LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verhoging zorgverzekering per 01-01-2008 en no-claim is weg?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
berggerard
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2007 14:49

Verhoging zorgverzekering per 01-01-2008 en no-claim is weg?

Ongelezen bericht door berggerard »

Zojuist gelezen dat er een Verhoging zorgverzekering per 01-01-2008 aan zit te komen en dat terwijl de no-claim van 250 euro weg is? Nu vraag ik mij af hoe dit kan?

Ik heb hier het idee bij dat ik zwaar in de **** wordt genomen.

Wie weet een antwoord waar het op gebasseerd is deze verhoging terwijl de no-claim weg gaat?


Gerard.

tgv2
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 dec 2005 15:14

Re: Verhoging zorgverzekering per 01-01-2008 en no-claim is weg?

Ongelezen bericht door tgv2 »

De invoering van de no-claim in 2006 leverde een premieverhoging op van ongeveer € 80 per persoon. Een premieverlaging bij de afschaffing levert dus geen € 250 op.

pele
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:53

Re: Verhoging zorgverzekering per 01-01-2008 en no-claim is weg?

Ongelezen bericht door pele »

Volgens mij gingen we met de invoering van de no-claim iets van €20 per maand meer betalen per persoon zodat als je een heel jaar geen kosten maakte je die €255 terug kreeg. Dus als dit nu vervalt en je gaat meer premie betalen en een eigen risico van €150 krijgen, dan word je mijns inziens flink genaaid

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Verhoging zorgverzekering per 01-01-2008 en no-claim is weg?

Ongelezen bericht door SJZ »

Volgens mij gingen we met de invoering van de no-claim iets van €20 per maand meer betalen per persoon
Nee, de premie ging iets van € 91 omhoog. De GEMIDDELDE teruggaaf op de no-claim is echt geen € 255, maar ongeveer € 91 (er zijn nl. ook veel mensen die niets of minder dan € 255 terugkregen).

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Verhoging zorgverzekering per 01-01-2008 en no-claim is weg?

Ongelezen bericht door testcase »

@topicstarter

volg je de politiek niet en lees je geen kranten. Het is al 2 jaar een intensief onderwerp van discussie tussen de politieke partijen. Op de VVD na wilden zo'n beetje alle partijen af van de noclaim, in het bijzonder de PvdA. Had eerst effe gegoogled voordat je deze vraag op het forum stelt.

juuldijk
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 jun 2007 12:07

Re: Verhoging zorgverzekering per 01-01-2008 en no-claim is weg?

Ongelezen bericht door juuldijk »

De zorgverzekering is twee jaar geleden bewust iets duurder in de markt gezet in vergelijking met de ziekenfonds. Dit vanuit de gedachte: in een keer 500 euro per jaar extra vragen geeft problemen. We gaan het in stapjes doen dan krijgen we minder klachten. Dit ligt niet aan de verzekeraars maar aan de overheid.

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: Verhoging zorgverzekering per 01-01-2008 en no-claim is weg?

Ongelezen bericht door Sunbow »

Ondanks dat ik WEL gegoogeld heb snap ik het ook niet meer.

Met de invoering van dit rampensysteem is iedereen +/- 80-90 euro per jaar meer gaan betalen om de teruggave van de no-claim te kunnen financieren.

Nu er geen no-claim hoeft te worden terugggeven zou de premie dus met 80-90 euro OMLAAG kunnen?

Hoe zit het met de 150 euro eigen risisco. Vallen daar ook medicatie bij chronische ziekte, huisartsenbezoek, kraamorg onder (laatste 2 vielen niet onder de no-claim). Of is hier nog geen besluit over genomen.

Zou anders een dure grap worden: de 1e 150 aan medicatie zelf betalen + een hogere ziektekostenpremie betalen.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Verhoging zorgverzekering per 01-01-2008 en no-claim is weg?

