl die apotheek, noch de zorgverzekeraar de patienten op de hoogte heeft gebracht.

lullige is wel, dat de Regenboog apotheek, de Methylfenidaat 25mg retard, declareerde bij de zorgverzekeraar van de patient, maar iedere maand werd afgewezen ( in mijn geval ). Ondanks deze afwijzing bleef de apotheker, stug de middelen door leveren om na 2 jaar met een vette rekening te komen hahaha. Dit met dr gedachte " appeltje voor de dorst" ( wat de verzekeraar niet vergoed, halen we bij de patient, die exht wel zal betalen, want ze hebben het nodig ) Opzich niet zo netjes natuurlijk en juridisch mist het ook iedere grondslag. Heb na een mooie mail richting de apotheek nooit een herinnering van deze facturen gehad, maar daar gaat het kortgeding over. Er worden nog vele patienten lastig gevallen met facturen ( behalve ik ), omdat deze niet werden vergoed.

Ben benieuwd naar ervaringsdeskundigen met dit middel, van de Regenboog apotheek.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Methylfenidaat 25mg retard, Regenbook apotheek.

Ongelezen bericht door newmikey »

U blijft voorbij gaan aan het feit dat juist die Regenboogapotheek blijkbaar door eigen handelen het probleem heeft veroorzaakt, wat inmiddels door de rechter is bekrachtigd en daarmee als feit mag worden aangenomen. Andere apotheek zoeken misschien?

Devloes
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 sep 2012 11:58

Re: Methylfenidaat 25mg retard, Regenbook apotheek.

Ongelezen bericht door Devloes »

er zijn nagenoeg geen bereidende apotheken meer. Dit vanwege zware eisen van de inspectie en de kosten die dat met zich meebrengt om als apo aan de eisen te voldoen. Wij stopten er ook mee.

Echter mag een verleden tussen apotheek en zorgverzekeraar, niet de belangen van de patient in de weg staan. Andere middelen van deze Apotheek, worden wel door de zorgverzekeraar vergoedt. Dit zijn ook middelen die zelf zijn gemaakt, maar niet op de markt bestaan. Hier kan de zorgverzekeraar dus niet omheen. Rondom Methylfenidaat 25mg retard, kunnen ze onduidelijkheid scheppen, dmv het ' middel bestaat al op de markt ' verhaal, terwijl iedere verzekeraar,apotheker,apothekersassistent, je kan vertellen, dat er niet mag worden gesproken over een BESTAAND MIDDEL, indien de patient vooraf al aangeeft dat het hier om een dosering gaat, waarvan iedere janlul ( dus de verzekeraar helemaal ) weet dat deze niet op de markt is.

Zich onbenullig opstellen en erkennen dat deze idd niet bestaat, pas NADAT je ze er telefonisch op wijst.
LOL. Het is een kwestie dat al zolang speelt, dus die lui weten echt wel te vertellen welke sterktes er van dit middel op d markt zijn.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Methylfenidaat 25mg retard, Regenbook apotheek.

Ongelezen bericht door bprosman »

Vraag me af of dit niet een gevalletje is van "men lijdt het meest..." , de dosering wordt in eerste instantie uit de losse pols gebaseerd op lichaamsgewicht en later evt bijgesteld. De dosis van 18mg al eens geprobeerd ?

mrrichard
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2015 16:33

Re: Methylfenidaat 25mg retard, Regenbook apotheek.

Ongelezen bericht door mrrichard »

Ja, ik loop daar ook tegen aan! Ik heb minder dan 18 mg nodig. Je hebt helemaal gelijk: het medisch belang moet voorop staan. Als je je met een minder grote hoeveelheid ook goed voelt, is dat natuurlijk prima. Maar als dat niet zo is, of je moet meer slikken dan voor je lichaam nodig is (waarbij je je wellicht onrustig gaat voelen), moet het medisch belang voorop staan en dat gebeurt nu dus niet.

Verder wordt er gesproken over kortwerkend methylfenidaat en de langwerkende, retard, variant. Maar wat betekent retard? Dat niet de gehele hoeveelheid werkzame stof uit een tablet in één maal aan het lichaam wordt afgegeven. Dat betekent ook dat de ene Retard de andere niet is! Kijk maar naar de medische informatie van langwerkende varianten: vaak wordt daar de helft werkzame stof gelijk afgegeven en de andere helft na vier uur. Bij de tabletten van de Regenboog apotheek wordt de werkzame stof geleidelijk afgegeven gedurende zes uur.

