Radar

toggle menu

Mediateam

Praat tijdens, voor en na de uitzending van Radar mee, dat kan op Twitter met #radartv of gebruik @avrotrosradar. Je kunt ook een bericht achterlaten op de Facebookpagina of het Forum, of vul het contactformulier in.

Woekerpolis-uitspraak

Een belangrijke week in de woekerpolisaffaire. Aanstaande woensdag – 29 april – doet het Europese Hof van Justitie in Luxemburg uitspraak over de omstreden beleggingspolissen van Nationale Nederlanden. De centrale vraag: keeg de klant voldoende informatie om de werking van de kapitaalverzekering bij aanschaf te begrijpen?

Een cruciale zaak voor het hele dossier van 7 miljoen Nederlandse woekerpolissen. Eerder gaf de advocaat-generaal van het Europese Hof al het advies Nationale Nederlanden te veroordelen wegens onrechtmatig handelen bij de verkoop van woekerpolissen. Doorgaans volgt de hoogste Europese rechter het advies van de advocaat-generaal op. We wachten het gespannen af.

Kellogg's persoonlijke lepel

Bij aankoop van drie Kelloggs actieverpakkingen kunnen mensen een lepel laten maken hun naam erop. Of bijvoorbeeld die van hun dochtertje, zoals mevrouw Van Liemde uit Tilburg van plan was.

Haar dochter heeft een bijzonder naam: Mykeda. Zó bijzonder, dat Kellogg's deze niet accepteerde toen ze deze invulde in de online lepel-ontwerp-tool. Mevrouw van Liemde nam meteen contact op met Kelloggs. Via een verwijzing naar de Veelgestelde Vragen liet het bedrijf weten dat de naam niet overeen kwam met zijn richtlijnen: ‘Lepels kunnen gemaakt worden met elk woord dat jij wil, als dat woord maar op geen enkele wijze ongeschikt of beledigend is.’

Da’s natuurlijk niet zo leuk om te lezen over een naam die je bedacht hebt samen met je overleden man. Kortom: mevrouw kon de lepel met de naam van haar dochter niet bestellen en daar moest ze het maar mee doen.

Wij belden naar Kellogg's met de vraag waarom dit niet kon. De uitleg: Kellogg's werkt met een bestand waarin de meest gebruikelijke namen in Europa, en 'Mykeda' komt daar niet in voor. 'Namen die minder gebruikelijk zijn, aanvaardt het systeem niet', aldus de woordvoerder.

Kellogg's heeft na ons telefoontje de naam handmatig ingevoerd en mevrouw van Liemde drie nieuwe actiecodes gestuurd, zodat ze de lepel weer opnieuw kon bestellen. Dit keer dus wel met de naam van haar dochter erop.

Mensen die hetzelfde probleem hebben met een bijzondere naam, kunnen mailen naar netherlands@kelloggsconsumercare.com.

Kabelberg: 8 euro retour

Danielle van der Have koopt in juli 2014 een oplader voor haar iPhone 5 bij de webwinkel Kabelberg. Helaas gaat er iets mis met de verwerking en ze krijgt een oplader voor de iPhone 4 toegestuurd.

Kan gebeuren. Danielle besluit om de kabel terug te sturen en het aankoopbedrag (8 euro) terug te vragen. In april van dit jaar(!) heeft ze haar geld nog steeds niet terug. Er werd telkens tegen haar gezegd dat het geld terug gestort zou worden, maar zonder resultaat. Na een telefootnje van radar stond het geld binnen een dag op haar rekening.

Arke: 400 euro bijbetalen?

Mevrouw Kesseler boekte op 14 maart dit jaar een reis voor 5 personen naar Florence via Arke. Na betaling liet Arke weten dat de reis eigenlijk 397 euro duurder was - dus of ze dat nog even wilde bijbetalen. Het was óf dat óf de boeking kosteloos annuleren.Ze heeft in eerste instantie wel bijbetaald, want ze wilde wel heel graag die reis maken. Maar ze heeft dit verhaal dus ook aan Radar voorgelegd. Wij belden naar Arke om te vragen wat er mis was gegaan. Daar spreekt van een technische fout:'Op de website waren de kamers namelijk nog boekbaar voor een prijs die op dat moment eigenlijk niet meer de juiste was', aldus Arke.Door een vertraging in het systeem had mevrouw Kesseler een verouderde prijs gezien en heeft zij de vakantie kunnen boeken voor deze lagere prijs. Arke vindt dat mevrouw Kesseler niet de dupe mag worden van deze technische fout, en ze krijgt de bijbetaling volledig terug.

Meer over:

Reacties

Op de Radar website moet je 'overige cookies' accepteren om te reageren op artikelen.

Ook interessant