LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door mijn accountant?

Voor alle kwesties op het gebied van werk & inkomen die specifiek zijn voor zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers).
DeadBeef
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2016 05:31

Opgelicht door mijn accountant?

Ongelezen bericht door DeadBeef »

Hallo iedereen,

Ik heb van de belastingdienst bericht gehad dat mijn bedrijf een rekening gestuurd zou hebben naar mijn accountant van ruwweg 1000 euro. Die 1000 euro is uiteraard niet op gegeven bij de belasting, aangezien ik nergens van weet. Sterker nog, ik stuur nooit rekeningen omdat ik in de gamedevelopment zit. Alles loopt via Steam of Google Play.

Het is mijn ervaring dat een negatief vrijwel nooit aangetoond kan worden, en ik ben momenteel echt compleet de weg kwijt, mijn talent is programmeren, van de belasting heb ik werkelijk totaal geen verstand. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Opgelicht door mijn accountant?

Ongelezen bericht door berndv »

DeadBeef schreef:Hallo iedereen,

Ik heb van de belastingdienst bericht gehad dat mijn bedrijf een rekening gestuurd zou hebben naar mijn accountant van ruwweg 1000 euro. Die 1000 euro is uiteraard niet op gegeven bij de belasting, aangezien ik nergens van weet. Sterker nog, ik stuur nooit rekeningen omdat ik in de gamedevelopment zit. Alles loopt via Steam of Google Play.

Het is mijn ervaring dat een negatief vrijwel nooit aangetoond kan worden, en ik ben momenteel echt compleet de weg kwijt, mijn talent is programmeren, van de belasting heb ik werkelijk totaal geen verstand. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Vaag verhaal. Wat zei die desbetreffende accountant?

DeadBeef
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2016 05:31

Re: Opgelicht door mijn accountant?

Ongelezen bericht door DeadBeef »

Nog niets, ik wil eerst even kijken wat hier gezegd wordt. Hoe beter ik geinformeerd ben, hoe meer ik kan doen. Het komt er in ieder geval op neer dat hij uitgaven (de rekening) heeft op gegeven bij de belasting, zonder dat ik werk voor hem verricht heb, en geen rekening gestuurd heb.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Opgelicht door mijn accountant?

Ongelezen bericht door berndv »

nou, je zit hier op een consumentenforum, dus heel veel antwoorden van ondernemers zul je hier niet heel snel krijgen. Er zitten hier wel een paar zelfstandigen, waaronder ik, dus ik zal proberen om op je enigszins vage verhaal te antwoorden.

Op zich lijkt het niet heel lastig. Als de belastingdienst je belt om bepaalde facturen te controleren, wat op zich al vrij vreemd is, dan kan je daar toch naar mijn mening gewoon antwoord op geven.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Opgelicht door mijn accountant?

Ongelezen bericht door kweenie »

DeadBeef schreef:Het komt er in ieder geval op neer dat hij uitgaven (de rekening) heeft op gegeven bij de belasting, zonder dat ik werk voor hem verricht heb, en geen rekening gestuurd heb.
Maar het gaat er toch niet om of jij werk voor hem verricht hebt of een rekening hebt gestuurd, maar dat de accountant werk voor jou verricht en daarvoor kosten in rekening brengt?

Het lijkt mij dat de accountant jou wel gewoon een rekening gestuurd had moeten hebben of dat jullie over een en ander iets hadden moeten afspreken. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat hij zomaar zijn rekening in de administratie verwerkt zonder dat jij die hebt gezien. En al zeker niet dat hij geld van jou zou overmaken naar zijn eigen rekening. Maar dat laatste kan ik mij ook niet voorstellen, hoe zou hij geld van jouw rekening moeten kunnen overmaken naar zijn rekening?

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Opgelicht door mijn accountant?

Ongelezen bericht door chrisd1 »

kweenie schreef:
DeadBeef schreef:Het komt er in ieder geval op neer dat hij uitgaven (de rekening) heeft op gegeven bij de belasting, zonder dat ik werk voor hem verricht heb, en geen rekening gestuurd heb.
Maar het gaat er toch niet om of jij werk voor hem verricht hebt ..
Daar zou het dus juist wel om gaan.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Opgelicht door mijn accountant?

Ongelezen bericht door Student90 »

Die €1000,- zou dan toch op de rekening van jouw bedrijf bijgeschreven moeten zijn. Je kunt toch aantonen dat dit niet gebeurd is?

Denk dat je toch bij je accountant moet zijn voor opheldering.

Gesloten