De dosering (hoeveelheden en tijdstippen) van methylfenidaat steekt heel erg nauw en is individueel bepaald. Mensen die dit medicijn niet nodig hebben en niet nemen, weten dit niet. Niemand kiest ervoor om AD(H)D te hebben en het is goed dat hiervoor medicijnen bestaan. Dus voor leken die roepen 'dan neem je toch een andere hoeveelheid': zij weten niet waarover zij praten. Het gaat niet over paracetamol, waarbij je wat extra neemt en dan is de hoofdpijn ook weg.

De Regenboog apotheek is de enige apotheek in Nederland die zeer specifiek de medicijnen bereidt die veel patiënten nodig hebben. De afgifte heeft een specifiek patroon en de tabletten zijn in zeer veel doseringen beschikbaar. Voor veel patiënten bestaat er geen goed alternatief. Het is schandalig dat deze apotheek geen reclame mag maken en het is logisch dat veel medici hiervoor een recept voor hun patiënten uitschrijven!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Methylfenidaat 25mg retard, Regenbook apotheek.

Ongelezen bericht door bprosman »

Bij de tabletten van de Regenboog apotheek wordt de werkzame stof geleidelijk afgegeven gedurende zes uur.
Doet Concerta ook.

mrrichard
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2015 16:33

Re: Methylfenidaat 25mg retard, Regenbook apotheek.

Ongelezen bericht door mrrichard »

bprosman schreef:
Bij de tabletten van de Regenboog apotheek wordt de werkzame stof geleidelijk afgegeven gedurende zes uur.
Doet Concerta ook.
Nee, bprosman, dit is juist mijn punt. Nogmaals, langwerkend betekent: niet alle tabletten die niet direct alle werkzame stof afgeven zijn gelijk. Daarmee is het tablet van de Regenboog apotheek niet beter of slechter dan Concerta, maar wel anders. Daarbij zijn er bij de Regenboog apotheek de volgende hoeveelheden beschikbaar: 2.5 mg, 5 mg, 7.5 mg, 10 mg, 12.5 mg, 15 mg, 17.5 mg, 20 mg, 22.5 mg, 25 mg, 30 mg, 35 mg, 40 mg, 45 mg, 50 mg. Daarmee kun je beter variëren dan één pil per dag en dit is (helaas!) voor veel patiënten noodzakelijk.

De geleidelijke afgifte van Concerta is te zien in deze grafiek:
http://www.addonline.nl/medicatie/images/grafiek.jpg
(meer info op http://www.addonline.nl/medicatie/concerta.html)
Dit heeft duidelijk een ander verloop dan geleidelijke afgifte in zes uur. Als iemand zich goed voelt met één tablet Concerta per dag, is dat geweldig en wel zo gemakkelijk. Als dat niet het geval is, kun je met de tabletten van de Regenboog apotheek meer variëren. Als je dan een combinatie vindt, waarbij je je wel goed voelt (zoals ik), dan is er dus geen goed alternatief.

Ik wil nogmaals benadrukken dat het hier niet gaat om een pilletje paracetamol dat je neemt als je hoofdpijn voelt opkomen. Je krijgt methylfenidaat alleen voorgeschreven door een arts. Hij/zij heeft daarvoor gestudeerd, heeft de benodigde kennis en is gerechtigd om het medicijn voor te schrijven. Het lijkt mij onverstandig en wellicht zelfs gevaarlijk om op dit forum voor arts te spelen en zonder enige onderbouwing of bronvermelding zaken te roepen als: "is hetzelfde medicijn als ..." of "heb je ... mg al geprobeerd?"

Conny79
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 nov 2015 19:16

Re: Methylfenidaat 25mg retard, Regenbook apotheek.

