Als zzp'er zwaar benadeeld door Werkspot

Voor alle kwesties op het gebied van werk & inkomen die specifiek zijn voor zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers).
stofzuigertje

Re: Als zzp'er zwaar benadeeld door Werkspot

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 12 apr 2018 23:22

Gezien het tekort aan ZZPers zullen ze bij Werkspot ook omzet verliezen.....

muon

Ongelezen bericht door muon » 30 sep 2018 14:09

beste mensen,
ik zit al van af 2007 bij werkspot het kost inderdaad geld om deel te nemen aan werkspot maar het is altijd goedkoper dan dat je zelf op google moet adverteren,
als je de goedkoopste op de markt wilt zijn omdat je gewoonweg geen kwaliteit kunt leveren dan adviseer ik u om lekker voor een baas te gaan werken,
iemand die kwaliteit levert en eerlijk is en goede service aanbied kan best wat vragen voor zijn diensten, ik praat uit ervaring werkspot werkt perfect voor mij in alle opzichten ik ben niet de goedkoopste en ik ben zelfs waarschijnlijk de duurste en dat zeg ik gewoon tegen de klant, maar ze kunnen verwachten dat er kwaliteit word geleverd en waar ik als mens te kort schiet corrigeer ik gelijk en zo snel mogelijk, en de klant laat zich positief uit in de reverenties ik heb al meer dan 300 reverenties opgebouwd en hoop dat werkspot lang meegaat,
vergeet niet dat er veel geadverteerd word door werkspot in alle media platvormen dat kost wat denkt u niet!

irenevanvonno

Ongelezen bericht door irenevanvonno » 02 jan 2019 17:05

Het verdienmodel van Werkspot is veranderd, maar zeker niet in het voordeel van de vakman.
Een voorbeeld:
Ik schrijf mij in voor een klus, vertel de potentiele klant wat de klus ongeveer gaat kosten en wanneer deze uitgevoerd kan worden. De klant kiest mij als vakman en krijg de contact gegevens van de klant. Op dat moment betaalt de vakman kosten aan Werkspot. In mijn geval (timmerwerkzaamheden) is dat vaak een bedrag van €17,- of hoger excl btw
Na 1 keer mailen en 1 keer bellen met de klant besluit de klant dat de klus toch te duur gaat worden en annuleert de klus.
Omdat er al een paar keer contact is geweest met de klant betaalt werkspot het leadbedrag wat de vakman aan werkspot heeft betaald niet terug.
Ik heb al vele klussen gehad die niet door zijn gegaan en Werkspot het leadbedrag niet terug betaald.
Als startende ondernemer is dit niet meer op te hoesten. Het is de bedoeling dat ik geld verdien en niet meer uitgeef dan dat er binnen komt.
Gelukkig heb ik inmiddels zeer goede alternatieven van Werkspot gevonden. Ik raad iedere vakman dan ook aan om Werspot te verlaten en over te stappen naar bijvoorbeeld:
https://www.allesvoorslimmerbouwen.nl van de firma Bouwmaat. Het is geheel kosteloos voor zowel de klant als de vakman.

https://www.klusup.nl/ Via deze website wordt je betaald door Klusup en rekent deze een percentage van je verdiensten. Er aan verdienen doe je dus altijd. Geen klus betekent dan dus ook dat je geen geld kwijt bent.

https://klushulp.centraalbeheer.nl Ook via deze weg betaalt door in dit geval Klushulp. Je hoeft als vakman geen klant te zijn bij Centraal beheer. Geen klus betekent ook geen kosten.

Dit werkt veel beter dan Werkspot dus ik roep alle vakmannen op om Werkspot te verlaten

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie » 03 jan 2019 10:54

Of het beter werkt is natuurlijk nog maar de vraag. Je moet immers wel klanten krijgen. Er zullen honderden sites zijn wat je je klus kunt aanbieden, maar als daar heel weinig potentiële klanten komen, dan schiet je er weinig mee op.

Plaats reactie