LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Als zzp'er zwaar benadeeld door Werkspot

Voor alle kwesties op het gebied van werk & inkomen die specifiek zijn voor zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers).
stofzuigertje

Re: Als zzp'er zwaar benadeeld door Werkspot

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gezien het tekort aan ZZPers zullen ze bij Werkspot ook omzet verliezen.....

muon
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2018 13:58

Re: Als zzp'er zwaar benadeeld door Werkspot

Ongelezen bericht door muon »

beste mensen,
ik zit al van af 2007 bij werkspot het kost inderdaad geld om deel te nemen aan werkspot maar het is altijd goedkoper dan dat je zelf op google moet adverteren,
als je de goedkoopste op de markt wilt zijn omdat je gewoonweg geen kwaliteit kunt leveren dan adviseer ik u om lekker voor een baas te gaan werken,
iemand die kwaliteit levert en eerlijk is en goede service aanbied kan best wat vragen voor zijn diensten, ik praat uit ervaring werkspot werkt perfect voor mij in alle opzichten ik ben niet de goedkoopste en ik ben zelfs waarschijnlijk de duurste en dat zeg ik gewoon tegen de klant, maar ze kunnen verwachten dat er kwaliteit word geleverd en waar ik als mens te kort schiet corrigeer ik gelijk en zo snel mogelijk, en de klant laat zich positief uit in de reverenties ik heb al meer dan 300 reverenties opgebouwd en hoop dat werkspot lang meegaat,
vergeet niet dat er veel geadverteerd word door werkspot in alle media platvormen dat kost wat denkt u niet!

irenevanvonno
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2018 13:13

Re: Als zzp'er zwaar benadeeld door Werkspot

Ongelezen bericht door irenevanvonno »

Het verdienmodel van Werkspot is veranderd, maar zeker niet in het voordeel van de vakman.
Een voorbeeld:
Ik schrijf mij in voor een klus, vertel de potentiele klant wat de klus ongeveer gaat kosten en wanneer deze uitgevoerd kan worden. De klant kiest mij als vakman en krijg de contact gegevens van de klant. Op dat moment betaalt de vakman kosten aan Werkspot. In mijn geval (timmerwerkzaamheden) is dat vaak een bedrag van €17,- of hoger excl btw
Na 1 keer mailen en 1 keer bellen met de klant besluit de klant dat de klus toch te duur gaat worden en annuleert de klus.
Omdat er al een paar keer contact is geweest met de klant betaalt werkspot het leadbedrag wat de vakman aan werkspot heeft betaald niet terug.
Ik heb al vele klussen gehad die niet door zijn gegaan en Werkspot het leadbedrag niet terug betaald.
Als startende ondernemer is dit niet meer op te hoesten. Het is de bedoeling dat ik geld verdien en niet meer uitgeef dan dat er binnen komt.
Gelukkig heb ik inmiddels zeer goede alternatieven van Werkspot gevonden. Ik raad iedere vakman dan ook aan om Werspot te verlaten en over te stappen naar bijvoorbeeld:
https://www.allesvoorslimmerbouwen.nl van de firma Bouwmaat. Het is geheel kosteloos voor zowel de klant als de vakman.

https://www.klusup.nl/ Via deze website wordt je betaald door Klusup en rekent deze een percentage van je verdiensten. Er aan verdienen doe je dus altijd. Geen klus betekent dan dus ook dat je geen geld kwijt bent.

https://klushulp.centraalbeheer.nl Ook via deze weg betaalt door in dit geval Klushulp. Je hoeft als vakman geen klant te zijn bij Centraal beheer. Geen klus betekent ook geen kosten.

Dit werkt veel beter dan Werkspot dus ik roep alle vakmannen op om Werkspot te verlaten

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Als zzp'er zwaar benadeeld door Werkspot

Ongelezen bericht door kweenie »

Of het beter werkt is natuurlijk nog maar de vraag. Je moet immers wel klanten krijgen. Er zullen honderden sites zijn wat je je klus kunt aanbieden, maar als daar heel weinig potentiële klanten komen, dan schiet je er weinig mee op.

irenevanvonno
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2018 13:13

Re: Als zzp'er zwaar benadeeld door Werkspot

Ongelezen bericht door irenevanvonno »

