Bekendmaking nominaties Loden Leeuw 2012

De Nederlandse Energie Maatschappij, Simpel, Specsavers, SIRE en Zalando dingen mee naar de Loden Leeuw 2012, de prijs voor de Meest Irritante Tv-Commercial van het jaar. In de categorie Meest Irritante BN’er in een Tv-Commercial zijn de kanshebbers Patricia Paay, Cas Jansen & Jack Wouterse, Jörgen Raymann, Winston Gerschtanowitz en Tatjana.

De ‘beloning’ voor irritante reclames is een initiatief van Radar, dat de prijzen in beide categorieën uitreikt op maandag 17 december. Tot die tijd kan het publiek stemmen via de Loden Leeuw-website en via Facebook.Genomineerden 2012: Meest Irritante Commercial

  • In de commercial van telecomaanbieder Simpel werken twee goudvissen op de zenuwen.
  • Dankzij de schreeuwlelijken in Specsavers’ achtbaan hoopt de brillenwinkel waarschijnlijk ook meer hoortoestellen te verkopen.
  • Webshop Zalando gaat voor de tweede winst op rij en probeert het dit jaar, opnieuw met hysterie (geschreeuw, genies en verkleedpartijen).
  • De Nederlandse Energie Maatschappij greep het EK in Rusland en de Oekraïne aan voor een flauw grapje over schaarsgeklede vrouwen.
  • SIRE betuttelt met een campagne over tolerantie.
  • Tatjana en haar alter ego sloven zich uit voor sportschool Basic-Fit.
  • Cas Jansen en Jack Wouterse laten zich voor het winkelkarretje van C1000 spannen.
  • Jorgen Raymann krijgt bezoek van zijn Tante Es in een reclame van Robijn.
  • Patricia Paay prijst op ironisch bedoelde wijze het Miljoenenspel aan.
  • Winston Gerschtanowitz loopt voor Vodafone te koop met zijn ‘perfecte leven’.

Reclamemakende BN’ers die in voorgaande jaren het loden beeldje op hun schoorsteenmantel hebben mogen zetten, zijn onder andere Johan Derksen, Frans Bauer, Joop Braakhekke en Louis van Gaal.Stem nu!

Stemmen kan via onze Loden Leeuw-pagina en dit jaar voor het eerst ook via Facebook! Hiermee maak je bovendien kans op een leuke prijs.