Ongelezen bericht door tienepien »

Mjah.. ook chronisch zieken gaan er dus duidelijk op achteruit, zowel meer premie betalen als altijd 150 euro aan eigen risico betalen...

Maar gelukkig is het nu wel solidair :roll:

guus100
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 jun 2007 13:12

Re: Verhoging zorgverzekering per 01-01-2008 en no-claim is weg?

Ongelezen bericht door guus100 »

De overheid heeft ons eerst een te duur systeem opgelegd, met de bedoeling om de stijgende medische kosten voor de toekomst (zie America) te laten dragen door de burgers. Op deze manier is de schuld doorgeschoven naar de verzekeraars.

Martin A
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2007 13:37

Re: Verhoging zorgverzekering per 01-01-2008 en no-claim is weg?

Ongelezen bericht door Martin A »

Ik vraag mij nu af, als Europiaan! waar gaat dit alles heen! ik schaam mij om nog nederlander te zijn! Ik voel me europiaan, en zou ook zodanig mij willen verzekeren in een ander land dan Nederland! Is dit mogelijk is mijn vraag! EUROPA 1 TOCH???? jajaja... als het de heren in den Haag Uitkomt wel! Nederland word verlochend !
Wie kan mij helpen aan adressen van belgiesche maatschappijen, of Duitse zou ook geen probleem zijn.

Groeten,
Martin

The Voice
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 mar 2004 11:09

Re: Verhoging zorgverzekering per 01-01-2008 en no-claim is weg?

Ongelezen bericht door The Voice »

In de loop van de maand november worden de nieuwe premies van de basis en aanvullende verzekering weer bekend gemaakt, dan zullen we ook weten welk bedrag we maandelijks kwijt zijn.

Het schijnt zo te zijn dat er voor bepaalde groepen, bijvoorbeeld chronisch zieken, een uitzondering wordt gemaakt en dat zij een gedeelte terug kunnen vorderen van hun betaalde eigen risico.
Maar daarover is men volgens mij nog druk in discussie.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Verhoging zorgverzekering per 01-01-2008 en no-claim is weg?

Ongelezen bericht door Walter van V »

en let op wijzigingen in de voorwaarden van de AV`s!! geen premiestijging betekent niet per se ook dezelfde voorwaarden, andersom natuurlijk ook..

Menzis is bezig met (drastische??) wijziging van mn de Av voor tandartskosten. Of het eindelijk betere/fatsoenlijke voorwaarden worden??

Pastnetnie
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2007 11:53

Re: Verhoging zorgverzekering per 01-01-2008 en no-claim is weg?

Ongelezen bericht door Pastnetnie »

In de loop van de maand november worden de nieuwe premies van de basis en aanvullende verzekering weer bekend gemaakt, dan zullen we ook weten welk bedrag we maandelijks kwijt zijn.
Er is al onderzocht wat we meer kwijt zijn. Goed nieuws is het niet, maar zie hier:
http://www.verzekeringssite.nl/nieuws/a ... cfm?ID=590

[/quote]

The Voice
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 mar 2004 11:09

Re: Verhoging zorgverzekering per 01-01-2008 en no-claim is weg?

Ongelezen bericht door The Voice »

Met dank aan Ab Klink en de rest van de regering :(

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Verhoging zorgverzekering per 01-01-2008 en no-claim is weg?

Ongelezen bericht door kiz »

Ab Klink?
Sorry hoor... maar dit zorgstelsel is door Hoogervorst (VVD) ingevoerd!

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Verhoging zorgverzekering per 01-01-2008 en no-claim is weg?

Ongelezen bericht door Martin1976 »

De burger kan weer eens flink opdraaien voor de plannetjes die de overheid erdoor heen drukt, bij hoog en bij laag werd er volgehouden dat het niet duurder zou worden voor de burger, de feiten hebben wel anders uitgewezen... En dan de moeten de premies voor 2008 nog bekend worden gemaakt...

Gesloten