De teller tikt door bij ConsumentenClaim

ns_05.jpg

De klachten over de volle spitstreinen van de NS blijven binnenkomen bij ConsumentenClaim. Volgens directeur Stef Smit staat na een week de teller op circa 6600 meldingen.

Deze week stuurt de organisatie haar claimbrief naar de Nederlandse Spoorwegen. Zij doet dit omdat veel treinreizigers in de spits moeten staan, terwijl het spoorbedrijf een inspanningsverplichting heeft om mensen een zitplaats te bieden.

Staan in de spits

'Van de 6600 klagers reist 43 procent dagelijks met de trein. Tweederde geeft hiervan aan dat ze vijf keer of meer per week moeten staan in de spits. Dat is ontzettend veel,' aldus Smit.

Drukke treinen

Reizigers klagen het meest over drukke treinen op trajecten naar Utrecht, Den Haag en Amsterdam. Wie in de trein stapt, heeft vooral op de stations Utrecht, Haarlem, Leiden, Eindhoven en Den Bosch kans om in een volle trein terecht te komen.

Klachten melden

Dat de claim wordt ingediend, betekent nog niet dat mensen hun klachten niet meer mogen melden 'Dat kan altijd nog,' aldus Smit.

Bron: ANP