background branding

Achmea-update: Dankzij Radar is proces versneld | Radar checkt

Mevrouw Ildiko Ujvari heeft 5,5 jaar geleden een plaat op haar hoofd gekregen in werktijd en wacht tot op heden op een schadevergoeding van Achmea, de verzekeraar van haar oud-werkgever. Na bemoeienis van Radar beloofde Achmea binnen een maand de schikking rond te krijgen. De verzekeraar hield zich niet aan haar woord. Fons Hendriks ging langs bij het hoofdkantoor in Apeldoorn om verhaal te halen. Hoe is het nu?

Kijk de eerste uitzending van Radar hierover terug:

Radar checkt: Eindeloze strijd voor schadevergoeding via rechtsbijstandsverzekering

Mevrouw Ujvari geeft aan dat het schikkingsvoorstel niet passend is voor het leed dat zij heeft opgelopen. Haar nieuwe advocaat Jos Hoogbergen beaamt dit. 'Het voorstel was geen belediging, maar gewoon niet toereikend.' Door het voorstel te weigeren heeft Ujvari voor de reguliere weg gekozen. Dit betekent dat het arbo-dossier wederom behandeld wordt en de medische expertise in gang gezet moet worden. Het zal er toe leiden dat er enkele maanden over heen zullen gaan, eer bekend is om welke schadevergoeding het gaat. Mevrouw Ujvari is goedgemutst en houdt hoop dat het positief zou uitvallen.

Achmea is trots op de voortgang

Persvoorlichter Marjanne Mulder bevestigt de verklaring van mevrouw Ujvari en haar advocaat. 'Het had binnen een maand geschikt kunnen worden, maar mevrouw Ujvari kiest voor de rechtvaardige weg.' Achmea is trots op de stappen die zijn gezet de afgelopen maand. Zij zal het vlot getrokken proces waarborgen en Radar op de hoogte houden van de gang van zaken.

Forumreacties

46
  • Door Radar

Een docent krijgt in 2013 tijdens haar werk een zware plaat op haar hoofd. De school erkent schuld. De gevolgen zijn groot, want ze is na het ongeluk niet meer in staat om te werken en ze wordt uiteindelijk ontslagen. Haar inkomen keldert. Ze is afgekeurd en krijgt een WIA-uitkering. Ze schakelt meteen na het ongeval haar rechtsbijstandverzekering in. Nu, vijf jaar later, strijdt ze nog steeds voor een schadevergoeding. Waarom duurt dat zo lang, terwijl de schuldvraag duidelijk is en de school ook de verantwoordelijkheid erkent? De hele serie: 11 februari: Radar checkt: Eindeloze strijd voor schadevergoeding via rechtsbijstandsverzekering 18 februari: Radar checkt: Achmea komt niet zomaar van Fons af 25 februari: Radar checkt: Update rechtsbijstandszaak Achmea 4 maart: Update Achmea: medisch dossier bekeken | Radar checkt 11 maart: Update Achmea: Alle benodigde informatie is binnen | Radar checkt 18 maart: Achmea-update: Dankzij Radar is proces versneld | Radar checkt 8 april: Update Achmea: Schikking getroffen | Radar checkt

  • Door Costnix

“Wij betalen niet uit, wat er ook gebeurt” om en bekende reclamekreet te parafraseren.

  • Door Har45

Letselschadezaken duren over het algemeen vrij lang. Dit heeft onder andere te maken met de complexiteit van de zaak. Naast de de feitelijke en juridische omstandigheden zorgt een lange afwikkeling de medische toestand van het slachtoffer. De eind of totale schadevergoeding hangt onder andere af van de aard en ernst van het opgelopen letsel. Het opgelopen letsel van het slachtoffer kan echter pas definitief worden vastgesteld op het moment dat het slachtoffer een ‘medische eindtoestand’ heeft bereikt. Dit betekent dat het slachtoffer volledig is hersteld, of niet verder zal herstellen. De letselschade kan dus niet eerder worden afgewikkeld voordat de medische eindtoestand is bereikt. LETWEL: Een goede jurist/advocaat of rechtsbijstand verzekeraar draagt wel zorg voor dat het slachtoffer een juiste bevoorschotting ontvangt zodat het slachtoffer niet in financiële nood zal komen.