LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Salland _ ENO weigert mijn ziekenhuis rekening te betalen

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Corrien7
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 dec 2015 13:09

Salland _ ENO weigert mijn ziekenhuis rekening te betalen

Ongelezen bericht door Corrien7 »

Verzekerde was op april 2014 in België op vakantie en voelde mij heel naar worden, het leek of het hart ging stilstaan met tussen poses, was zeer beangst en belde Salland, daar vertelde ze dat patiënt naar de huisarts moest gaan. Nergens een huisarts te vinden welke hij kon verstaan in dat Franse gehucht. Verzekerde besloot de verzekering te informeren dat hij naar Leuven ziekenhuis zou gaan. Hij melde dit per email
In het ziekenhuis gaf hij op dat hij in NL verplicht verzekerd was bij Salland maar geen kaartje had ontvangen.
Volgens hem werd daar wel nota van genomen en hij kon gewoon voor het onderzoek gaan. Telefonisch leek er geen vuiltje aan de lucht bij het Salland alarm lijn en emails.
Behalve toen de rekeningen kwamen. Bij elkaar ca. €4200 hiervan werd €1700 betaald. De rest werd aan verzekerde gefactureerd met de mededeling dat dit niet betaald word omdat het ziekenhuis aan hem en niet aan Salland gefactureerd had. Wel betaalde Salland dus een deel.
Hij ging er vanuit dat hij verplicht verzekerd was en nergens naar om hoefde te kijken bij ernstige klachten.
Misschien heeft hij het niet allemaal goed begrepen, hij was nooit ziek, deed nooit een beroep op welke subsidie of uitkering ooit.
Nu is hij intussen 70 jr oud, met een zeer onregelmatige hartslag, neem geen voorgeschreven pillen meer en ga ook niet meer naar de vervolgonderzoeken, alles vanwege angst. Ik ben zelfs ondergedoken wegens deurwaarder dreiging. Hij heb veel slapeloze nachten sindsdien. Ben over de grens gaan wonen in Duitsland wegens financiële problemen waar hij niet uit kan komen. Hij weet geen raad, wie kan hem adviseren, na tientallen emails met Salland en het UZ Leuven nog steeds de dreiging van deurwaarder. En een weigerende SALLAND ENO verzekeraar.
Laatst gewijzigd door Corrien7 op 28 dec 2015 11:10, 2 keer totaal gewijzigd.

mh73

Re: Salland _ ENO weigert mijn ziekenhuis rekening te betalen

Ongelezen bericht door mh73 »

U had geen pasje bij u van de verzekering? Hoe moet het Belgische ziekenhuis dan declareren bij de zorgverzekering, als de gegevens niet bekend waren?

Ik lees op de website van Salland dit: De zorgverlener die u zorg verleent, zal meestal niet door ons gecontracteerd zijn. De vergoeding is dan gelijk aan de vergoeding die u van ons zou krijgen voor die zorg door niet-gecontracteerde zorgverleners in Nederland.

Dus waarschijnlijk wordt sowieso niet alles vergoed. Als daarbij ook het eigen risico nog niet was aangebroken, komt dat er ook nog bij.

In de voorwaarden van Salland (maar dat zal bij andere zorgverzekeraars niet anders zijn denk ik) lees ik dat er wel bepaalde eisen zijn vastgesteld waaraan een nota moet voldoen. Misschien is dat het probleem geweest, bijvoorbeeld ook vanwege het ontbreken van de gegevens van de pas van de zorgverzekering? Dat is ook wel een stukje eigen verantwoordelijkheid, tegenwoordig moet je je in elk ziekenhuis je identiteit en zorgverzekering driedubbel laten controleren.

Verdere problemen zijn natuurlijk niet aan Salland te wijten. Was er niemand in de familie, kennissenkring die kon adviseren, helpen in deze kwestie? Waarom niet vragen om een betaalregeling of iets dergelijks? Op deze manier worden de gezondheids- én financiële problemen alleen maar groter.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Salland _ ENO weigert mijn ziekenhuis rekening te betalen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Dus in plaats van aan uw eigen betalingsverplichting te voldoen bent u van mening dat ongeacht wat voor verzekering u heeft alles betaald dient te worden door de verzekeraar?