Ongelezen bericht door Conny79 »

Ook ik heb precies dezelfde problemen met deze medicijnen!Iid de 25mg variant.3 jr geleden voorgeschreven door PsyQ,Vorig jaar ZONDER bericht van mijn verzekeraar niet meer en Moest ik van mijn nieuwe zorgverzekeraar eerst weer naar PSyQ!voor een indicatie!Kost allemaal niks!Toen zelf op zoek gegaan en kwam uit op Sandoz retard,54mg,Ik gebruik 60mg pd,(35 en 25mg) van de Regenboog.Hierbij moest ik 28€ pm zelf betalen.Deze 1 x pd dosering was absoluut niet hetzelfde als die van de Regenboog!Ik kon ook 2 X 36mg krijgen,maar dan ook 2 X 28= 56€ en extra 15€=71€!Want vanuit de basisverzekering krijg je maar 1X de reguliere vergoeding van Ritalin,de goedkope versie die absoluut NIET voor mij geschikt is!!Dit jaar werd het weer wel vergoed door oa Anderzorg,maar nu begint weer hetzelfde geklooi van zoeken want per 1 jan 2016 door geen ene verzekering meer!Ik word er wanhopig van,want dit middel werkt voor mij het beste en is nog steeds de goedkoopste!!!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Methylfenidaat 25mg retard, Regenbook apotheek.

Ongelezen bericht door bprosman »

Dit heeft duidelijk een ander verloop dan geleidelijke afgifte in zes uur.
Wat is dan de grafiek van "Regenboog" ?
"is hetzelfde medicijn als ..." of "heb je ... mg al geprobeerd?"
Dat roep ik ook niet.... wat ik roep is dat Concerta gemaakt is om geleidelijker afgifte mogelijk te maken tov Ritalin, dat geeft je grafiek ook aan.
En ja,... ik weet wat Concerta/Ritalin is... ligt hier in ruime mate in de kast.

Als Regenboog ECHT om zijn klanten / patienten geeft biedt hij het spul aan tegen normaal en niet het dure "zelfbereidingstarief" , want dat is waar de verzekeraars een probleem mee hebben.

Conny79
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 nov 2015 19:16

Re: Methylfenidaat 25mg retard, Regenbook apotheek.

Ongelezen bericht door Conny79 »

Er moet toch een manier zijn om deze middelen vergoed te krijgen,want dit gaat over de rug van de patiënten!En mi moeten dat er velen zijn aangezien bv PsyQ deze medicijnen aanbeveeld aan ADHD cliënten.Ik heb al vele verzekeraars gebeld,net als vorig jaar en het jaar daarvoor,helaas zonder resultaat.Ook van diverse instanties weinig reactie zoals Impuls ea.

Conny79
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 nov 2015 19:16

Re: Methylfenidaat 25mg retard, Regenbook apotheek.

Ongelezen bericht door Conny79 »

Ps,ook al een mail gestuurd naar de Regenboogapotheker,maar deze reageert laat of helemaal niet!Wat ik ook niet klantvriendelijk vindt!

mrrichard
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2015 16:33

Re: Methylfenidaat 25mg retard, Regenbook apotheek.

Ongelezen bericht door mrrichard »

Helaas zie ik nu pas dat er meerdere reacties zijn geweest sinds ik de laatste keer op dit forum heb gekeken. (Ik heb blijkbaar een notificatie-email over het hoofd gezien.)

Ik denk niet dat het zin heeft om te blijven discussiëren over het afgiftepatroon van Concerta ten opzichte van Regenboog-apotheek. Ik slik nu de tabletten van de Regenboog-apotheek. Er wordt vermeld dat de afgifte geleidelijk is in 6 uur tijd. Dat lijkt te kloppen, want na een uur of zes raakt het inderdaad uitgewerkt bij mij. Hoe de grafiek eruit ziet, weet ik niet, maar hij zal dus anders zijn want Concerta werkt ongeveer 10 uur... Qua dosering is Concerta sowieso geen optie voor mij, want de laagste dosering is voor mij te hoog. Met de tabletten van de Regenboog-apotheek kan ik heel nauwkeurig doseren en timen.

Het gaat mij om iets heel anders en dat is dat dit alles zeer slecht geregeld is! Als het medicijn van de Regenboog-apotheek duurder is dan andere (vergelijkbare?) medicijnen - waarvan ik niet weet of het zo is - dan lijkt het volgende mij logisch:

- Een patiënt probeert eerst een goedkopere variant uit en pas als dat niet goed werkt, kan een duurder medicijn worden geprobeerd. Als patiënt zich dan wel zeer veel beter voelt, is aangetoond dat het noodzakelijk is.

- Het is redelijk dat niet alle medicijnen vergoed worden. Maar als ik voor een duurder medicijn 'kies' (tussen aanhalingstekens, want een arts schrijft medicijnen voor), is het toch normaal dat ik alleen het verschil in prijs tussen de dure en goedkope variant betaal? Nu wordt er in dat geval niets meer vergoed.

