LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Voor alle kwesties op het gebied van werk & inkomen die specifiek zijn voor zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers).
marjon74
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2013 14:14

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door marjon74 »

Hallo allemaal,

Mijn partner heeft hetzelfde meegemaakt met BEDRIJFSRUBRIEK.nl.
Via de telefoon benaderd met precies het zelfde verhaal als wat Claudia is overkomen.
Tot onze verbazing kregen we een faktuur met de post. Ik probeerde te bellen maar het telefoonnummer bovenaan de faktuur is niet in gebruik. Maar we konden het nummer terug vinden op mijn partners telefoon. Ik heb gebeld en de vrouw aan de lijn was kortaf en zei dat we er niet meer onderuit kunnen. Een aangetekende brief verstuurd en ook daar kregen we als antwoord op dat we niets konden doen omdat het gesprek was opgenomen. Gevraagd om de geluidsopname en deze hebben we ontvangen via de mail. Het belangrijkst deel van het telefoongesprek ontbrak, dus daar hebben wij om gevraagd. Nu hebben ze dat natuurlijk niet! naar hun zeggen; ivm privacy van de klant. Dit zegt natuurlijk genoeg.
Nu krijgen we de nodige mails dat we de 600,- moeten gaan betalen etc etc.
Wij betalen niet. Dat is op zeker. Zijn wel benieuwd hoe dit gaat lopen, of ze daadwerkelijk de boel laten oplopen. wij verwachten het niet omdat ze het anders erg druk zouden krijgen met al die rechtzaken van al die mensen die er tegenin gaan.
Op dit moment reageren wij ook niet op hun mails.
Op deze manier geld verdienen door hard werkende mensen tijdens hun arbeid te bellen en geld afhandig te maken is ziekmakend en triest!

Claudia_m
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2013 12:06

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door Claudia_m »

Hallo,

Ik heb nu ook een brief gekeregen van v.d Donk, Bot & Co. b.v.
Dat ik nu 557,18 moet gaan betalen.
Ik heb ze nu een mail gestuurd met daarin dat ik op geen enkele wijze opdracht heb gegeven tot het plaatsen van een advertentie tegen betaling enz..
Waarschijnlijk komt nu een deurwaarder.
Ik zou zeggen laat maar komen.
Maar betalen doe ik niet.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door Jolijn »

ARNHEM - De Arnhemse politie heeft samen met Post.nl 3.000 spooknota's onderschept.

Een oplettende ondernemer zag begin november dat iemand met een auto naar 3 brievenbussen op het Arnhemse bedrijventerrein De Overmaat reed en daar zakken vol brieven postte. Hij seinde de wijkagent in die een onderzoek begon.

Identieke brieven
Samen met Post.nl werden de brievenbussen geopend. Uit de bussen werden 3 zakken met identieke brieven gehaald. Die zijn in beslag genomen.

Posbusfirma
De afzender van de brieven is een postbusfirma gevestigd in Arnhem. Het bedrijf staat bekend om het versturen van zogenaamde spooknota's. Het bedrijf stuurt offertes vermomd als nota's voor vermelding in een niet-bestaande bedrijfsgids.

Kooi74
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 okt 2013 23:46

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door Kooi74 »

Heeft iemand al met een deurwaarder te maken gehad i.v.m. bedrijvenregister nederland.nl? Ik heb nu een brief van Inventa Incasso gekregen... Bij Google recensies staat wel dat dit incasso bureau voor oplichters werkt.. Ik betaal nog steeds niet en zou echt erg graag van dit soort praktijken verlost worden!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door olaf79 »

Jolijn schreef:ARNHEM - De Arnhemse politie heeft samen met Post.nl 3.000 spooknota's onderschept.

Een oplettende ondernemer zag begin november dat iemand met een auto naar 3 brievenbussen op het Arnhemse bedrijventerrein De Overmaat reed en daar zakken vol brieven postte. Hij seinde de wijkagent in die een onderzoek begon.

Identieke brieven
Samen met Post.nl werden de brievenbussen geopend. Uit de bussen werden 3 zakken met identieke brieven gehaald. Die zijn in beslag genomen.