U moet gewoon in gesprek gaan met Salland en uitvinden wat u moet betalen en waarom. Dan moet u gewoon een betalingsregeling aanvragen als het bedrag te hoog is en u laten informeren over enige andere kosten.

Neem volgend jaar een restitutiepolis en buitenlanddekking (indien nodig) om dit soort verrassingen te voorkomen.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Salland _ ENO weigert mijn ziekenhuis rekening te betalen

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

1. U heeft recht op 100% kostprijs vergoeding MITS u een aanvullende verzekering heeft.
Zie http://www.salland.nl/document/algemene ... pdf,pagina 56.
("Spoedeisende zorg
U heeft recht op vergoeding van spoedeisende zorg. Het moet gaan om zorg die valt onder de dekking van de basisverzekering, maar die niet volledig vanuit de basisverzekering wordt vergoed.")

2.En anders misschien een reisverzekering?

3.En nòg een andere mogelijkheid volgens deze voorwaarde:
"Lid 4 De verzekerde die woont of verblijft in een ander EU/EER-land of verdragsland dan Nederland, heeft naar keuze:
- aanspraakopdevergoedingvankostenvoorzorgvolgensdewettelijkeregelingvandatland op grond van de bepalingen van de EU-sociale zekerheidsverordening of het desbetreffende verdrag;
Dit betekent dat u moet overleggen met Leuven of het mogelijk is de zorg die u gekregen heeft, achteraf nog onder te brengen onder het Belgische Ziekenfonds. In dat geval zou u zelf geen rekening gekregen hebben.

4. U kunt ook nog in beroep gaan bij de SKGZ ( ombudsman zorgverzekeringen)

Corrien7
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 dec 2015 13:09

Re: Salland _ ENO weigert mijn ziekenhuis rekening te betalen

Ongelezen bericht door Corrien7 »

Er was geen pasje uitgereikt, was blijkbaar nooit aangekomen, wel waren de gegevens bekend. Ook was er telefonisch contact met de verzekeraar. Als je tijdens verblijf zoals bv een vakantie of bezoek ergens anders ziek wordt heb je ook recht op hulp. Dit was telefonisch bevestigd. De gegevens waren aan het ziekenhuis meegedeeld. Maar er waren meer zaken welke fout liepen. Er was ook een reisverzekering afgesloten. Het verblijf in België was tijdelijk. Op dit moment wordt er met de verzekeraar onderhandelt, wij rekenen op een goede afloop. Zo niet dan volgt er meer berichten hier.

Corrien7
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 dec 2015 13:09

Re: Salland _ ENO weigert mijn ziekenhuis rekening te betalen

Ongelezen bericht door Corrien7 »