- Ik ben niet bekend met de prijzen van de medicijnen. Ik voel me nu alleen goed bij de medicijnen van de Regenboog-apotheek en ik kan de rekening zelf betalen. Misschien is het dure zelfbereidingstarief inderdaad niet klantvriendelijk. Dat kan ik niet beoordelen. Maar dan denk ik: dat is toch de marktwerking die de overheid wil? Als ik de enige bakker ben, kan ik mijn brood ook verkopen voor 10 euro per brood. Het zal echter niet lang duren voordat er een andere bakker in de straat zit en ik mijn prijzen moet verlagen. Dus waar blijft de andere apotheek die ook langwerkend Ritalin maakt in zo veel doseringen? Wie steekt zijn nek uit en raakt ook verwikkeld in rechtszaken?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Methylfenidaat 25mg retard, Regenbook apotheek.

Ongelezen bericht door bprosman »

Als ik de enige bakker ben, kan ik mijn brood ook verkopen voor 10 euro per brood.
Exact de marktwerking, de verzekeraars wensen dat hoge tarief niet te betalen en de rechter geeft ze gelijk. Misschien wil de maker van Concerta iets doen met zijn doseringen.

mrrichard
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2015 16:33

Re: Methylfenidaat 25mg retard, Regenbook apotheek.

Ongelezen bericht door mrrichard »

bprosman, ben jij apotheker? Je laat in je bericht van 21 nov 2015 weten dat je de medicijnen in "ruime mate in de kast" hebt liggen. Wat is jouw belang? Tot nu toe heb je met geen enkele opmerking blijk gegeven het belang van patiënten te dienen of begrip te hebben voor hun positie. Je levert alleen commentaar, gaat niet inhoudelijk in op onze reacties en geeft onjuiste of onvolledige informatie.

Je schrijft dat de marktwerking ervoor zorgt dat verzekeraars het hoge tarief van de Regenboog apotheek niet wensen te betalen. Wat zijn die tarieven dan? Ik lees op internet juist dat het aantal medicijnen dat door de Regenboog apotheek bereid wordt te groot is en te sterk toeneemt. De vraag is dus groot en de prijs is niet te hoog, want de afname neemt toe. Devloes laat op 11 sep 2015 ook weten dat er vrijwel geen bereidende apotheken meer zijn door de hoge kosten die dat met zich meebrengt.

Ik ben een patiënt en heb simpelweg de medicijnen nodig die de Regenboog apotheek bereidt. "Misschien wil de maker van Concerta iets doen met zijn doseringen." Als jij apotheker bent, regel jij het dan? En zo lang dat niet zo is, steun je zo lang de Regenboog apotheek omdat er patiënten zijn die nu afhankelijk zijn van medicijnen die door deze apotheek worden bereid? Ik ga deze discussie staken, want ik vind het niet zinvol meer.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Methylfenidaat 25mg retard, Regenbook apotheek.

Ongelezen bericht door bprosman »

bprosman, ben jij apotheker? Je laat in je bericht van 21 nov 2015 weten dat je de medicijnen in "ruime mate in de kast" hebt liggen. Wat is jouw belang?
Een familielid die het gebruikt (heeft) en ruime ervaring heeft met korte en lange afgifte.
Soms is een uitleg zo eenvoudig.

http://www.pw.nl/nieuws/nieuwsberichten ... or-rechter
De Inspectie zal ook handhaven op het verbod voor de Regenboog Apotheek om reclame te maken voor een ongeregistreerd geneesmiddel. Door de promotie van methylfenidaat op haar website en door mailings aan huis- en verslavingsartsen zou de apotheek volgens de rechter bovendien de vraag naar het geneesmiddel hebben opgevoerd.
Tja als je inkomsten teruglopen ga je als apotheker een markt creeren. Mijn belang is dat Paul Harder die het zo goed voor heeft met zn patienten gewoon ook zijn eigen broekzak aan het spekken is/was en vooral een commercieel belang heeft.

Conny79
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 nov 2015 19:16

Re: Methylfenidaat 25mg retard, Regenbook apotheek.

Ongelezen bericht door Conny79 »

Jammer idd dat je alleen negatief commentaar achterlaat!Het schijnt eerder zo te zijn dat de fabrikanten
bang zijn voor hun riante inkomsten tov de Regenboog methylfenidaat!En de patiënten zijn de dupe!Aankomend jaar vergoedt de VGZ-groep deze nog wel!!!!

Gesloten