LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met rijden elektrische auto voor Uber

Voor alle kwesties op het gebied van werk & inkomen die specifiek zijn voor zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers).
Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Problemen met rijden elektrische auto voor Uber

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Theotrucker schreef:Ik denk dat hij van tevoren hier niet kon klagen, toen wist hij nog niet hoe het ging. Hij is gevaren op de info van Über.
Kortom, beter geen zaken doen met Uber?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Problemen met rijden elektrische auto voor Uber

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Daar lijkt het wel op. Dit is ook niet het enigste probleem geval met Über.

stofzuigertje

Re: Problemen met rijden elektrische auto voor Uber

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mensen die zeer tevreden zijn, maar je mag geen losse klanten buiten het systeem oppikken want dan lopen ze provisie mis!

Je kunt geschorst worden bij Uber als je dit toch doet, maar dan gaan ze vermoedelijk gewoon 100% zwart rijden?
Het is toegestaan je kinderen naar school te brengen en boodschappen met deze Taxi te doen... dus hoe controleer je dat?

Met kamer verhuur waarbij Amsterdam een maximale grens heeft gesteld maar wat als je buiten het systeem om gaat en je privé telefoon nummer geeft?
Je hebt getekend en Fraude mag niet maar ik vermoed dat het veel gebeurde en dan is voor hun blijven rijden zeer rendabel met op papier een zeer laag inkomen!,
Naast Uber loopt ook de belastingdienst dan veel mis!

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Problemen met rijden elektrische auto voor Uber

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@stofzuigertje

Ik geloof dat u een boek vol hebt met frauduleuze adviezen.

Zwart werken, de belastingdienst oplichten, contracten met een bemiddelingsbureau, Uber, ontduiken en ga maar door.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Problemen met rijden elektrische auto voor Uber

Ongelezen bericht door yan »

Uber heeft u tegen een blijkbaar goed tarief een lease voor een elektrische auto aangeboden.
Daar heeft u gebruik van willen maken, en daar zit u dus aan vast.
Dat aanbod staat vervolgens geheel los van de ritten die u toegewezen krijgt.
Eigenlijk heeft u gewoon een investering gedaan zonder na te denken over de gevolgen, of te hebben nagedacht over eventueel tegenvallende resultaten.

stofzuigertje

Re: Problemen met rijden elektrische auto voor Uber

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Lady1234 schreef:@stofzuigertje

Ik geloof dat u een boek vol hebt met frauduleuze adviezen.

Zwart werken, de belastingdienst oplichten, contracten met een bemiddelingsbureau, Uber, ontduiken en ga maar door.
Nee, ik roep alleen maar wat eerder in diverse kranten stond en hoe deze groep hardwerkende taxi chauffeurs een redelijk groot aantal de wetten vermoedelijk overtreden.

En ik was vergeten mijn mobiel te pakken toen een Taxi met blauwe platen bij de Koffie Shop geen zuivere Koffie afleverde!
Ik dacht even een klant ophalen en moest wachten omdat ik er niet langs kon maar hij kwam zonder dat doosje weer terug!

Als ik moet kiezen, geen personeel of die via reclassering nemen die hard werken, dan hoor je wel eens wat.
Mijn zorg voor meer diefstal door personeel bleek niet te kloppen, ik moest 3 met blanco strafblad ontslaan en de ervaringsdeskundige door reclassering geleverd belonen en de diefstal is daarna juist gedaald.
Hier had ik dus ook niet op gerekend!

Ja ook ik had sterke vooroordelen en ben dus ook verrast dat het juist beter ging!

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Problemen met rijden elektrische auto voor Uber

Ongelezen bericht door yan »

Dat één taxi wat aflevert bij de coffeshop heeft helemaal niks met dit topic te maken,.
Uw personeel heeft er net zo min wat mee te maken,
Wellicht dat die je ook eens een keer een cursusje zinsbouw kunnen geven, daar hebben we dan wel weer wat aan.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Problemen met rijden elektrische auto voor Uber

Ongelezen bericht door kweenie »

Cornelis7 schreef:
Theotrucker schreef:Ik denk dat hij van tevoren hier niet kon klagen, toen wist hij nog niet hoe het ging. Hij is gevaren op de info van Über.
Kortom, beter geen zaken doen met Uber?
Tsja, je kunt je sowieso inderdaad afvragen waar de lagere tarieven van Uber vandaan komen. Als een gewone taxichauffeur een normale boterham verdient, dan zou je bij lagere Uber tarieven en ook nog de commissie afdracht aan Uber wel heel veel meer ruitjes moeten rijden om het zelfde inkomen te kunnen vergaren. Dat door in de praktijk niet gebeurt is dan niet verwonderlijk.

Gesloten