Posbusfirma
De afzender van de brieven is een postbusfirma gevestigd in Arnhem. Het bedrijf staat bekend om het versturen van zogenaamde spooknota's. Het bedrijf stuurt offertes vermomd als nota's voor vermelding in een niet-bestaande bedrijfsgids.
Toch jammer dat ook de politie en post nl dan de wet hebben overtreden. Om post op deze schaal open te mogen maken is een gerechterlijk bevel nodig. Er is immers sprake van schending van het briefgeheim.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door olaf79 »

Kooi74 schreef:Heeft iemand al met een deurwaarder te maken gehad i.v.m. bedrijvenregister nederland.nl? Ik heb nu een brief van Inventa Incasso gekregen... Bij Google recensies staat wel dat dit incasso bureau voor oplichters werkt.. Ik betaal nog steeds niet en zou echt erg graag van dit soort praktijken verlost worden!
Je wordt pas verlost van dit soort praktijken als de politie eens gaat vervolgen, de KvK beter zijn werk doet (en bedrijven gewoon uitschrijft als ze dit soort praktijken erop na houden).
Wat helpt is een brief terugsturen met de mededeling dat je kosten hebt gemaakt om alles uit te zoeken en ze een rekening van 600 euro sturen. Betalen binnen 5 werkdagen of anders deurwaarder. Koekje van eigen deeg.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

olaf79 schreef: [/i]
Toch jammer dat ook de politie en post nl dan de wet hebben overtreden. Om post op deze schaal open te mogen maken is een gerechterlijk bevel nodig. Er is immers sprake van schending van het briefgeheim.[/quote]
Waaruit maak je op dat ze open gemaakt zijn?
Er staat alleen dat de afzender X is.. niet dat de inhoud Y was.

Ik neem aan dat de politie na zoveel blunders wel voorzichtiger te werk gaat.. en anders ..
(even een ander scenario)..

Politieagent leest geadresseerde, en gaat met brief langs en verzoekt ontvanger(s) deze in zijn bijzijn te openen daar men fraude vermoed.
Op deze manier krijgen ze op juiste manier, en zonder enige schending van wat dan ook in handen wat ze nodig hebben...

Kooi74
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 okt 2013 23:46

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door Kooi74 »

Even nog een vraag over Bedrijven Register Nederland.nl; heeft iemand al eens een dagvaarding ontvangen na het niet betalen van de facturen die deze man verstuurd? Ik vraag mij namelijk af of er rechtszaken zijn geweest tegen Index Marketing.

broerendas
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2014 10:23

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door broerendas »

Beste allemaal,

Ook ik ben vanmorgen gebeld door Bedrijfsrubriek.nl met een verzonnen verhaal.
Ik ben alleen erg benieuwd wat me nu te wachten staat, ook al weet ik 100% zeker dat ik nooit een akkoord heb gegeven. Ik doe niet mee aan dit soort zaken, maar ik wordt er wel geregeld voor gebeld.
Dit is echter wel erg dubieus. Onderstaand in grote lijnen het verloop van het gesprek.

Mevrouw belt me vanmorgen 27.01.2014 op.
Zegt dat ze mee vorige jaar heeft gesproken (?) en dat mijn contract in februari eindigt.
Ze vraagt of alle gegevens nog actueel zijn en wil dit samen controleren.
Ik zeg dat ik me nooit heb aangemeld.
Zij beweert van wel en zegt dat ze een bandopname heeft, wat ik verwerp.
Ik vraag het bedrag wat het zou hebben gekost en voor dat bedrag zou ik dat nooit doen, heb ik ook niet gedaan en ga ik ook nooit doen!
Ik heb haar duidelijk gemaakt dat ik nergens voor betaal.
Zij geeft aan dat ze het intern gaat bespreken.

We hebben uiteindelijk niets gecontroleerd, want ik weet 100% zeker dat ik nooit een akkoord heb gegeven en sta ook (nog) niet op de site vermeld.

Ik heb even gezocht naar onze bedrijfsvermelding op haar pagina, maar kon het ook (nog) niet vinden.
Echt belachelijk.

Daarnaast lees ik meer negatieve berichten over dit bedrijf.

Ik ben erg benieuwd wat het vervolg gaat wezen en hoe ik me hier op moet voorbereiden of wat ik hiermee moet doen.
Ik zou het erg op prijs stellen als ik een advies kan krijgen over hoe dit aan te vliegen.
Wellicht hoor ik er niets mee van...

Bij voorbaat dank en een fijne dag gewenst!

Mvg. R. Broeren
(Directie van een Bouwbedrijf)

P.Reijnders
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2014 13:38

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door P.Reijnders »

Hoi Iedereen,
Ook ik ben vandaag 03-02-2014 benaderd door het bedrijf wat belt onder de naam bedrijfsrubriek.
De dame belde mij met het zelfde verhaal zoals hierboven is beschreven door de heer R. Broeren.

Echter is ook mijn bedrijf niet op hun website terug te vinden zoals door de dame aan de telefoon word beweerd.

Volgens haar was er afgesproken dat mijn gegevens 2 jaar op hun website vermeld zouden staan en dat ik dus in 2015 een rekening zou krijgen.

Op het moment dat ik vertelde dat het niet onze bedrijfsvoering is om onze naam te vermelden op websites die daar kosten voor in rekening brengen begon de dame aan de telefoon wat lacherig te doen.

Zij zou mij morgen (04-02-2014) terug bellen.

Misschien dat iemand mij een kort advies kan geven over hoe te handelen?