Afgelopen week contact geweest met Salland. Uitslag was wij betalen niet, gewoon keihard dus.
De procedure met betrekking tot de ziekmelding. Verzekerde had zowel een reis als zorgverzekering bij SALLAND ENO. Spijt achteraf natuurlijk.
Het begon zo, verzekerde voelde zich erg ziek en dacht dat hij doodging in zijn stacaravan in België. Verz. dacht alles in orde zocht een dokter, maar die sprak alleen frans, dus oplossing was het ziekenhuis benaderen, die adviseerde dus om te komen vanwege de ernst, de ernst werd via de telefoon bepaald, en afspraken werden gemaakt. De klachten waren aan het hart, zeer onregelmatig en soms stond het hart stil voor 3 seconden, bloeddruk zeer laag, en persoon zeer duizelig kon niet of nauwelijks opstaan. Had al uren voorheen op de grond gelegen.
Aanmelding in UZ Leuven, bij de receptie, informatie gegeven alsmede de naam van verzekeraar SALLAND. Alles verliep goed in België. Er werden ca. 4 medicijnen voorgeschreven. Ook werd vermeld dat er weer een controle en verder onderzoek moest volgen.
Aanmelding aan Salland via wat simpele handelingen die liepen deels per telefoon en email, aan de alarmlijn en aan het kantoor Salland. Email als antwoord, je bericht wordt binnen een aantal dagen beantwoord, leek wel wat lang, dus er werd getelefoneerd en gevraagd of er dekking was als je in België bent. Antwoord ja hoor meneer alles is gedekt door beide polissen.Zonder zorgen dacht verzekerde dus.
Daarna werden de rekeningen welke vanaf het ziekenhuis naar verzekerde gestuurd, de verzekerde stuurde deze aan Salland. Salland reageerde dat zij niet betalen omdat de rekening aan patiënt zijn naam was gefactureerd, dit na vele weken dus. Na veel heen en weer gebel alsmede vele emails, ca 5cm dik konden partijen er niet uitkomen, er werd slechts een klein deel van €1700 betaald, de rest 2400 dus niet.
Verzekerde melde telkenmale voordat hij voor controle en onderzoek ging of dat hij de bekandeling cq onderzoek in NL of gewoon in België kon laten voortzetten, antwoord kan gewoon in België. Na zeer veel drama was hospitaal bereid om de facturen aan verzekeraar Salland over te zetten en naar Salland in te zenden. Ook werd gevraagd voor medische gegevens door SALLAND, tot twee maal zou dit niet aangekomen zijn, terwijl het aan een persoon bij SALLAND gericht was. Verzekerde was beschuldigt op het niet inzenden van het medische dossier, er was aan hem verteld dat dit niet verplicht was. Maar werkte er wel aan mee. Verzekerde is ca 71 jr oud en had alle vertrouwen dat hij alles goed gedaan had. Verzekerde had in zijn leven nog nooit een eis aan een zorgverzekeraar gedaan, hij was immers nooit ziek. Wist derhalve ook weinig van procedures etc af. Is er misschien raad voor hem, wel heeft hij een klacht bij verzekeraar SALLAND neergelegd, maar hij voelt dat het zoiets is als dat de slager zijn eigen vlees keurt. Gaarne reacties en raad.
Laatst gewijzigd door Corrien7 op 27 dec 2015 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Dozo
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 nov 2015 17:32

Re: Salland _ ENO weigert mijn ziekenhuis rekening te betalen

Ongelezen bericht door Dozo »

Het wordt zo een nogal warrig verhaal. Eerst heb je het over jezelf, nu over een "verzekerde" alsof je het verhaal voor een derde verteld.

Corrien7
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 dec 2015 13:09

Re: Salland _ ENO weigert mijn ziekenhuis rekening te betalen

Ongelezen bericht door Corrien7 »

Dozo schreef:Het wordt zo een nogal warrig verhaal. Eerst heb je het over jezelf, nu over een "verzekerde" alsof je het verhaal voor een derde verteld.
Een deel is door verzekerde geschreven en ik help ook daarbij. Verzekerde heeft niet steeds toegang tot internet. Ik help deze persoon graag omdat ik zie dat hij hulp nodig heeft.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Salland _ ENO weigert mijn ziekenhuis rekening te betalen

Ongelezen bericht door kokka »

ik vind het een heel raar verhaal.
Met mensen die naar het buitenland verhuizen omdat ze de financiële rommel niet meer aan kunnen die ze zelf gemaakt hebben, vanwege 1 rekening van een paar duizend zal dit wel niet zijn, heb ik weinig op.
misschien moet de verzekerde ook maar het Duitse radar forum raadplegen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Salland _ ENO weigert mijn ziekenhuis rekening te betalen

Ongelezen bericht door moederslink »

Dozo schreef:Het wordt zo een nogal warrig verhaal. Eerst heb je het over jezelf, nu over een "verzekerde" alsof je het verhaal voor een derde verteld.
Corrien7 schreef:Een deel is door verzekerde geschreven en ik help ook daarbij. Verzekerde heeft niet steeds toegang tot internet. Ik help deze persoon graag omdat ik zie dat hij hulp nodig heeft.
Het ging toch over uzelf? :roll:
Uit de OP:
Corrien7 schreef:Ik was op april 2014 in België op vakantie en voelde mij heel naar worden, het leek of mijn hart ging stilstaan met tussen poses. Ik was zeer beangst en belde Salland, daar vertelde ze dat ik naar de huisarts moest gaan. Nergens een huisarts te vinden welke mij kon verstaan in dat Franse gehucht.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Salland _ ENO weigert mijn ziekenhuis rekening te betalen

