LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen extra bijbetaling bij aanschaf gehoorhangers

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
mrdummy
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 apr 2017 21:22

Geen extra bijbetaling bij aanschaf gehoorhangers

Ongelezen bericht door mrdummy »

Goed, ik zit in een vreemde tijd van 2016 en 2017.
Je hebt vast wel op TV gekeken naar reclamespotjes van Beter horen, SpecSavers, en nog paar namen die laatste tijd ook gehoorhangers gaan verkopen.

En ze komen allemaal ineens met een aanbieding: wij betalen 25% van de bijbetaling, dus je gehoorhangers zijn gratis! Geen eigen risico bijbetaling meer. Echt gratis.

Zulke acties hoor ik pas vanaf 2016. Niet eerder eigenlijk. Maar de nieuwe bedrijven zoals Beter Horen bestaan ook niet zo lang. Ik zit zelf bij oude bedrijf dat gehoorhangers doet. Eigenlijk een officiële audicien en die bestaat al tientallen jaren. Maar helaas, het heeft geen extra acties en dus klassieke 75%, bijbetalen én invloed op eigen risico. Zowat ouderwets dus.

Hierdoor krijg je wel ongelijkheid in vergoedingen gehoorhangers en daar word ik eerlijk gezegd niet heel blij mee. De ene dat bij oude audicien blijft omdat het vriendelijke mensen heeft en altijd helpt moet wel honderden euro's meer betalen dan iemand die bij nieuwe audicien dat niet zo lang bestaat, hoeft opeens geen cent betalen en krijgt dezelfde gehoorhangers.

Ik weet dat het mijn keuze is, maar als ik geld wil besparen zou ik eigenlijk naar andere audicien kunnen stappen. Maar deze dingen kunnen ook werken als lokmiddel dus ik weet niet wat er nog meer bijkomen of er alsnog kosten bij komen bij de nieuwe audiciens. Ook speelt kennis en advies een rol. Hans Anders en SpecSavers zijn van origineel bril verkopers maar doen sinds kort ook gehoorhangers. Maar ze kunnen wel meer "stunten" en beloven gratis gehoorhangers.

Ik heb dus geen kennis met nieuwe manier tegenwoordig en daarom wil ik even kijken of er wel eerlijke zaken worden gedaan, waarom 25% vervalt en waarom eigen risico niet ermee betrokken is. Waarom kunnen deze mensen wel en waarom anderen niet? Zo krijg je enorm grote verschillen en dat loopt al in honderden euro's. Rond 800 Euro totaal (bijbetalen + eigen risico) voor een gezond persoon dus voor 2x Cat3 gehoorhangers.

Maar het is niet de bedoeling dat we allemaal naar nieuwe audiciens overstappen. Graag wil ik horen naar anderen hoe ze van vinden van ongelijkheid in de wereld van gehoorhangers in Nederland. Het lijkt wel een nieuwe spelletje. Wat vind je er zelf van? Ik weet niet of Radar hiernaar kan kijken of alles wel eerlijk verloopt met al die geldbesparende snoepjes. Want 800 euro is veel geld.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen extra bijbetaling bij aanschaf gehoorhangers

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als u wilt dat Radar hier naar gaat kijken kunt u het beste contact met Radar opnemen, u zit nu op het forum.

En waarom andere aanbieders kunnen stunten? Iedereen is vrij om te kopen en als deze landelijke ketens afspraken hebben met zorgverzekeringen kunnen ze hard roepen. Maar het is maar de vraag of het echt gratis is, je zit altijd aan een maximum vergoeding. Het goedkoopste apparaatje is gratis, maar zodra er een aanpassing is, of een upgrade gaat de kassa lopen. Zojuist voor de gein even een check gedaan, met mijn verzekeringspakket kost een hoortoestel € 129,00 (eigen bijdrage). Het lijkt mij sterk dat de verkoper dit gaat vergoeden aan mij, dan zou er een enorme marge op moeten zitten. En gratis? Gratis bestaat niet. Zo lang het woordje gratis blijft opduiken, blijven ook fora zoals deze bestaan. De kleine lettertjes worden altijd vergeten.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geen extra bijbetaling bij aanschaf gehoorhangers

Ongelezen bericht door witte angora »

[Ongefundeerde beweringen verwijderd door Moderatie] Maar iemand die een goed gehooradvies wil, zal bij een echte audicien gaan winkelen. En dat kost geld, inderdaad. Maar dan heb je wel betere hoortoestellen die passen bij het specifieke gehoorverlies.

Verder ben ik het helemaal eens met NeoDutchio. Je ziet het bij brillen ook. Er is er 'eentje' die nu ineens stunt met brillen voor 19 euro. Wat ze er niet bij zeggen is dat het om de goedkoopste montuurtjes gaat en de allereenvoudigste glazen. Wil je een iets beter montuur: kassa, want die zijn echt niet afgeprijsd. Wil je ontspiegeling, hardere glazen, en noem maar op? Kassa, want ook die opties zijn echt niet afgeprijsd. Die 19 euro is een lokkertje, meer niet, ben je eenmaal in de winkel, dan wordt je vanzelf een montuur aangesmeerd dat net zo duur is als voorheen. En met gehoorapparaten gaat het exact zo. Alleen de allergoedkoopste is 'gratis'. Maar laat die allergoedkoopste voor de meeste mensen nu niet voldoen...
Laatst gewijzigd door Radar op 26 apr 2017 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd

stofzuigertje

Re: Geen extra bijbetaling bij aanschaf gehoorhangers

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zilveren Kruis raad Beter Horen & Hans Anders aan....... voor geen eigen risico, maar juist de groep die dit draagt heeft meestal zoveel ziekenhuis bezoek en medicijn gebruik dat ze daar nauwelijks voordeel van hebben!

Specsavers, tot 30 april gratis..... maar wel eigen risico en mijn schoonmoeder was 2x ziekenhuis + medicijngebruik dus als ze de 25% zelf niet hoeft te betalen en nu enkele maanden eerder op €385,-.....

Ze is tevreden en gezien de prijs verschillen.
Groot inkopen en je moet de markt veroveren dus krijg je dit.

En de brillen, ja ik weet dat Hans Anders in mijn woonplaats , ik ga liever niet naar deze, maar de eigenaar heeft een dochter in andere vestiging en daar kom ik al 9 jaren tevreden!
Ja, vader hoef ik niet maar zij doet het goed.....

Verder weet ik dat Specsavers de nu tijdelijk bril €19,- met glas op sterkte leverde.
Prima voor een zonnebril die niet krasvast of ontspiegeld hoeft te zijn......

Maar met de ogen test uit ziekenhuis na laser behandeling kan ik met die test prima bij de DA drogist iets bestellen.
Wel moet je afwachten wie de pootjes en neusje gaat buigen want dat is loterij.
Zelf buigen na warm maken met föhn is best te doen.
De meting daar sla ik over maar het kan dus voordelige bril voor €45,- en een leesbril van Action erbij....

Goedkoop is beperkt en dat ik schroefje verloor, omdat voor de leesbril ik links & rechts verschillende sterkte nodig had....
Gewoon 2 Action brillen gekocht, glazen gewisseld en dat overgebleven verkeerde.... prima pootjes en schroefjes......

Het hoeft niet veel te kosten maar ook de Action leesbril op maat buigen, even warm stoken en het lukte na iets meer tijd als de vakman!

Gesloten