LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem met Unive/Inkassier

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Probleem met Unive/Inkassier

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Ik ben tot 31 december 2017 verzekerd geweest bij Univé.
In februari 2018 kreeg ik van hen een brief waarin stond dat ze het jammer vonden dat ik was overgestapt, blablabla...het standaard briefje.

Een kleine 5 weken later viel er een brief op de mat van incassobureau Inkassier. Toen ik die opende zag ik tot mijn grote schrik van Univé mij een rekening stuurde van ruim 600 euro! Ik snapte er helemaal niets van, want ik had ná juli 2017 geen facturen meer ontvangen van hen. Ik heb het incassobureau meteen gebeld, alles uitgelegd en ze zouden het gaan uitzoeken.
Een week later ontving ik wederom een brief van Inkassier dat ze mijn dossier hadden gesloten.

Ik heb in augustus 2017 letsel opgelopen, dus ik wist wel dat er nog een nota zou moeten komen, ik had mijn eigen risico nog niet volledig gebruikt. Dat heb ik ook direct aangegeven, ook dat ik die kosten gewoon wil vergoeden, maar dat ik daarvoor wel de nota's van Univé nodig had. Ik kreeg een brief met daarop 5 declaratienummers en het bedrag er achter. Geen data, niet of het voor mij was of voor mijn man, heel vaag. Daarop heb ik Univé nogmaals om de originele nota's gevraagd, want aan een declaratienummer had ik niets.
Van Inkassier hoorde ik niets meer, maar van Univé ook niet meer! Tot begin augustus 2018. Ik werd gebeld. Ze hadden dus gewoon mijn nummer! Ik kreeg excuses aan de telefoon dat het allemaal zo raar was gelopen, ik vroeg nogmaals om de originele nota's, dat zou verstuurd worden, dan zou ik die betalen. Ik gaf ook nog aan dat het nooit 600 euro had kunnen zijn, het eigen risico is tot 385 euro.
Het zou goed komen volgens haar.....dus niet!
In plaats van de originele nota's, kreeg ik een uitdraai van hun systeem, met daarop al mijn behandelingen, ziekenhuizen en bedragen die zij aan de zorginstellingen hadden overgemaakt. Daar had ik dus ook niets aan.

In januari {?!} van dit jaar belde ineens Inkassier weer. Univé had een vordering van ruim 600 euro op mij. Daar gaan we weer...zucht....ik weer alles uitgelegd, en dat ik nog steeds, na bijna een jaar, geen nota's had ontvangen. Dit ook online ingediend. Daarna kreeg ik een mail van Inkassier dat zij Univé verzochten om alles aan te leveren zodat ze kunnen kijken wat er nou aan de hand is.
En weer duurde het weken voordat Univé de stukken aanleverde, en Inkassier heeft de vordering nu definitief gemaakt, mij ook hetgeen gestuurd dat Univé hen had gestuurd.
Een nota'? Nooit gezien, nog via de post, nog digitaal.
Het is een excel bestandje, aangemaakt in februari van dit jaar.

Totaal door u verschuldigd € 15816,67
Aan u teruggestort/uitbetaald € 614,50
Ontvangen bedragen € 15772,61
Totaal nog te voldoen € 658,56

Dit staat onderaan de pagina.
Er is nooit geld naar mij teruggestort door Univé, ik zou niet weten waarom. En het verschil in de bedragen is toch geen 658 euro? Of ben ik nou gek?
En hoe zit het nou met dat eigen risico? Dat kan toch nooit meer zijn dan 385 euro?
Dit hele verhaal is ook met de post naar Radar gestuurd, want Inkassier is nogal stellig in de eis.
Wat kan ik nog doen?

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Probleem met Unive/Inkassier

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Per omgaande die € 385 storten. Een verzekeraar stuurt nooit de nota’s door.

Had u wellicht een verhoogd eigen risico, of hebt u zorgkosten gehad waarvoor een eigen bijdrage betaald moest worden?

Of bent u bij een zorgverlener geweest die geen contract heeft met uw zorgverzekeraar?

15.816,67 - 15.773,61 = 44,06 + 614,50 = 658,56

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Probleem met Unive/Inkassier

Ongelezen bericht door Brainless »

U had kunnen inloggen bij Univé voor de originele nota's.
Heeft u geen mail gehad dat u moest betalen?

Ik krijg een mail als ik wat moet betalen.
Lagere bedragen worden automatisch afgeschreven, hogere bedragen moet ikzelf overmaken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Probleem met Unive/Inkassier

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Oude klanten kunnen nog enige tijd inloggen, weet niet hoelang.

Ga niet met incasso maar unive zelf vragen, incasso weet niets en roept alleen maar betalen.

Ook is langs een kantoor gaan vaak goed,
Als het fout gaat is het wel lastig op te lossen en als reeds opgelost komt soms de incasso weer boven, als ze die niet goed hebben afgesloten.

Gesloten