Betaald zal er zeker niet gaan worden.

B.V.D P.Reijnders

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Als je kan : Gesprek opnemen!
En qua lachen - lach terug - en meld dat je alle gesprekken opneemt (ook als dat niet zo is) en dat dat in alle contracten die je sluit - terug te vinden is.
Dus, als zij van mening zijn dat er een contract is, zijn ze daarmee automatisch accoord :)

Of, gewoon - zonder gekheid - antwoorden "Nee".
Daarna verbinding verbreken.

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door stfwlk »

Dat is net de tactiek van dit soort malafide bedrijven. Mensen onzeker maken. Als ze beweren dat er een akkoord of contract is, laat ze dat dan maar eerst bewijzen.

En stuur zeker nooit je handtekening naar dit soort bedrijven en laat nooit toe dat ze bandopnames maken. Voor je het weet teken je een orderbevestiging of foppen ze je om je "ja" te laten zeggen op hun voorstel.

Dophertje
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2014 15:57

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door Dophertje »

Ook meegemaakt, maar dan met IMG.
Werd gebeld, heb duidelijk gezegd geen interesse te hebben en heb opgehangen. Niet veel later toch een factuur in de bus gekregen voor een advertentie, met de 'overeenkomst' erbij. Blijkbaar willen dit soort [ongefundeerde bewering verwijderd] de woordjes: geen interesse en nee niet horen.

Toen ben ik maar in de pen geklommen:
Wat ik IMG o.a. geschreven heb is dat wij op geen enkele wijze tot een overeenkomst zijn gekomen, dat ik dus niet betaal, dat ik nooit toestemming heb gegeven of zal geven om mijn bedrijfsgegevens op welke wijze dan ook te gebruiken of te publiceren en mocht dat wel gebeuren, ik aangifte zal doen wegens misbruik van mijn bedrijfsnaam. Verder geëist dat ik uit het bestand zal worden gehaald en nooit meer lastig gevallen wenste te worden door dit bedrijf.
Verder nog dat ik aangifte zal doen wegens oplichting, het zal melden bij de K.v.K en een melding zal maken bij het steunpunt Acquisitiefraude .

Heb er ook 'het bewijs van de overeenkomst' met een dik vet kruis erdoorheen meegestuurd. En de Brief natuurlijk NIET ondertekend want je weet maar nooit waar dit soort [ongefundeerde bewering verwijderd] met je handtekening gaan doen!

Uiteraard NIET betaald maar twee aangetekende brieven verzonden (die terugkwamen) en een niet aangetekende brief verzonden (die niet terugkwam.)

Blijkbaar is die niet aangetekende brief wel gelezen want ik heb na de tweede aanmaning nooit meer iets van dat bedrijf vernomen :D

Ook heb ik mijn bedrijf ingeschreven bij het bel-me-niet-register. Bedrijven hoeven mij echt niet ongevraagd te bellen met welke **** dan ook. Als ik wat nodig heb, zoek ik dat zelf wel uit.

Tips:
Betaal NOOIT, ga direct in de tegenaanval (lucht lekker op :twisted: ), maak je verder niet druk, doe een melding bij het steunpunt acquisitiefraude en schrijf je bedrijf eventueel in bij het bel-me-niet-register.
Of: doe niks want deze [ongefundeerde bewering verwijderd] hebben geen poot om op te staan en kunnen alleen maar dreigen en verder helemaal niks, noppes, nada.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 nov 2015 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd

beentjesvof
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2014 14:30

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door beentjesvof »

vandaag ook benaderd en jawel vreemd genoeg op mijn mobielenummer, die zal ik nooit geven maar ze beweerde dat ik dat wel had gedaan bij bedrijfsrubriek.nl???? echt niet maar goed ik liet haar even de standaard zinnetjes opnoemen die ik helaas vrijwel dagelijks krijg, en dat ik terug mocht gebeld worden omdat de 2 jaar voorbij zijn voor € 498.- en dat ze de gegevens wilde controleren. Nou voor dit bedrag ga ik echt niet op zo n waardeloze site reclame maken hoor, en had ook niet eerder van hun gehoord, ze zegt echt wel kijk maar op de site, heb ik gedaan en jahoor, wij stonden erop, maar met kleine vermelding zonder logo of iets, maar nooit voor betaald hoor. dit was toch gratis?
Ik werd ook anoniem gebeld en ik vroeg de gegevens en wilde het nakijken en toe zei ze , laat maar.

hoe vind je dat? dat zegt al genoeg mensen! ik heb 1 tip, vraag bij iedere misleidende en zeker anoniem gebeld worden dat ze ten alle tijden dit moeten bevestigen per mail, fax of per brief en bewijs van vorige keer moeten leveren, ik bewaar dit allemaal in 1 map en valt mij op, heel veel verschillende bedrijven op het zelfde postadres? het is gewoon tuig!

