Radar

toggle menu

Loden Leeuw 2013: De uitslag

De Loden Leeuw, de prijs van TROS Radar voor de meest irritante BN'er in een reclame van het jaar is dit jaar gewonnen door Maarten van der Weijden. In de categorie meest irritante reclame gaat de prijs naar Bonprix. Totaal is er bijna 75.000 keer gestemd. In de uitzending reiken we de niet heel begeerde trofee uit aan de winnaars.

Uitslag
De stemmen zijn uitgebracht via de website en likers van de Facebook-pagina. Totaal zijn er 150.000 stemmen uitgebracht, 75.000 per categorie. De uitslag lag dit jaar in beide categorieën dicht bij elkaar.

In de categorie Meest Irritante Reclame heeft de vechtende tweeling webshop Bon Prix een Loden Leeuw opgeleverd met 24, 9 procent van de stemmen. Vanish Oxi Action bemachtigde een goede tweede plaats met 23,4 procent van de stemmen.

In de categorie Meest Irritante BN'er in een reclame heeft oud-zwemmer Maarten van der Weijden de beruchte prijs gewonnen. Hij ontving ruim een kwart (25,2 procent) van de stemmen voor zijn bijdrage in de Menzis-reclame. Syvlie Meis behaalde een goede tweede plek met 22,8 procent van de stemmen.

De top 5 per categorie:

Meest Irritante Reclame
1. Bonprix (24,9%)
2. Vanish Oxi Action (23,4%)
3. Volkswagen (20,9%)
4. Yoki (15,9%)
5. Dubbelfriss (14,8%)


Meest Irritante BN'ers in een Reclame
1. Maarten van der Weijden (25,2%)
2. Syvlie Meis (22.8%)
3. Ali B (20,3%)
4. Bram Moszkowicz (17,2%)
5. Ronald Koeman (14,4%)

Bekijk hier de reclames van de genomineerden nog een keer terug.

Lees ook

Reacties

Op de vernieuwde Radar website kan er nog niet worden gereageerd op artikelen.

Ook interessant