LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgverzekeringen: we hebben het nog niet zo slecht in dit land...

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Zorgverzekeringen: we hebben het nog niet zo slecht in dit land...

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

euthanasie subsidie invoeren?

Als ik naar de kosten kijk lijkt me voor zieken die nog beperkte levenskansen heeft dit economisch rendabel!

Naast vele pijnlijke operaties en stress voor familie zou ik er geen bezwaar tegen hebben dr een leuk bedrag kregen om weg te geven of voor de uitvaart de zorg kosten te beperken.

Brand maar los, of mag ik nu echt de oven in van Crematorium?
Goedkopere zorg kan door slechtere zorg te geven of minder managers en overbodige zooi afschaffen.

Elders in Oost Europa zijn er landen die bij bepaalde leeftijd voor dure operaties om 50% zelf betalen vragen en dat is ook een manier..... want gepensioneerden zijn economisch zelden rendabel zeggen ze daar.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Zorgverzekeringen: we hebben het nog niet zo slecht in dit land...

Ongelezen bericht door gosewijn »

Komkommertijd schreef:
31 dec 2018 13:55
euthanasie subsidie invoeren?

Als ik naar de kosten kijk lijkt me voor zieken die nog beperkte levenskansen heeft dit economisch rendabel!

Naast vele pijnlijke operaties en stress voor familie zou ik er geen bezwaar tegen hebben dr een leuk bedrag kregen om weg te geven of voor de uitvaart de zorg kosten te beperken.

Brand maar los, of mag ik nu echt de oven in van Crematorium?
Goedkopere zorg kan door slechtere zorg te geven of minder managers en overbodige zooi afschaffen.

Elders in Oost Europa zijn er landen die bij bepaalde leeftijd voor dure operaties om 50% zelf betalen vragen en dat is ook een manier..... want gepensioneerden zijn economisch zelden rendabel zeggen ze daar.

Als ik jou was zou ik direkt subsidie aanvragen , voor je het weet is de subsidiepot leeg . :shock:

16again
Berichten: 16079
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Zorgverzekeringen: we hebben het nog niet zo slecht in dit land...

Ongelezen bericht door 16again »

Komkommertijd schreef:
31 dec 2018 13:55
euthanasie subsidie invoeren?
Je wordt vaak verketterd, maar op zich is deze denktrant niet zo raar.

Maar ik heb dan ook enkele jaren terug vroeg mijn tante meermaals horen vragen "mag ik al dood?"
Ze leeft inmiddels nog steeds, zwaar dement, herkent me niet meer.
De dierenarts is humaner !

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Zorgverzekeringen: we hebben het nog niet zo slecht in dit land...

Ongelezen bericht door sjohie »

Komkommertijd schreef:
31 dec 2018 13:55
euthanasie subsidie invoeren?

Als ik naar de kosten kijk lijkt me voor zieken die nog beperkte levenskansen heeft dit economisch rendabel!

Naast vele pijnlijke operaties en stress voor familie zou ik er geen bezwaar tegen hebben dr een leuk bedrag kregen om weg te geven of voor de uitvaart de zorg kosten te beperken.

Brand maar los, of mag ik nu echt de oven in van Crematorium?
Goedkopere zorg kan door slechtere zorg te geven of minder managers en overbodige zooi afschaffen.

Elders in Oost Europa zijn er landen die bij bepaalde leeftijd voor dure operaties om 50% zelf betalen vragen en dat is ook een manier..... want gepensioneerden zijn economisch zelden rendabel zeggen ze daar.
Als het werkelijk zo simpel was, zou je dan niet denken dat politici over elkaar zouden vallen om het uit te voeren? Ik bedoel, dát zou pas scoren zijn, en daar doen ze alles voor.

Let's face it, elke grote organisatie heeft management nodig, dus ook ziekenhuizen. Er is een eindig aantal mensen wat je als leidinggevende kan managen, voor de vuist weg zo'n 20, afhankelijk van de branche etc. Geloven in dat soort luchtfietserij, dus een druk op een magische knop die zo'n complex verhaal even oplost brengt je niks, vraag maar aan de republikein stemmers in de VS. :wink:

Als mensen er voor willen kiezen hun nabestaanden of de maatschappij niet meer tot "last" te willen zijn, is dat hun goed recht, maar we zijn wat mij betreft nog een heel ver eind verwijderd van een prijs zetten op een mensenleven zoals ze oa in oost europa aan het doen zijn.

Gesloten