Ongelezen bericht door Brahms »

Corrien7 schreef: ......Nu ben ik intussen 70 jr oud, met een zeer onregelmatige hartslag, neem geen voorgeschreven pillen meer en ga ook niet meer naar de vervolgonderzoeken, alles vanwege angst. Ik ben zelfs ondergedoken wegens deurwaarder dreiging. Ik heb veel slapeloze nachten sindsdien. Ben over de grens gaan wonen in Duitsland wegens financiële problemen waar ik niet uit kan komen. Ik heb geen raad, wie kan mij adviseren, na tientallen emails met Salland en het UZ Leuven nog steeds de dreiging van deurwaarder. En een weigerende SALLAND ENO verzekeraar.........
- Even voor de beeldvorming, u schrijft in de "ik vorm", dus de lezers nemen aan dat u ook Corrien7 bent.
- Neem geen voorgeschreven pillen meer, dit likkt me niet zo slim im uw situatie.
- Bezoek geen vervolgonderzoeken, dat lijkt me niet verstandig.
- U bent ondergedoken, voor een schuld van iets meer dan 2000 euro ?
- Verhuist naar Duitsland, verhuizen kost veel meer dan 2000 euro.

Verder denk ik dat Salland de maximale vergoeding heeft uitgekeerd waar u recht op heeft. Niet alle kosten worden vergoed, daarbij komt nog dat u een eigen risico heeft op de zorgverzekering, en waarschijnlijk ook een eigen risico op de reisverzekering.
Dat zorg in het buitenland wordt aangeboden is duidelijk, of alles vergoed wordt is altijd even de vraag.
Lees hiervoor de polisvoorwaarden van uw verzekeringen door. Als alles goed is, is de vergoeding conform deze voorwaarden.

Corrien7
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 dec 2015 13:09

Re: Salland _ ENO weigert mijn ziekenhuis rekening te betalen

Ongelezen bericht door Corrien7 »

De ik vorm. Even voor de duidelijkheid, zowel de patiënt als ondergetekende zijn geen van beide schrijvers maar komen uit de bouw-wereld waar meer gewerkt dan geschreven werd. De patient heeft zelf nauwelijks toegang tot internet. Daarom schrijf ik namens hem en soms schrijft hij zelf ook. Dat kan helaas verwarring opleveren merken wij. Daarom even wat tekst aanpassingen gedaan, sorry voor het misverstand.
Op het onderwerp terug te komen.
Er was een normale zorgverzekering met de normale eigen risico
Aanvullend een reisverzekering bij de zelfde maatschappij Salland afgesloten.
Patiënt was op het moment van het ziek voelen in België in een vakantie verblijf.
Bij de opname/bezoek werd de admin van het ziekenhuis gemeld dat Salland de verzekeraar is. Polis nr werd ook vermeld.
Bij de conditie van de patiënt was het dringend noodzakelijk om medische hulp te ontvangen, de klachten waren een zeer lage hartslag soms 31 slagen p/m en soms stilstand van 3 seconden.
Verzekering in kennis gesteld per telefoon en email. Er was geen bezwaar eerste hulp kan overal met name in lidlanden.
Na het bezoek en opname moest verzekerde onder behandeling blijven en verdere onderzoeken ondergaan.
Hierover is contact geweest met Salland en daar werd verteld dat vervolg onderzoeken cq behandelingen gewoon daar kunnen plaatsvinden.Patiënt was steeds in België.
Steeds was er contact met verzekeraar over het verloop, de patiënt hield verzekeraar dus op hoogte.
Wat ziekenhuis en verzekeraar doen draagt verzekerde geen kennis van.
Tijdens alle onderzoeken en procedures werd verzekerde nooit verteld dat de onderzoeken of behandelingen niet waren toegestaan of gestopt moesten worden.
De eerste rekeningen werden ingezonden door verzekerde, daarna verzocht verzekerde het ziekenhuis de rekeningen rechtstreeks aan verzekeraar te verzenden.
Verzekerde weet totaal niet waar hij gefaald zou hebben, nooit is hij terecht gewezen, niet door ziekenhuis en niet door verzekeraar.
De verzekeraar had twee maal de medische informatie aan Salland verzonden, volgens Salland nooit aangekomen, terwijl het zelfs ook nog aan een persoon binnen Salland gericht was. Dus tweemaal lagen de medische gegevens op straat. De derde maal kwam het wel aan. De zending van de gegevens waren volgens Salland noodzakelijk.

