LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZZP dossier, psychische schade, scheiding etc. door UWV veroorzaakt

Voor alle kwesties op het gebied van werk & inkomen die specifiek zijn voor zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers).
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: ZZP dossier, psychische schade, scheiding etc. door UWV veroorzaakt

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik denk dat ze bij UWV de Werknemers en ZZPers door elkaar haalden met inkomsten!
Als ik als werknamer €30,- per uur haalde hou ik nog geen €20 over.

Maar een ZZPer mag voor €100,- er eerst voorrij kosten afhalen, dan nog de BTW en nog veel meer.
Dan zitten we ondanks de €30 om €100,- op netto ongeveer hetzelfde per uur voor 1 uur werk!

Dus wat heb je als ZZPer opgegeven?
Als ik €30 opgeef en €20 over hield... en jij van €100,- zij er €50,- netto van maken kom je wel €30,- tekort.

Ja, ze zijn voor werknemers en niet voor werkgevers, en die fout hebben ze vele keren vaker gemaakt door het factuur bedrag van de door jou uitgevoerde werkzaamheden te vragen en die als normaal loon in te voeren!
Zij doen wat de grote bazen vertellen en uitgelegd kregen en foute uitleg is fout afhandelen.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ZZP dossier, psychische schade, scheiding etc. door UWV veroorzaakt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@komkommertijd

Een ZZP-er moet zijn uren doorgeven die hij als zelfstandige gewerkt heeft en niet zijn inkomsten.

Dus bruto/netto is niet van belang.

Daikan
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 nov 2019 23:53

Re: ZZP dossier, psychische schade, scheiding etc. door UWV veroorzaakt

Ongelezen bericht door Daikan »

Georg88 schreef:
25 nov 2019 12:03
Moneyman schreef:
25 nov 2019 09:25
Voor de duidelijkheid: wil je vooral je verhaal kwijt, of verwacht je iets van de forumleden?
Ik wil het verhaal kwijt!
Kortweg wat het UWV mensen berokkend en de overheid mensen heel makkelijk als fraudeur wegzet.
Waarom neem je aan dat dit interessant is voor ons? Het is jouw verhaal, en je bent zelf overduidelijk bevooroordeeld. Maar ik kan geen wederhoor plegen, ik moet maar aannemen dat jij gelijk hebt.

En dan nog, dan berokken*t* UWV mensen schade, berokkenen ze dus iedereen schade? Nogmaals: waarom is jouw individuele verhaal zo bijzonder dat het terecht als weergave kan dienen van een algemene situatie?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ZZP dossier, psychische schade, scheiding etc. door UWV veroorzaakt

Ongelezen bericht door kweenie »

Georg88 schreef:
25 nov 2019 12:03
Moneyman schreef:
25 nov 2019 09:25
Voor de duidelijkheid: wil je vooral je verhaal kwijt, of verwacht je iets van de forumleden?
Ik wil het verhaal kwijt!
Kortweg wat het UWV mensen berokkend en de overheid mensen heel makkelijk als fraudeur wegzet.
Als je ook wilt dat mensen iets met je verhaal kunnen, of er iets zinnigs over vinden, dan is het handig als het verhaal ook duidelijk is voor anderen. Ik zie nu een verhaal waar geen touw aan vast te knopen is. En dat is jammer, als je werkelijk (groot) onrecht is aangedaan.

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: ZZP dossier, psychische schade, scheiding etc. door UWV veroorzaakt

Ongelezen bericht door Oblomova »

Waarom zou dit niet hier aan de kaak mogen worden gesteld?
Dat lijkt door een aantal reacties hier te worden gesteld en nagepraat.
Omdat Radar aangeeft dat het ook via een formulier direct naar Radar kan omdat ze hier niet alles lezen?
Het forum is ook een goede plek om het bekend te maken en wie weet mede-gedupeerden te treffen die een soortgelijke strijd voeren en daarover advies kunnen aandragen.
Juist fijn dat het forum er daarvoor is!

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: ZZP dossier, psychische schade, scheiding etc. door UWV veroorzaakt

Ongelezen bericht door Cro »

Oblomova schreef:
26 nov 2019 10:35
Waarom zou dit niet hier aan de kaak mogen worden gesteld?
Dat lijkt door een aantal reacties hier te worden gesteld en nagepraat.
Omdat Radar aangeeft dat het ook via een formulier direct naar Radar kan omdat ze hier niet alles lezen?
Het forum is ook een goede plek om het bekend te maken en wie weet mede-gedupeerden te treffen die een soortgelijke strijd voeren en daarover advies kunnen aandragen.
Juist fijn dat het forum er daarvoor is!
Er is helemaal geen sprake van dat TS dit niet aan de kaak zou mogen stellen.

Er wordt enkel gevraagd aan TS om een duidelijk verhaal neer te zetten, het verhaal zoals het er nu staat in immers volstrekt onduidelijk, niet te volgen en ook kan er niet geverifieerd worden of het ook feitelijk klopt. TS zet immers een boel beschuldigingen neer zonder ook maar een onderbouwing. En dat is nu juist waar mensen zich aan lijken te storen.

Enkel klagen op een forum voegt niets toe. Je probleem posten, onderbouwen en daardoor grond voor een discussie te bieden echter wel. Dat inderdaad een meerwaarde van een forum. Een rant plaatsen en dan niet meer of zeer beperkt inhoudelijk reageren heeft echter geen enkele meerwaarde.

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: ZZP dossier, psychische schade, scheiding etc. door UWV veroorzaakt

Ongelezen bericht door Oblomova »

Cro schreef:
26 nov 2019 10:58
Oblomova schreef:
26 nov 2019 10:35
Waarom zou dit niet hier aan de kaak mogen worden gesteld?
Dat lijkt door een aantal reacties hier te worden gesteld en nagepraat.
Omdat Radar aangeeft dat het ook via een formulier direct naar Radar kan omdat ze hier niet alles lezen?
Het forum is ook een goede plek om het bekend te maken en wie weet mede-gedupeerden te treffen die een soortgelijke strijd voeren en daarover advies kunnen aandragen.
Juist fijn dat het forum er daarvoor is!
Er is helemaal geen sprake van dat TS dit niet aan de kaak zou mogen stellen.

Er wordt enkel gevraagd aan TS om een duidelijk verhaal neer te zetten, het verhaal zoals het er nu staat in immers volstrekt onduidelijk, niet te volgen en ook kan er niet geverifieerd worden of het ook feitelijk klopt. TS zet immers een boel beschuldigingen neer zonder ook maar een onderbouwing. En dat is nu juist waar mensen zich aan lijken te storen.

Enkel klagen op een forum voegt niets toe. Je probleem posten, onderbouwen en daardoor grond voor een discussie te bieden echter wel. Dat inderdaad een meerwaarde van een forum. Een rant plaatsen en dan niet meer of zeer beperkt inhoudelijk reageren heeft echter geen enkele meerwaarde.
Daar ben ik het dus niet mee eens en heb al geschreven waarom.
En daar hou ik het verder bij.

Gesloten