Via Klusup en Zoofy (Centraal beheer) al meerdere klussen ontvangen en uit kunnen voeren in zeer korte tijd. De beste website is die van Bouwmaat omdat deze geheel gratis is voor klant als vakman.
Zeer goed alternatief voor Werkspot die er alleen maar zit om de zakken te vullen.
Ik zie ook veel klachten staan op klacht.nl over werkspot.
Klanten weten niet dat vakmannen moeten betalen zodra de klant een vakman kiest om contact mee te leggen.
Wij zijn gestopt met Werkspot, al na een paar maanden. Het kost simpel weg veel te veel geld, Werkspot betaalt nauwelijks iets terug. Wanneer je de klant vervolgens vertelt dat de vakman betaald heeft schrikken ze daar van en hadden dat van te voren willen weten, maar Werkspot doet dat natuurlijk niet.
Het komt er op neer dat Werkspot zakkenvullers en oplichters zijn.
Ik roep alle vakmannen op om te vertrekken bij Werkspot en de klanten roep ik op klussen te melden via de website van Bouwmaat.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Als zzp'er zwaar benadeeld door Werkspot

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bouwmaat wil wel voor deze service dat je daar materialen gaat halen!

Als particulier kom ik daar niet binnen en als ik een klus met eigen gehaalde Hornbach materiaal wil,
dan zijn ze daar niet echt blij mee.

Wel loopt elke site inkomsten mis... ik vraag slechts een badkamer raampje te vervangen en later..... ja, dat missen ze dan.
Ik weet of ik voor dit kleine goedkope klusje een goede vakman of prutser kreeg en kan afhankelijk resultaat zonder kosten
verder gaan, en daarom is elke site een risico, vooral omdat ik vaak later meer werk aanbied of familie ook nog een goede vakman zochten.....

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Als zzp'er zwaar benadeeld door Werkspot

Ongelezen bericht door juliomariner »

@komkom de meeste vakmensen hebben ereen hekel aan dat de klant zelf voor het materiaal zorgt. De meeste hebben namelijk korting bij de bouwmatetialenhandel. Die "winst" gun je hem dan niet.

MS1980
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2019 18:51

Re: Als zzp'er zwaar benadeeld door Werkspot

Ongelezen bericht door MS1980 »

Hallo,
Hier ook een niet zo tevreden klant van werkspot. De kosten zijn echt hoog! Maar vaak ook niet reëel. Soms heb je een klus van maximaal €200 en €28 kosten aan werkspot. En dan weer een klus van ongeveer €1000 en €8 kosten aan werkspot. Het vervelende is dat iedere reactie van de klant mij geld kost. Al zegt de klant alleen maar "hallo". Wanneer je dit meld bij werkspot gaan ze kijken of er onterecht kosten in rekening zijn gebracht. Als dit zo is, houden zei het geld, maar wordt het als tegoed aan jou teruggeven. Misschien heeft werkspot wel trollen die reacties geven. Ik zet nu onder iedere aanbieding die ik doe bij een potentiële klant, dat werkspot mij kosten in rekening brengt. Dus alleen graag te reageren bij oprechte interesse.

MS1980
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2019 18:51

Re: Als zzp'er zwaar benadeeld door Werkspot

Ongelezen bericht door MS1980 »

leo,shomedeco schreef:
19 mar 2017 22:24
*knip*
Ik schrijf onder iedere aanbieding die ik doe , dat werkspot mij kosten in rekening brengt wanneer de klant reageert. En dat ze alleen bij oprechte interesse mogen reageren.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 mar 2019 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodig lange quote verwijderd

vakman86
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2019 15:27

Re: Als zzp'er zwaar benadeeld door Werkspot

Ongelezen bericht door vakman86 »

Beste

Ik zit nu ook 4 jaar op werkspot . Met de jaren mee word het alleen maar erger.

Vakmannen worden belazerd door hun opgemaakte resutiebeleid en regeltjes wat ze steeds verzinnen.

Zie de resutie beleid wanneer ze afwijzen. Je kosten niet terug krijgt .

Waarvoor kan je wel een refund aanvragen?