De verhuizing naar Duitsland was gratis, daar verzekerde geen meubels e.d. in bezit had, huurde gemeubileerd in Nederland.

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: Salland _ ENO weigert mijn ziekenhuis rekening te betalen

Ongelezen bericht door Esceha »

Dit las ik op de site van Salland

Maximale tarieven niet-gecontracteerde zorg

Salland maakt met een groot aantal zorgverleners afspraken over zorg en de tarieven van zorg. Gaat u voor bepaalde zorg naar een zorgverlener met wie wij geen afspraken hebben gemaakt? Er kunnen dan maximumtarieven gelden. In de tarievenlijst staan de maximumtarieven per zorgsoort. Zijn de tarieven van de niet-gecontracteerde zorgverlener hoger dan onze maximumtarieven? Het verschil is dan voor uw eigen rekening.

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: Salland _ ENO weigert mijn ziekenhuis rekening te betalen

Ongelezen bericht door Esceha »

Met het uitwijken naar Duitsland wordt het probleem alleen maar groter. Bij langdurig dan wel definitief verblijf zal de verzekering - zeer terecht - de onverhoopte medische kosten niet dekken.

hunk
Berichten: 29
Lid geworden op: 29 sep 2007 11:42

Re: Salland _ ENO weigert mijn ziekenhuis rekening te betalen

Ongelezen bericht door hunk »

Het is wettelijk geregeld dat bij spoedeisende medische hulp deze volledig dient te worden vergoed door de verzekering,ook als het geen gecontracteerde zorg betreft, bovendien had u ook nog een reisverzekering afgesloten.
Uw zorgverzekeraar komt op mij over als zeer onbetrouwbaar.
Laat u niet gek maken wat anderen schrijven maar weiger gewoon om te betalen en laat de zaak gewoon voor de rechter komen.
Een deurwaarder kan pas komen als er een uitspraak van de rechter is.
,

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Salland _ ENO weigert mijn ziekenhuis rekening te betalen

Ongelezen bericht door Brahms »

Mijn eerdere advies blijft dus staan

Lees polisvoorwaarden zorgverzekering
Lees polisvoorwaarden reisverzekering

Eigen risico en vergoedingen moeten dan duidelijk zijn.

Corrien7
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 dec 2015 13:09

Re: Salland _ ENO weigert mijn ziekenhuis rekening te betalen

Ongelezen bericht door Corrien7 »

Brahms schreef:Mijn eerdere advies blijft dus staan

Lees polisvoorwaarden zorgverzekering
Lees polisvoorwaarden reisverzekering

Eigen risico en vergoedingen moeten dan duidelijk zijn.
Zorgverzekering polisvoorwaarden pas één jr na afsluiten ontvangen, zorgpasje na 2x vragen, iets ging dus niet goed.
Eigen risico ca 280 p'/j maar geen €2400

Corrien7
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 dec 2015 13:09

Re: Salland _ ENO weigert mijn ziekenhuis rekening te betalen

Ongelezen bericht door Corrien7 »

hunk schreef:Het is wettelijk geregeld dat bij spoedeisende medische hulp deze volledig dient te worden vergoed door de verzekering,ook als het geen gecontracteerde zorg betreft, bovendien had u ook nog een reisverzekering afgesloten.
Uw zorgverzekeraar komt op mij over als zeer onbetrouwbaar.
Laat u niet gek maken wat anderen schrijven maar weiger gewoon om te betalen en laat de zaak gewoon voor de rechter komen.
Een deurwaarder kan pas komen als er een uitspraak van de rechter is.
,
Bedankt, vele schrijver proberen de verzekerde een angst aan te praten. Nogmaals er was overleg er was goedgekeurd en ook de vervolgonderzoeken waren toegelaten. Er werd zelfs gezegd dat België en ook Duitsland de bedragen voor medische hulp veel lager ligt dan in NL. Dit waren de woorden van een dame van SALLAND ENO. Wij geloven ook niet dat alle 70+ ers alle verzekeringsvoorwaarden kennen. Daarbovenop zou men zeggen, er kon toch wel even gewaarschuwd worden door zowel ziekenhuis als SALLLAND of niet?

