Radar

toggle menu

Bureau claimt met succes vergoedingen luchtreizigers

EUclaim, een speciaal bureau dat sinds begin februari claims van ontevreden luchtvaartpassagiers behandelt, heeft al een ton aan vergoedingen binnengehaald bij luchtvaartmaatschappijen. Gemiddeld gaat het om zo'n 400 tot 500 euro per reiziger. Een derde zijn claims die mensen eerder tevergeefs zelf hadden ingediend.

EUclaim zal dit binnenkort bekendmaken, aldus woordvoerder Walter van Tiel. In geval van een succesvolle claim moet de reiziger 27 procent

van de vergoeding aan EUclaim betalen. Het bureau behandelt klachten van mensen die met een Nederlandse maatschappij hebben gereisd en die vertraging hebben opgelopen of van wie de vlucht is geannuleerd. Van Tiel wil niet zeggen welke maatschappijen de meeste claims aan hun

broek krijgen.

Het bureau, dat een balie heeft op Schiphol, vult een gat in de markt. Veel reizigers weten niet hoe zij het best een claim kunnen indienen. Vaak krijgen zij een beperkt houdbare voucher. EUclaim zet zich in voor een concrete financiële vergoeding.

Aan de hand van vliegschema's, gegevens van spotters en gps-informatie gaat EUclaim na hoe vliegtuigen hebben gevlogen. Dan blijkt soms dat

een geannuleerde vlucht niet wegens pech is afgelast, maar omdat het vliegtuig voor een andere vlucht is gebruikt.

Bron: ANP.nl

Reacties

Op de vernieuwde Radar website kan er nog niet worden gereageerd op artikelen.

Ook interessant