Cupcake-test

Thuis je eigen cupcakes bakken is hot. Dus zijn er inmiddels veel verschillende bakmixen op de markt. De prijzen van deze mixen lopen flink uiteen. Hoe zit dat met de smaak? Radar test het.

De bakkers volgen de aanwijzingen op de verpakking, behalve bij het zelfrijzend bakmeel van Koopmans. Van dit meel kun je allerlei producten maken, dus volgen we een eigen recept. Hoewel in sommige verpakkingen ook cupvormpjes zitten, hebben wij bij alle merken losse, eigen cupcake-vormpjes gebruikt.Jury

De jury bestaat uit Brechtje van Biesbergen, finalist van de CupCakeCup 2013, Faryel Bhailal, oprichter van de Amsterdam Cupcake Company en Carlo Midiri, winnaar van de Dutch Pastry Award 2013. Onze ervaren jury proeft de cakejes blind.

De geteste cupcakes van de Lidl zijn een paas-uitgave, deze zijn nu niet meer in de winkel te koop, maar cupcakes van hetzelfde merk zijn er nog wel.

*De prijzen in de onderstaande tabel zijn niet de prijs van de verpakking, maar de prijs gebaseerd op de benodigdheden om 12 cupcakjes te bakken. We hebben hierbij dus ook de prijs van de toe te voegen ingrediënten meegerekend.Dit is de uitslag:

Rang

Merk

Eindcijfer

Prijs* (euro)

1

FunCakes

8

3,05

2

Jamin

7,3

3,05

3

Koopmans

6,3

1,34

4

Dr. Oetker

5,3

2,27

5

Hema

5

1,88

6

Lidl

4,7

1,19

7

HomeMade

4

2,51

8

Gooische Banketbakker

3

2,21

Meer over

Laatste reacties

7
  • Door Radar

Thuis je eigen cupcakes bakken is hot. Zit er verschil tussen de verschillende mixen? Of smaken ze allemaal even lekker? Radar test zeven verschillende soorten met behulp van kleine en grote fijnproevers. Maandag 26 mei in Radar, om 20:30 uur op Nederland 1

  • Door GJvdZ

Waarom zou je mixen kopen? Dan betaal je standaard meel met wat suiker voor een veelvoud van als je het zelf zou maken. Dat lijkt me een veel nuttiger onderwerp voor een consumentenvoorlichtingsprogramma.

  • Door witte angora

Waarom zou je mixen kopen? Dan betaal je standaard meel met wat suiker voor een veelvoud van als je het zelf zou maken. Dat lijkt me een veel nuttiger onderwerp voor een consumentenvoorlichtingsprogramma. Het onderwerp is nuttig omdat: - cupcakes best wel populair zijn, dus informatie er over trekt kijkers - een paar pakken cupcakes van verschillende merken kost haast niks resumerend: met een cupcake-test kan iemand weer een deel van het programma volwauwelen zonder dat het wat kost, terwijl het wel weer een flinke hoeveelheid kijkers oplevert, en daarmee maximale inkomsten uit reclame.