Consumenten vergeten pasje bij de kassa

Het nieuwe pinnen is een ramp, zo stelt De Telegraaf. Consumenten blijken na het pinnen, waarbij de pinpas niet door de automaat wordt gehaald maar erin wordt gestoken, vaak hun kaart te vergeten.

Doordat klanten regelmatig de pas vergeten, moeten kassamedewerkers achter de kopers aan om de pas te brengen. Dat resulteert tot lange rijen bij de kassa en zo duurt het betalen een stuk langer.

Bij de nieuwe methode wordt de pinpas niet door een gleuf aan de zijkant gehaald, maar in het apparaat gestoken. Een belangrijk verschil met de oude methode is dat de pas wordt losgelaten in plaats van dat hij meteen weer in de portemonnee wordt gestopt. Voor veel Nederlanders blijkt het moeilijk daaraan te wennen.

Jannemieke Zandee van Het Nieuwe Pinnen, stelt in het Nederlands Dagblad echter juist dat de kaart niet op grote schaal wordt vergeten.

Winkeliers klagen in beide kranten ook dat de nieuwe methode meer tijd in beslag neemt. Het systeem lijkt trager te werken en vaak moeten klanten even zoeken waar de kaart in moet worden gestoken.

Bron: nu.nl