LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat moet ik doen om VGZ te laten uitbetalen?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
sunshine22
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2018 20:59

Wat moet ik doen om VGZ te laten uitbetalen?

Ongelezen bericht door sunshine22 »

graag zou ik willen weten wat ik moet doen om de zorgverzekeraar mij uit te laten betalen.
in 2013 ben ik naar canada verhuisd en wilde mijn verzekering bij het VGZ opzeggen, had dat ook gedaan en per direct een verzekering in Canada afgesloten , na een paar weken kreeg ik bericht dat sinds ik Nederlandse was ik mijn verzekering niet op kon zeggen en ze bleven geld van mijn rek afschrijven maakte niet uit wat ik hen vertelde het kon niet geregeld worden , maanden heb ik een dubbele verzekering moeten betalen omdat ik ook onder de Canadese verzekering niet uit kon.
in 1016 had ik verschillende kosten gemaakt en deze originele rekeningen opgestuurd naar hen voor vergoeding , deze moet ik nog steeds zien te ontvangen ook al heb ik verschillende keren contact met hen gehad en ze het zouden betalen, vorig jaar moest ik naar het ziekenhuis en had eerst met de alarm centrale in Nederland gebeld voor toestemming ik heb ongeveer 5 keer met ze aan de telefoon gepraat driekeer dat zij zelf mij terug gebeld hadden omdat ik al geweest was omdat ze zijden dat ik het wel serieus moest nemen en vooral moest gaan, ze hadden mijn gegevens gecheckt en alles was in orde, nou een visit aan het ziekenhuis kost mij $ 500 per keer ik moest 2 x dat is dus $1000 die zij het ziekenhuis zouden uitbetalen op voorhand omdat ik dat niet kon veroorloven. na een jaar en dreigementen van een deurwaarder hier in Canada heb ik nog steeds niets ontvangen en heb het geld moeten lenen van een kennis hierom niet in de problemen te komen .
toen ik voor de zoveelste keer verhaal ging halen bij het VGZ zeiden ze dat ze mij met terug werkende kracht hadden uitgeschreven per 2014.
lekker handig zo ik kan mijn verzekering niet annuleren en zij kunnen dat doen zonder iets te zeggen en het uitschrijven wedt dus pas gedaan nadat ik voor de zoveelste keer heb gevraagd wanneer ze eindelijk gaan vergoeden,
ik heb ze ook gezegd dat ik verwacht dat ik terug betaling krijg van mijn maandelijkse premie maar heb gewoon niets meer terug gehoord, kan dit zomaar ??
heb trouwens ook de alarmcentrale terug gebeld en deze zeiden dat ik wel degelijk uitbetaald moest krijgen omdat zij alles gecheckt hadden en ik toestemming had gekregen

sunshine22

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wat moet ik doen om VGZ te laten uitbetalen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U verhuisd naar Canada en laat zich niet uitschrijven in Nederland? Vervolgens bent u dubbel verzekerd en heeft medische zorg nodig. Zorg in het buitenland gaat via een andere manier dan zorg in Nederland. Waarom spreekt u uw verzekering in Canada niet aan dan?
Zorg in het buiten land is voor als u op vakantie bent. En dan alleen in spoed gevallen. Als er een medische ingreep nodig is wordt er eerst overlegd en naar oplossingen gekeken. In andere gevallen wordt medische zorg ingepland. Bv als de wachtlijsten korten zijn.
Waar het bij u in het begin al fout gegaan is, is dat u woonachtig bent in het buitenland en ingeschreven stond in Nederland. Daar zijn geen verzekeringen voor. U bent in Canada ook gewoon verzekerd, dus daar de rekeningen indienen. Van 2 walletjes eten (de verzekeraar aanspreken die het meeste zou uitbetalen) gaat niet lukken.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Wat moet ik doen om VGZ te laten uitbetalen?

Ongelezen bericht door Brahms »

Een NL zorgverzekering is geen reisverzekering en alleen binnen Nederland te gebruiken, slechts voor echte spoedgevallen in het buitenland tijdens vakantie.

Je bent en woont in Canada, hebt blijkbaar weinig tot geen eigen vermogen en de Canadese verzekering niet aangesproken ?

Gesloten