background branding

De bereikbaarheid van ABN AMRO | Radar checkt

Naar aanleiding van onze uitzending over de dubieuze voorwaarden van de spaarhypotheek en meegroeiverzekering van de ABN-AMRO, heeft Radar een voorbeeldbrief op haar website geplaatst om klanten de mogelijkheid te bieden gerichte vragen te stellen over de producten. 

Nadien stroomde de Radar-Inbox vol met klachten van ABN-AMRO-klanten, omdat zij de voorbeeldbrief niet kunnen mailen naar de bank. Er bleek geen mailadres te zijn waar de klanten hun vragen naar toe kunnen mailen. Ook Danielle bevestigt dit verhaal. 'Ik verzocht via het socialmediakanaal van ABN-AMRO om een mailadres. Dan kan ik de antwoorden op mijn vragen ook nog eens goed teruglezen. Dit was volgens de medewerker niet mogelijk. Alleen telefonisch contact.'

'Alleen via een telefoongesprek'

Radar belt als gedupeerde naar de klantenservice van ABN-AMRO en krijgt dezelfde reactie. 'Wij handelen vragen en klachten alleen via een telefoongesprek af.' Na wat aandringen, krijgt Radar een persoonlijk mailadres van een bankmedewerker. 'Dit is wel een uitzondering, want niet iedereen krijgt mijn mailadres.' Een vreemde gang van zaken, als je als bank wat uit te leggen hebt over de voorwaarden van een product.

Bekijk ook: Spaargeld in de zak van de bank: de voorwaarden van ABN AMRO

Vraag om schriftelijke bevestiging

Persvoorlichter Geert van der Varst zegt dat het om een misverstand gaat. 'Ons doel is klanten proactief telefonisch te benaderen. Dat vinden wij persoonlijker dan een brief.' Radar vraagt waarom klanten niet kunnen mailen naar ABN-AMRO. 'Nadat er contact is met een adviseur, is het ook mogelijk om onderling te mailen. Als een klant na het contact een schriftelijke bevestiging wenst, is dat uiteraard mogelijk.' Vraag dus na het telefoongesprek met een ABN-AMRO-medewerker altijd om een mailadres om de vragen en antwoorden zwart op wit te krijgen.

Forumreacties

171
  • Door Radar

Een echtpaar sluit een ABN AMRO-spaarhypotheek af, die het stel aan het eind helemaal aflost. Daarnaast sluiten ze voor de zekerheid twee keer een overlijdensrisicoverzekering (ORV) af. Mocht één van beiden vóór de einddatum komen te overlijden, dan blijft de achterblijver niet met een enorme schuld zitten. Er zit echter een addertje onder het gras. Bij overlijden keert de ORV ongeveer de helft van hun hypotheek uit. Het deel dat ze al die jaren zélf sparen in hun spaarhypotheek gaat vervolgens direct naar ABN AMRO. Meer informatie over dit onderwerp.

  • Door Lady1234

Ik denk eerder dat die ORV volledig tot uitkering komt en dat de waarde van de kapitaalverzekering komt te vervallen aan de maatschappij, tenslotte keert die slechts uit bij in leven zijn op de einddatum. En dat was de verzekerde niet.

  • Door k2p

Wat een raar en onvolledig verhaal. Er zal bij die ORV duidelijk benoemd zijn hoeveel er aan wie en wanneer gaat. En wanneer die ORV afloopt.