Radar

toggle menu

Waar komen die aanbiedingen in Mijn-Bonusmail van AH vandaan?

Mirjam ontvangt mailtjes van Albert Heijn met gepersonaliseerde aanbiedingen, gebaseerd op koopgedrag met haar bonuskaart. Hoe kan het dan dat er afprijzingen in staan van artikelen die ze nooit koopt? En waarom blijken enkele van deze producten niet in haar filiaal aanwezig?

Mirjam plaatste dit bericht op de Facebookpagina van Radar.

Albert Heijn laat aan Radar weten onderscheid te maken tussen de verjaardagsmail en de Mijn Bonus-mail. In laatstgenoemde 'krijgt een klant een combinatie van persoonlijke aanbiedingen van producten die de klant vaker gekocht heeft en een aantal aanbiedingen als inspiratie om ook eens te proberen' aldus een woordvoerder. Bovendien kan het zijn dat de bonuskaart gekoppeld is aan een andere kaart en ook op basis van gegevens uit die pas koopsuggesties doet.

Voorkeursfiliaal

In principe houdt de Mijn-Bonusmail ook rekening met de beschikbaarheid van de producten in jouw voorkeursfiliaal. Mogelijk is hier iets misgegaan, omdat er bijvoorbeeld op het laatste moment een product in de aanbieding is uitgevallen en daarom vervangen is door een generiek artikel, aldus de woordvoerder.

Mijn AH-profiel

Hoe zit het dan met dat verjaardagsontbijt? Voor producten uit deze mail kan het volgens de zegsman 'toevallig zo zijn dat Mirjam geen van de aanbiedingen uit de verjaardagsmail eerder gekocht heeft.'

Zowel de geboortedatum als het voorkeursfiliaal kunnen overigens worden gecontroleerd en aangepast in het 'Mijn AH-profiel'. Daar kun je ook inzien welke producten je de afgelopen drie maanden hebt gekocht.

Zie je het niet zo zitten om deze persoonlijke informatie met Albert Heijn te delen? Dan zit je in ieder geval een stuk beter met een anonieme bonuskaart.

Meer over:

Lees ook

Reacties

Op de vernieuwde Radar website kan er nog niet worden gereageerd op artikelen.

Ook interessant