LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Erg uiteenlopende huurprijzen van machines. Wurgcontract?

Voor alle kwesties op het gebied van werk & inkomen die specifiek zijn voor zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers).
BenHoef
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2017 20:32

Erg uiteenlopende huurprijzen van machines. Wurgcontract?

Ongelezen bericht door BenHoef »

Geachte lezer, vele jaren was ik werkzaam als (mede)vennoot in een drukkerij/printershop. Over de omzet niets te klagen maar na vele jaren kwam ik er achter dat de (huur) prijzen van print machine,s e.d. wel erg uiteen lopen. (van exact dezelfde machine,s) . Als dat tot je doordringt is het te laat, je hebt immers getekend. Ik praat over veel geld ,buiten alle proporties. Mijn vraag is , zijn er mensen met dezelfde ervaringen en valt hier wat aan te doen??
Met vriendelijke groet, ben hoefnagel.
[e-mailadres verwijderd door Moderatie]
Laatst gewijzigd door Radar op 30 apr 2017 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast, e-mailadrs verwijderd

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Erg uiteenlopende huurprijzen van machines. Wurgcontract?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Geachte Ben, dit is een consumentenforum. Wij hebben ook niet genoeg gegevens om ook maar iets te kunnen zeggen. Het staat een bedrijf vrij verschillende prijzen te vragen voor dezelfde machine. Kortom, ik vrees dat u hier geen pasklaar antwoord zult krijgen.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Erg uiteenlopende huurprijzen van machines. Wurgcontract?

Ongelezen bericht door Moneyman »

BenHoef schreef:Geachte lezer, vele jaren was ik werkzaam als (mede)vennoot in een drukkerij/printershop. Over de omzet niets te klagen maar na vele jaren kwam ik er achter dat de (huur) prijzen van print machine,s e.d. wel erg uiteen lopen. (van exact dezelfde machine,s) . Als dat tot je doordringt is het te laat, je hebt immers getekend. Ik praat over veel geld ,buiten alle proporties. Mijn vraag is , zijn er mensen met dezelfde ervaringen en valt hier wat aan te doen??
Met vriendelijke groet, ben hoefnagel.
[e-mailadres verwijderd door Moderatie]
Waarom duurt het jaren voordat je dat opvalt? Kijk je nooit naar je financiële administratie? En dan nog: wat is het probleem? Een verkoper mag vragen wat hij wil, jij bent degene die beslist wel of niet akkoord te gaan.

Komt alles bij dezelfde leverancier vandaan? Ga dan eens praten, wie weet wat je met een goed gesprek (dus niet mer klachten en verwijten!) bereikt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Erg uiteenlopende huurprijzen van machines. Wurgcontract?

Ongelezen bericht door berndv »

BenHoef schreef:Over de omzet niets te klagen maar na vele jaren kwam ik er achter dat de (huur) prijzen van print machine,s e.d. wel erg uiteen lopen. (van exact dezelfde machine,s) . Als dat tot je doordringt is het te laat, je hebt immers getekend.
Ja, dat zou kunnen, misschien een idee om eerst te kijken voordat er iets wordt getekend. Maar verder geen idee wat u met dit topic op een consumentenforum wilt bereiken.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Erg uiteenlopende huurprijzen van machines. Wurgcontract?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

BenHoef schreef:Geachte lezer, vele jaren was ik werkzaam als (mede)vennoot in een drukkerij/printershop. Over de omzet niets te klagen maar na vele jaren kwam ik er achter dat de (huur) prijzen van print machine,s e.d. wel erg uiteen lopen. (van exact dezelfde machine,s) . Als dat tot je doordringt is het te laat, je hebt immers getekend. Ik praat over veel geld ,buiten alle proporties. Mijn vraag is , zijn er mensen met dezelfde ervaringen en valt hier wat aan te doen??
Met vriendelijke groet, ben hoefnagel.
[e-mailadres verwijderd door Moderatie]
Of u nu zakelijk of prive iets huurt, op het moment van het huurcontract zoek je natuurlijk naar de beste optie. Door de jaren heen zullen er natuurlijk de nodige prijsaanpassingen gebeuren. Nu zie je het ook met huurhuizen. Nieuwe bewoners krijgen een lagere huur als de bewoners die in hetzelfde blok wonen. Alles heeft te maken met vraag en aanbod. Dit was zo, dit is zo en dit zal in de toekomst altijd zo blijven. Hoe dit te voorkomen? Simpelweg niet voor jaren ergens aan vast willen zitten.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Erg uiteenlopende huurprijzen van machines. Wurgcontract?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Veel omzet, maar weinig winst? Dat lag dus aan uw printmachinecontracten die uw mede-vennoot had afgesloten?

Verder is dit geen geschikt forum voor zakelijk/economische vraagstukken en tenslotte ... u werkt er niet meer, so what?

stofzuigertje

Re: Erg uiteenlopende huurprijzen van machines. Wurgcontract?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je het bedrijf beëindigde moeten ze alle apparaten weghalen of ze verdwijnen....
Een nieuwe firma onder bijna zelfde naam starten, en de oude printers zullen gebruikt worden aangeboden.

Ook het pand, vaak is nieuwe huurder eerste 6 maanden gratis bij 10 jaren contract.

Fraude mag niet maar een herstart van print-firma naar printer-firma is voor de bestaande klanten nauwelijks te zien.
Wel maken startende bedrijven deze fout wel vaker wegens onwetendheid, en later zien ze betere aanbieders.
Maar vergeet 1 ding niet, hoe is de service, alleen printer huren of ook onderhoud en herstel en hoe snel is dat en komt er bij langdurige storing een andere of moet je het dan bij je concurrent uitbesteden?

Ja, ook ik maakte ooit die fouten en loste het zo op.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Erg uiteenlopende huurprijzen van machines. Wurgcontract?

Ongelezen bericht door Moneyman »

stofzuigertje schreef:Als je het bedrijf beëindigde moeten ze alle apparaten weghalen of ze verdwijnen....
Een nieuwe firma onder bijna zelfde naam starten, en de oude printers zullen gebruikt worden aangeboden.

Ook het pand, vaak is nieuwe huurder eerste 6 maanden gratis bij 10 jaren contract.

Fraude mag niet maar een herstart van print-firma naar printer-firma is voor de bestaande klanten nauwelijks te zien.
Wel maken startende bedrijven deze fout wel vaker wegens onwetendheid, en later zien ze betere aanbieders.
Maar vergeet 1 ding niet, hoe is de service, alleen printer huren of ook onderhoud en herstel en hoe snel is dat en komt er bij langdurige storing een andere of moet je het dan bij je concurrent uitbesteden?

Ja, ook ik maakte ooit die fouten en loste het zo op.
Je lost een fout (die geen fout is...) op door een foute handelswijze. En dat adviseer je hier open en bloot? Je moest je werkelijk diep schamen!

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Erg uiteenlopende huurprijzen van machines. Wurgcontract?

Ongelezen bericht door gosewijn »

weghalen of ze verdwijnenJa, ook ik maakte ooit die fouten en loste het zo op.

Hoe bedoel je ??????

Gesloten