-het telefoonnummer en het e-mailadres van de klant werken niet;
-de klant selecteert jou voor een klus op een compleet andere locatie;
-je bent meerdere keren geselecteerd voor dezelfde klus;
-de klant heeft je geselecteerd om je onmiddellijk af te wijzen


Weet je wat het trickie hier in is . Dat de opdrachtgever niet ziet wat wij reageren . De opdrachtgever word er in geluisd om in contact komen met ons zodat wij er zowoezo moeten betalen. De grapige is dat de opdrachtgever niet weet dat wij ervoor moeten betalen.

1 gemene streek wat werkspot is begonnen. Schandalig en de regering doet hier niks mee .

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Als zzp'er zwaar benadeeld door Werkspot

Ongelezen bericht door juliomariner »

vakman86 schreef:
11 sep 2019 15:37


1 gemene streek wat werkspot is begonnen. Schandalig en de regering doet hier niks mee .
Sorry maar wat heeft de regering hier mee te maken.
Het business model van WS is misschien discutabel maar u kunt u gewoon afmelden.
Daarbij is de markt volgens mij op het moment zo dat goede vakmensen WS helemaal niet nodig hebben want werk in overvloed.

Arizonakid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Als zzp'er zwaar benadeeld door Werkspot

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Het echte probleem is dat de meeste zzp’ers absoluut nul verstand hebben van bedrijfsvoering en dergelijke. Prima vaklui, maar een bedrijf runnen met alle ins en outs is gewoon iets heel anders.

WerkspotNL
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 mar 2011 16:56

Re: Als zzp'er zwaar benadeeld door Werkspot

Ongelezen bericht door WerkspotNL »

vakman86 schreef:
11 sep 2019 15:37
Beste

Ik zit nu ook 4 jaar op werkspot . Met de jaren mee word het alleen maar erger.

Vakmannen worden belazerd door hun opgemaakte resutiebeleid en regeltjes wat ze steeds verzinnen.

Zie de resutie beleid wanneer ze afwijzen. Je kosten niet terug krijgt .

Waarvoor kan je wel een refund aanvragen?

-het telefoonnummer en het e-mailadres van de klant werken niet;
-de klant selecteert jou voor een klus op een compleet andere locatie;
-je bent meerdere keren geselecteerd voor dezelfde klus;
-de klant heeft je geselecteerd om je onmiddellijk af te wijzen


Weet je wat het trickie hier in is . Dat de opdrachtgever niet ziet wat wij reageren . De opdrachtgever word er in geluisd om in contact komen met ons zodat wij er zowoezo moeten betalen. De grapige is dat de opdrachtgever niet weet dat wij ervoor moeten betalen.

1 gemene streek wat werkspot is begonnen. Schandalig en de regering doet hier niks mee .
Ons restitutiebeleid is inderdaad kort geleden gewijzigd. Wij verkopen leads, dit zijn contactgegevens van potentiële opdrachtgevers. Daarom kun je geen teruggave krijgen als je geen contact kunt krijgen. Als je hier meer over wilt weten kun je uiteraard contact met ons opnemen.

Het is bovendien onwaar dat de opdrachtgever de berichten van vakmannen niet kan zien voor de contactgegevens zijn gedeeld. De opdrachtgever kan in zijn/haar account van iedere vakman het profiel, de reviews en het verstuurde bericht zien alvorens de contactgegevens worden gedeeld.

Erthanax
Berichten: 9660
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Als zzp'er zwaar benadeeld door Werkspot

Ongelezen bericht door Erthanax »

WerkspotNL schreef:
13 sep 2019 16:01
Wij verkopen leads, dit zijn contactgegevens van potentiële opdrachtgevers.
Dat vind ik een heel duidelijke omschrijving. Veel duidelijker dan de quasi-ideële omschrijving die ik op de website lees onder Over Werkspot:
Het is ons doel dat er zoveel mogelijk klussen professioneel worden uitgevoerd. Of het nu gaat om een verbouwing, een onderhoudsklus of een reparatie. Dit doen we door vakmannen en consumenten op een eenvoudige manier aan elkaar te koppelen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Als zzp'er zwaar benadeeld door Werkspot

Ongelezen bericht door Revoked »

Een "lead" is niks. Een eventuele mogelijkheid naar een vrijblijvende vraag of de consument mogelijkerwijs enigzins en eventueel interesse heeft.
Werkspot is vervallen naar een Toren C.
ZZP-ers zouden beter bedrijven als Werkspot volledig negeren. Betalen voor niks.

Gesloten