J.Plug
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2013 22:47

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door J.Plug »

Beste mensen

Ik wil jullie bij deze laten weten dat ik stop met reageren op e-mails voor hulp.
Ik heb al heel veel mensen geholpen met informatie.
Maar krijg er niks voor terug en daar bedoel ik mee uitwisselen van info en bereidheid tot getuigen of up to dat gehouden worden.

Ik besteed er erg veel tijd aan elke keer.
Sorry maar er zijn te veel mensen geweest die mijn hulp voor als gewoon beschouden.

edith1967
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 apr 2014 15:58

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door edith1967 »

Hallo allemaal,

Ook mijn schoonvader is er ingeluid.
Ik vroeg mij af nadat ik die verhalen hebt gelezen heeft iemand überhaupt die rekening betaalt van
Bedrijfsrubriek.nl?

Graag een reactie.

edith1967
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 apr 2014 15:58

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door edith1967 »

Hallo allemaal,

Ook mijn schoonvader is er ingeluisd.
Ik vroeg mij af nadat ik die verhalen hebt gelezen heeft iemand überhaupt die rekening betaalt van
Bedrijfsrubriek.nl?

Graag een reactie.

rene dakdekker
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2014 15:29

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door rene dakdekker »

ook ik werd bejaagd door deze wan praktijk, ik word opgebeld om te vragen of ik nog in hun klantenbestand wou blijven of opzeggen . ik antwoorde dat ik geen overeenkomst met hun had , en hun bedrijf niet kon en natuurlijk nooit geen factuur ontvangen zij ik. Hun antwoord was dat zou je pas na een jaar te moeten te betalen .een bedrag va 181,68 . ok klein bedrag en ik wil er van af dus wil ik betalen. binnen 4 dagen een herinnering , binnen 7 dagen een dreigende herinnering ,ik :x en betaal daarom op de laatste dag. en raad ? binnen 4 dagen een incasso bureau erop FIRMA VD DONK BOT EN CO BV . En ook ik laat het niet zomaar zitten [ongefundeerde bewering verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 12 nov 2015 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

rene dakdekker schreef:ook ik werd bejaagd door deze wan praktijk, ik word opgebeld om te vragen of ik nog in hun klantenbestand wou blijven of opzeggen . ik antwoorde dat ik geen overeenkomst met hun had , en hun bedrijf niet kon en natuurlijk nooit geen factuur ontvangen zij ik. Hun antwoord was dat zou je pas na een jaar te moeten te betalen .een bedrag va 181,68 . ok klein bedrag en ik wil er van af dus wil ik betalen. binnen 4 dagen een herinnering , binnen 7 dagen een dreigende herinnering ,ik :x en betaal daarom op de laatste dag. en raad ? binnen 4 dagen een incasso bureau erop FIRMA VD DONK BOT EN CO BV . En ook ik laat het niet zomaar zitten [ongefundeerde bewering verwijderd]
Dus je hebt betaald?
Bereid je dan maar vast voor op meer telefoontjes van soortgelijke "bedrijven" - je staat nu op hun lijst van 'goedgelovige klungels die alles betalen als je maar een leuke babbel hebt'.
Qua incassocowboy - overweeg aangifte te doen. Als je kan aantonen betaald te hebben, zijn hun pogingen onrechtmatig - en gezien hun reputatie is het zeer aannemelijk dat men bewust probeert nogmaals geld te innen. Of er met de aangifte wat gebeurt, weet ik niet (politie in vestigingsplaats van deze club hoef je niet op te rekenen) - maar doe in elk geval iets.

Verder zou ik contact opnemen met het SAF - om te kijken of je die 180 euro nog terug zou kunnen halen.

Laatste tip: Doe NOOIT wat via de telefoon. Alleen schriftelijk. Want, kunnen ze nu iets overleggen waaruit blijkt dat er eigenlijk een overeenkomst was tussen jou en hen? Nee...

Succes met vervolgstappen.. en, nogmaals, leer van deze fout, en laat collega ondernemers ook weten wat er gebeurt is, en dat ze niet zomaar overal ja en amen op moeten zeggen.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 nov 2015 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote aangepast.

rene dakdekker
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2014 15:29

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door rene dakdekker »

klopt, werd ik kort daarop gebeld door weer zo soortgelijk bedrijfsrubriek onder onbekende geheim nr. dus pissed off van de vorige keer antwoorde gelijk nee ik wil niks ,en as ik wat had gewild dan had ik zelf wel stappen ondernomen, en gelijk reageerde ze van nou je hebt aal een lopend contract met ons. waar ze zogenaamd het bewijs zou toe sturen . tot nu nooit meer gehoord. maar gaat zeker melding doen. dank voor uw reacktie R A Spaans

Gesloten