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Salland _ ENO weigert mijn ziekenhuis rekening te betalen

Ongelezen bericht door vroem »

uit recent onderzoek door de NZA is gebleken dat gemiddeld meer dan 20% van telefonisch gestelde vragen door medewerkers van verzekeraars verkeerd worden beantwoord. Dingen die niet zwart op wit staan worden beschouwd als zijnde niet gezegd. is verzekeraars standpunt, niet het mijne. Dus alleen zaken die zwart op wit staan , bv in wetgeving, zijn van toepassing.

daarnaast ben ik er redelijk van overtuigd dat in dit verhaal niet alles verteld wordt. Ook al zou het kosteloos zijn, ik vind het een vreemd verhaal naar het buitenland te emigreren voor een wellicht nog foute nota ook, mede gezien het leeftijdsverhaal wat er bij speelt.
Emigreren (echt emigreren) kost altijd meer om uit te pluizen (andere regels en zo, aanmelden hier en daar) dan iets dergelijk
s regelen (of laten regelen want nu worden ook derden ingeschakeld).

Zou persoonlijk juridische hulp inschakelen in een dergelijke discussie.

en lees nog even het antwoord van Mathilde terug, staat eigenlijk alles in, en ook wat er nog gedaan kan worden.
Zou voor de tussentijd gewoon een betaalregeling overeen trachten te komen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Salland _ ENO weigert mijn ziekenhuis rekening te betalen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Corrien7 schreef:
hunk schreef:Het is wettelijk geregeld dat bij spoedeisende medische hulp deze volledig dient te worden vergoed door de verzekering,ook als het geen gecontracteerde zorg betreft, bovendien had u ook nog een reisverzekering afgesloten.
Uw zorgverzekeraar komt op mij over als zeer onbetrouwbaar.
Laat u niet gek maken wat anderen schrijven maar weiger gewoon om te betalen en laat de zaak gewoon voor de rechter komen.
Een deurwaarder kan pas komen als er een uitspraak van de rechter is.
,
Bedankt, vele schrijver proberen de verzekerde een angst aan te praten. Nogmaals er was overleg er was goedgekeurd en ook de vervolgonderzoeken waren toegelaten. Er werd zelfs gezegd dat België en ook Duitsland de bedragen voor medische hulp veel lager ligt dan in NL. Dit waren de woorden van een dame van SALLAND ENO. Wij geloven ook niet dat alle 70+ ers alle verzekeringsvoorwaarden kennen. Daarbovenop zou men zeggen, er kon toch wel even gewaarschuwd worden door zowel ziekenhuis als SALLLAND of niet?
Laat mij u er even op wijzen dat wat "hunk" schrijft onzin is. Een deurwaarder of andere incasserende instantie kan en zal worden ingeschakeld nog lang voor er een rechter aan te pas komt, daar kunt u op rekenen. Daarnaast is spoedeisende hulp helemaal niet 100% per wet vergoed ongeacht de omstandigheden, zoals hunk doet klinken. Dat klopt gewoon niet.

Als u weigert te betalen en verder geen actie onderneemt zal de zorgverzekeraar u vanzelf voor het gerecht dagen, met alle exta kosten die daarbij komen voor uw rekening. Als u slim bent vraagt u om een betaalregeling en kijkt u die polis eens haarfijn door.

Naar alles wat hier tot nu toe gezegd is lijkt mij duidelijk dat hier sprake is van een betalingsverplichting, dus kom die gewoon na. Doe je dat niet zal je later een nog veel hogere rekening met een boel extra kosten erbij krijgen, gaan ze na een vonnis beslag leggen en ben je veel verder van huis.

Gesloten