ACM pakt kledingmerk BALR. aan

Kledingmerk BALR. krijgt een tik op de vingers van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Volgens de toezichthouder is het merk de fout ingegaan bij een onlinekortingsactie. Klanten hadden gemeld dat zij hun bestelling bij de webwinkel niet konden terugsturen omdat zij gebruik hadden gemaakt van een eenmalige kortingscode.
De ACM ontving hier in korte tijd veel klachten over. Consumenten hebben bij internetaankopen bijna altijd het recht om binnen veertien dagen van hun aankoop af te zien. Zij hoeven daarvoor geen reden aan te geven. Na gesprekken met de ACM heeft het bedrijf zijn klanten laten weten dat zij hun aankopen desgewenst alsnog mogen terugsturen.
BALR. werd mede opgericht door oud-voetballer Demy de Zeeuw.
In een radio-uitzending van Radar werd eerder aandacht besteed aan de klachten over het kledingmerk. BALR wees toen al retourneringen af wanneer klanten een kortinscode hadden gebruikt. Lees hier wat je rechten zijn omtrent het retourneren van online bestelde artikelen:Herroepingsrecht bij online bestellingen
Bron: ANP Beeldbron: BALR.